• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru E
    vilket tempo ni har hänger inte alls med nu när det är mer än full rulle på jobbet!

Har i alla fall nästan lyckats komma upp ur deppmanteln för denna gången . Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska ta Pergo denna månaden eller inte, måste i så fall ta dem idag klurigt!

Sonja-bra att de äntligen lyssnade på dig!!!

Karl-Bertil samt Kalle Anka är ett måste att titta på på julafton

Daa-där ser man vikten av att prata och inte bara anta en massa
  • Fru E

Ingis-oj inte dåligt att den lilla sover i 10 timmar i sträck men kanske mindre trevligt för dina bröst

Lanovia-du får ta några powernappar under dagen så du klarar dig till ikväll

• Daa

Tror inte han går med på det. Han kommer förmodligen inte ens ihåg texten nu (jag fick bara vara med i ett "åh-åh-åh" ). Imorgon är den annorlunda. Även melodin.

Fjällbruttan skrev 2009-11-04 11:59:31 följande:

Gör ingenting, du fick mig att skratta Kan du spela in sången??
    EA: Skönt att du är på väg upp! *kramar om*
    Vad talar för/mot att ta pergo nu?
    Ja, tänkte det när jag pratade med henne på förmiddagen. Två människor mår riktigt, riktigt dåligt och det hade inte behövt bli så om bara någon av dem frågat "Du verkar irriterad. Har jag gjort något fel?"

Blommis: det var bra tips. Ska försöka formulera ett sms som säger att jag tänker på henne, tycker att det är tråkigt att det är som det är, men ändå signalera att jag inte tagit någons parti. Eller nåt.
  • Daa

Dags att jobba igen. Nu har datorn krånglat, så min plutt kommer antagliten att lysa grönt utan att jag är inloggad.

Hoppas ni får en fin eftermiddag.

*kramar i massor*

• Fru E

Daa-egentligen talar ingenting emot att jag tar Pergon direkt men är lite emot att ta hormoner om jag inte behöver det. Å andra sidan vet jag inte om jag behöver det förrän jag är på dag 10-11 och då är det för sent att ta dem. Tog inga förra månaden och hade enligt fabror gyn ett bra progesteron värde av mig själv men märker att min kropp tidigare behövt en extra skjuts varannan eller var tredje månad

PB-här blåser det attan häcken på utsidan ligger nästan längs marken brrrrrr! Snön skulle komma ner till oss i natt tror jag

• Ninnnis

Daa, vad är egentligen "Chattis"?

EA, Pergo! *klapp klapp klapp* Pergo! *klapp klapp klapp*

Blommis, jag vaknade också flera gånger inatt av vinden! Ingen snö dock, men kallt.

Ingis, 10 timmar?! Låter som en smart tjej, att sova länge när man kan

Tjejmiddagen blev tyvärr inställd eftersom värdinnan har blivit sjuk Därför tänker jag passa på att ta en lugn och skön hemmakväll idag istället. Krypa upp i soffan med en bok, en kopp te och en massa stearinljus, sedan lägga mig riktigt tidigt... *dagdrömmer om att sova*

• Ninnnis

Daa, jobbigt med kollegorna! Jag hade nog också försökt hålla mig neutral och opartisk, men ändå visat omtanke. Lättare sagt än gjort, kanske...

• lanovia 08

Jag börjar ana att jag får powernappa mig fram till förlossningen om jag skall fortsätta vara så här trött.

appropå förlossning ni som varit gravida, hur känns sådana där förvärkar som man kan få låååångt innan det är dags. Jag hade i förrgår typ som kramp i övre delen av magen, tror man kan säga övre livmodern som strålade bak i ryggen. Jag påpekade detta för BM igår som inte hade någon bra förklaring mer än att det kunde vara musklerna som flyttade på sig. Men sedan förstod jag på profylaxen igår att vissa börjat ha förvärkar. Men som sagt vad innebär det??

EA&MJ skrev 2009-11-04 12:06:01 följande:

Lanovia-du får ta några powernappar under dagen så du klarar dig till ikväll
Svar på tråden I vått och torrt och väntan