• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Daa, trevligt att jag inte är den enda oalmänbildade i denna tråd.
    Jobbigt med kollegorna som bråkar. Låter som en bra idé att inte ta parti men ändå visa att du bryr dig om hon som är hemma så hon vill komma tillbaka igen.

Ea, gött att deppet börjar ge med sig.

Ninnis, vad synd att tjejkvällen blev inställd. Men låter som du har trevliga planer ändå. Du får ju passa på att ta det lugnt idag för imorgon kommer killarna och pockar på uppmärksamhet.

Här blåser det också massor. Svinkallt är det kändes som väldigt många minusgrader när vi cyklade till jobbet. Snö hade varit trevligt snart.

• lanovia 08

Chattis är väl en som chattar mycket?

Ninnnis skrev 2009-11-04 13:13:54 följande:
    Daa, vad är egentligen "Chattis"?
  • lanovia 08

Ea, vad svårt med pergon. Brukar din cykel vara oregelbunden eller?

• Ninnnis

Ja!

lanovia 08 skrev 2009-11-04 13:23:13 följande:

Ninnis, vad synd att tjejkvällen blev inställd. Men låter som du har trevliga planer ändå. Du får ju passa på att ta det lugnt idag för imorgon kommer killarna och pockar på uppmärksamhet.
  • Ninnnis

Och inte behöver jag laga mat ikväll heller, eftersom jag gjorde storkok igår *highfivar mig själv*

• passionsblomman

Förvärkar känns som en mild värk fast utan att egentligen göra ont. Oj, ludd ludd...
    eh, alltså, hela alltihopa drar ihop sig rejält och man får liksom stanna upp lite i vad man gör, för det går tex inte at fortsätta gå raskt eller så.

Jag tror också att det är väldigt vanligt att man hajjar till lite och tänker att "tänk om DETTA är starten"
    Det gjrode iallafall jag och jag hade massor av förvärkar.
    Minns en gång då vi var ute och åt och vi inte vågade åka hem utan drog till svägerskan istället för att ha nära ifall det satte igång mera. Jag stod och höll mig i en lyktstolpe medan allt bara knöt sig. Men det blev inte mer än så och vi hann sitta många nätter med klockan och räkna, medan vi spelade Monopol och undrade när det skulle bli allvar av.

(när det sedan blev allvar så var det ingen som helst tvekan om saken)

• Fru E

Lanovia-väninnan hade förvärkar till och från de två sista månaderna och beskrev det som mensvärk lite grann
    Min cykel har varit lite fram och tillbaka sedan jag slutade med pillerna i feb 08. Allt mellan 28-40 dagar. Började med akupunktur i juni och sedan dess har den peppar peppar hållt sig till ca 30 dagar . Har haft problem med spottings men med en skjuts av pergona då och då så slipper jag dem.
    Ska nog masa mig till apoteket under eftermiddagen och hämta ut en dos, kan lika gärna maximera våra chanser fram till i januari när det antagligen blir ivf....

Ninnis-trist med inställd tjejkväll men ibland är det skönt att vara hemma med

• Ninnnis

Det lät så himla mysigt, på något sätt

passionsblomman skrev 2009-11-04 13:34:18 följande:
    Men det blev inte mer än så och vi hann sitta många nätter med klockan och räkna, medan vi spelade Monopol och undrade när det skulle bli allvar av
  • Ninnnis

EA, ja just idag känner jag faktiskt att det kan vara ganska skönt med hemmakväll. Jag har faktisk inte haft någon kväll då jag bara varit hemma sedan förra onsdagen, så det känns som att det är på tiden

• passionsblomman

Det var det också!

Särskilt när JAG la vantarna på Norrmalms-och Östermalmstorg.

Ninnnis skrev 2009-11-04 13:54:21 följande:
    Det lät så himla mysigt, på något sätt
Svar på tråden I vått och torrt och väntan