• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Ninnis, huvudvärk, trött och hektiskt lät ju inte helt bra. Men det slutade bra. Tjejkväll låter trevligt.

Jotack, jag trött som en gnu. känns inte som jag sovit inatt, vilket jag har. Är väl alla tankar från igår som tröttar.
    Annars är det bra. Mycket på jobbet, men försöker inbilla mig att jag har kontroll över läget.

Ninnnis skrev 2009-11-04 09:35:13 följande:
    Själv då, Lanovia?
  • lanovia 08

Oh vad skönt! Passade du på att sova också?
    Hur har du och mannen det nu?

ingenjörsbruden skrev 2009-11-04 09:52:51 följande:
    kort o snabbt....syrran snart här... Bellabus har sovit i 10h på raken i natt! till er alla
  • lanovia 08

Nu känner jag att jag bara måste se KBJ iår. Får se om jag kan lyckas styra ihop det.

Ninnnis skrev 2009-11-04 09:36:10 följande:
    Jag tycker för övrigt att både Kalle Anka och KBJ är nödvändiga för att julafton ska bli komplett!
  • lanovia 08

blommis, what inte se Kalle??

annars har jag också märkt samma sak hos barnen att det inte är riktigt samma sak för dem. Fast tror nog systersonen brukar titta, det är ju ändå tecknat.

• Ninnnis

Ja, det måste du! Du måste ju lära Spillevinken att titta på både Kalle Anka och KBJ, så du kan lika gärna börja nu

lanovia 08 skrev 2009-11-04 10:31:59 följande:

Nu känner jag att jag bara måste se KBJ iår. Får se om jag kan lyckas styra ihop det.
  • passionsblomman

Nä, min son och våra syskonbarn bryr sig inte ett smack om Kalle. De har fullt upp med varandra och allt annat spännande med julafton.

Nu när vi väl själva släppt det, så är det faktiskt ganska skönt, därför att när man numera är mamma, så är det väldigt mycket mer fixande och donande innan det är klart med all mat, dukning, disk och så tomten då.

• Sonja68

Hej alla och tack för alla kramar

Igår proppade jag i mig smärtstillande (har fruktansvärd ledvärk) och åkte till VC med min lilltös och bråkade. De tog ett nytt crp och näsodlingen de tog hade de missat att skicka, så den kom iväg ett dygn senare! DESSUTOM hade de missat att läkaren ordinerat influensaprov och inte bara vanlig näsodling... Suck...
    Jag hade ringt innan och förvarnat att när jag kommer ska jag ha 1) förklaring på vilka prover som gjorts 2) Att en läkare lyssnar ordentligt på lungorna 3) Att få veta hur vi går vidare, för flickan blir SÄMRE!!!
    Så när jag kom så stod de nästan i givakt Det var i samband med detta som det uppdagades att man tagit fel prov och dessutom skickat in det för sent.
    Läkaren kom själv och träffade oss och beordrade ett influensaprov, lyssnade ordentligt på lungorna och såg själv att Katja var sämre än dagen innan. Så hon skrev remiss till Barnkliniken på Länssjukhuset.
    Så vi drog iväg dit och där gjorde de en grundlig undersökning. Stick i arm och hand som gjorde sååååå ont. Det var svårt att hitta någonstans att sticka i den lilla armen.
    Men till slut fick de ut blod från kärlen i handen.
    Vi fick en lungröntgen också. Allt okej.
    Eftersom sänkan inte var så jättehög och hon inte har lunginflammation OCH att hon dricker själv, så blev vi inte inlagda utan fick åka hem. Fick med oss Bricanyl att ta när hostattackerna blir för jobbiga (natten). Hon har inte svårt att andas annat än när hon får de där hostattackerna.
    Vi väntar nu på svaren på influensaprovet.
    Hon har haft hög feber inatt, men svarar bra på febernedsättande och Bricanyl gjorde att vi fick sova lugnt.
    Själv är jag helt slut av all oro och "bråkande" och resande och vill bara lägga mig ner och dööööö. Men det går ju inte, som tur är.

Så det blev 2 timmar på VC, 4 timmar på barnkliniken och 2 timmar resväg igår. Idag vill jag bara ligga ner och döööö. Men det går ju som tur är inte.

Nu ropar lillskruttis, så hej så länge!

• Villemoa

När klockan klämtar 19 på julaftonskvällen sätter jag mig i soffan och tittar på Karl-Bertil Jonsson. Det är inte jul för mig om jag inte får se Karl-Bertil, där för övrigt den bästa repliken är "det kan ju inte fan hålla reda på alla dumheter som en massa galningar i släkten skickar hit."
    Självklart måste också Kalle ses men det är inte lika självklart för mig som Karl-Bertil är

• Fjällbruttan

Somja! Vad skönt att höra, även om det vart en jobbig dag!
    Men det är skit att man ska behöva bråka för at det ska bli rätt... suck!
    Krya på er nu och hoppas att du kan få vila nu och bli avlöst av gubben, nu är det hans tur att sköta er! Kramar om!

Jag har varit produktiv för att vara jag denna förmiddag, lagt ut annonser på stugorna vi hyr ut, skickat minnesblad till en begravning, bladdrat i telefon och snart ska jag iväg och planera julbord
    Ska bli kul att jobba med det igen, bara jag slipper må så ila....

När jag hinner tror jag att jag måste kika in i överlämningstråden, finns det nån länk?

Kram

Svar på tråden I vått och torrt och väntan