• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Godmorgon allihop! Ute regnar det och är trist men vad gör väl det??? Det är ju FREDAG idag!!! snart börjar helgen och det innebär hummerfest!!!

EA, förstår att hoppet börjar sina, jag vet så väl hur det är. Men rätt som det är kan det vända och pluset titta fram! *håller tummarna*
    Hur är det har ni hört av er till någon för att få hjälp? Vill minnas att du skrivit något om IVF?

*nynnar med Daa och hoppas det tagit sig för Blommis* *nynnar för Daa också så ÄL ger resultat denna månad*

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:

Vet ni jag börjar faktiskt långsamt långsamt ana mig till att jag faktiskt kommer kunna klara av en förlossning
    jaaaaa det kommer du att galant att fixa!!!!
  • lanovia 08

Ni är så underbara allihopa, erat stöd är oväderligt för mig!!!
    Igår läste vi lite i profylaxboken och kompendium vi fick med oss från auroran. Är så skönt nu när vi har börjat med det här för nu tvingas även maken börja läsa och fundera. Hjälper ju lite att han vet vad jag pratar om när jag kommer med mina funderingar och orosmoment. men jag klarar bara små duster varje dag ananrs får jag panik.

som sagt mannen har lite att lära också, han har just insett att alla kvinnor inte föder liggandes på rygg.

Daa skrev 2009-11-05 20:55:55 följande:
    Underbart att höra att du börjar ana det! Vi har inte tvivlat en sekund Men allvarligt talat, lanovia, jätteskönt att höra det från dig. *kramar*lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:
  • Fru E

Lanovia-hummerfest?

En liten resumé:
    Jag har tagit blodprov på min ägglossning och hormonerna några gånger och maken har kollat sina simmare, bara bra resultat. Fick prova pergo för att ge äl en extra skjuts eftersom jag ibland haft långa cykler. Mellan juni och september ungefär gick jag på akupunktur två gånger i veckan ca och sedan dess har cykeln peppar peppar varit ca 30 dagar men pergona var tredje månad kanske påverkar det lite med. Eftersom de inte hittat några fel på oss får vi inte gå vidare till ivf förrän i januari men alla blodprover är redan tagna så det är remissen vi väntar på . Har en kompis i stockholm som varje månad håller tummarna för oss och smsar när det börjar närma sig BIM

• lanovia 08

EA, vad segt det är denna väntan på att det skall ta sig. Den höll på att driva mig till vansinne mellan varven.
    Skönt att de inte hittat något fel ändå. Då har ni ju chanserna på eran sida ialla fall. Rätt som det är tar det sig. Och snart är det januari och ni kan få ytterligare hjälp.

Japp årlig hummerfest i stugan med familjen. *mums*
    Och imorgon tänkte jag o maken få till en mysdag med brorsbarnen, om vi kan lyckas kidnappa dem från resten av familjen.

• Fru E

Lanovia-både skönt och mindre skönt att de inte hittat något fel, hade nog haft lättare att acceptera att vi har svårt att få barn om de hittat något fel. Här händer ju inget trots bra värden på äl och simmare......men som du säger är det snart januari även om det skrämmer vettet ur mig med

*Fniss*
    Mina brorsbarn är det bara att kidnappa när vi vill eftersom min bror bor långt från familj och nära vänner. Men lugna är de inte 3 1/2 och 1 1/2 år hualigen vilken energi de har. Svårt att fördela tiden mellan dem lika nu när även den lilla börjar "kräva" mer uppmärksamhet

• ingenjörsbruden

Hej söta flickor va ni skriver!

Lanovia: blommis "novell" om förlossning är helt underbar...spara den o läs många gånger! Jag sparade den osså....ska ju försöka få ett syskon sen någon gång...

EA: Har ni försökt aktivt m o pricka äl o så eller bara skippat skydd o hoppas på det bästa?

*Kramar Daa* o hoppas att hon blir liiiite gladare
    *faller in i kören av nynnande*

Sitter här o funderar på när lillstumpan ska vakna....hon har sovit i 10 h nu.....hmmmm...undras tro vad där är i mjölkersättningen....
    Förövrigt så har hon nu börjat vägra ta tutten... ....har både ammat o gett henne ersättning nu ett bra tag. O det har funkat helt ok...då får hon ju lite nyttigheter från mig o så blir hon mätt osså....men nu när hon inte vill ta tutten ens....SUCK va jobbigt....maken vill att jag ska pumpa o ge henne...men det är ju ett sånt förbannat mekande...pluss att det är tillräckligt tradigt att diska nappflaskor som det är....*muttrar*....vill ju själv osså att hon ska få i sig bröstmjölken....bortskämd unge eller?

Idag ska vi fixa farsdagspresenter....till min pappa så blir det foto på hans barnbarn....ett vardera där de håller Busan o så ett med bara Busan o ett foto på bara de stora charmtrollen.
    Sen ska vi fixa en present till Bellas pappa....får osså ett foto o så ska vi göra hand o fotavtryck!

Nä...nu får jag ta o äta frukost åtminstone!
    Syrran kommer hit o passar Busan idag!

o KRAM till er alla

Svar på tråden I vått och torrt och väntan