• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Sonja68

Om jag fattat det rätt så kan en bakterie leda till öroninflammation eller lunginflammation, och vara en följd av virusinfektion (tex svininfluensa).

Det här får mig att få ont i magen:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article6069317.ab

Det är 5 mil från oss.

• lanovia 08

Rikssvenska! .-D

Ninnnis skrev 2009-11-05 08:32:29 följande:
    Vilken dialekt var det du pratade nu igen? lanovia 08 skrev 2009-11-05 08:22:06 följande:
  • Sonja68

Inte för att avståndet spelar nån roll men jag läste att svininfluensafallen ökar kraftig just nu i kommunerna längs Norrbottenskusten (där vi bor).

• lanovia 08

Sonja den artikeln ger absolut kramp i magen. FY F....

Helt rätt i att en bakterie kan leda till inflammationer av olika slag. Däremot om man kan få det efter en viruinfektion eller inte passar jag på, men låter inte omöjligt alls.

• lanovia 08

Oh, kan de inte bara snabba sig ut med vaccinet. Dvs om folk vaccinerar sig.
    Men det verkar som alldeles för många är för rädda för biverkningarna. Som självklart finns vid ALLA vaccin, men som inte borde vara värre av detta.

Sonja68 skrev 2009-11-05 08:41:44 följande:
    Inte för att avståndet spelar nån roll men jag läste att svininfluensafallen ökar kraftig just nu i kommunerna längs Norrbottenskusten (där vi bor).
  • lanovia 08

Tja, vet man vad det är kan det vara rätt spännande kanske. Men fram tills nu har jag mest undrat vad tusan som händer.

Ninnnis skrev 2009-11-05 08:33:37 följande:
    Spännande med sammandragningar, Lanovia! Eller?
  • Sonja68

Ninnis: Så härligt att få hem killarna Förstår att du längtar.

• Sonja68

På tal om dialekter, vet ni att MIN dialekt blev utvald till Sveriges sexigaste av nån knäpp kvällstidning här om året
    Helt ofattbart... Charmig, ja, men sexig?! Knappast...

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2009-11-05 08:49:21 följande:
    Yeah right! lanovia 08 skrev 2009-11-05 08:39:50 följande:
Svar på tråden I vått och torrt och väntan