• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

Jepp, han är bäst för mig
    Utom när han är så dum att jag vill hacka honom i småbitar och stampa ner honom i backen Men jag har upptäckt att han tycker samma om mig... konstigt va??

• Ninnnis

Oj vad många glada gröna gubbar det blir idag! Man skulle nästan kunna tro att det är fredag

• Fru Bygg

Nu sover Ella ett litet tag, innan jag måste väcka henne för att åka iväg till BVC. Detta är första "resan" som vi gör själva, bara hon och jag i bilen. Det kommer nog att gå alldeles utmärkt, så länge hon inte kinkar, för då blir det lite jobbigt med tanke på att hon sitter i baksätet. Men hon sov inte så bra inatt, så hon borde nog somna gott i bilen.

Måste säga att jag tycker att 10 pappadagar är alldeles för lite. Det går visserligen bra att vara hemma själv om dagarna, men det är jobbigare än vad man tror, när de är så små. Det är ju inte så att Ella ligger och leker för sig själv.

Jenny, håller tummarna för att butiken vill sälja din barnkläder! Skönt att det är lite bättre med din arm iallafall!

Lanovia, tycker inte att man kan jämföra förlossningsvärkar med ngt annat. Jag har också varit på sjukhus för magsmärtor och resonerade precis som du. Men mina värkar kändes helt annorlunda, kanske inte så mkt ondare, men det går inte att förklara mer än att det kändes helt olikt. Tycker också att minnet av förlossningen bleknar rätt så snabbt. Känns som om man knappt kommer ihåg exakt hur det kändes då. Men är helt övertygad om att du kommer att klara det galant!

Ninnnis, det gick inte så bra i matchen igår. Den var inte så rolig, så jag orkade inte se hela, men mitt hejande räckte tydligen inte till. Bättre lycka nästa gång!

Sonja, härligt att lilla K är på bättringsvägen!

Vilken trevlig och glad stämning det är här idag! Men det är ju nästan fredag, så....

• Ninnnis

Fru Bygg, nej det gick ju sådär, kan man säga. Om ens det... Tack för hejandet iaf, det kanske hade gått ännu sämre utan

• Daa

Hejhej!
    Håller med fru Bygg (*hjärtar lilla Ella*) om den trevliga stämningen, känns bara trist att inte hinna delta...
    Inte hinna med att kommentera heller.

Bruttan: Trist med mormor, men skönt att din make stöttar dig på alla tänkbara vis. Och otänkbara. Strippa för dig?

Sonja: åh, så skönt att hon mår bättre nu.
    Men nyheten om den finska flickan... *får ont i magen tillsammans med er andra*

Lanovia: vad menar Ninnis? Klart du pratar rikssvenska. Som jag! Och Sonja förstås, med den sexiga dialekten.

Ninnis: härligt med fint beröm på jobbet. Och ikväll kommer dina gullisar hem! *klappar händerna*

Jenny: Så spännande med butiken. *hoppashoppas*

Äntligen snöar det här! Kanske blir det ljusare längs vägarna och överallt.

• Ninnnis

Bruttan, om ni vill bli av med mormor permanent så kanske det är bättre om din man strippar för henne istället?

• Daa

Fast det kanske får motsatt effekt, vad vet man...?
    Ninnnis skrev 2009-11-05 11:44:41 följande:
    Bruttan, om ni vill bli av med mormor permanent så kanske det är bättre om din man strippar för henne istället?
  • Daa

Och förresten, Ninnis: Chattis blir jag kallad för att jag enligt min arbetskamrat chattar mycket (alltså sitter och skriver här). Han är lite knäpp, men jag tycker han är ganska skojig (undrar vad det säger om mig... ).

Svar på tråden I vått och torrt och väntan