• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Jag med!

passionsblomman skrev 2009-11-03 13:19:23 följande:
    Lanovia: Tänker på dig alldeles just nu och håller handen lite i cyberspace.
  • Ninnnis

Blommis, visst händer det att min make anstränger sig alldeles extra, men det är absolut inte vardagsmat att han överraskar mig med det ena eller det andra. Han är själv inte så förtjust i överraskningar (vill helst ha koll), så jag har fått pränta in i hans huvud att JAG faktiskt gör det

Men det är väl så att eftersom det inte är så ofta så betyder det desto mer när han faktiskt gör det.

• Ninnnis

Är det något fel på kissarna?

passionsblomman skrev 2009-11-03 13:21:56 följande:
    *försöker komma fram till veterinärpraktiken*Det är bara upptaget hela tiden! *suck*
  • passionsblomman

Nää, de är snarare lite väl produktiva!

Här skall nu nästa fredag steriliseras, åsså kör vi vaccination och öronmärkning också i samma veva.

Det var billigare här än i sthlm kan jag konstatera förresten!

Så, nu bli´re inga mer kissongar i Casa Passion. Det är bra.

• passionsblomman

Igår räknade jag och sonen efter hur många kattungar vi egentligen haft under åren...

..jag insåg att de tre olika kattflickor jag skaffat, tillsammans fått 24 ungar!

Men då får vi ju kanske poängtera att två av katterna skaffades sisådär -91 eller vad det kan ha varit för avlägset år i min svunna ungdom. De fick 4 var samma sommar, så bara där är det ju 8 katter.

Mamma katt här i huset har fått 11 st, varav vår andra hona är en av dessa ungar. Hon har i sin tur fått fem sammanlagt.

Alltså 24 kattungar har man spritt ut över landet!
    De finns från Umeå ner till Öland och Nybro.

Nu tror jag iofs att e allra flesta är steriliserade, eller jag vet att det är så. Så förhoppnigsvis har jag inte typ 500 ättlingar till kissarna därute....

• passionsblomman

Passion om jag får be min söta!

Och JA, det är ju helt sanslöst när man täker på det! och att jag faktiskt hittat hem åt dem alla!

Ninnnis skrev 2009-11-03 14:46:05 följande:
    Oj, vilken kattsläkt ni har avlat fram, Hvidis!
  • Fru E

PB-fasiken att katterna ska bli på smällen så lätt

Ingis-skönt att du får sova så länge på nätterna och inte bli väckt varje timme

Sonja-åk och sätt dig på akuten och vägra gå därifrån innan ni fått träffa en vettig läkare!!!

Noterar den 15:e i min kalender för träff

Min "låghet" är nog en kombination av många saker men framför allt, alldeles för mycket att göra på jobbet, mörkt och trist ute, litet stygn avundsjuka på väninnan som blev hoppsan gravid och nu har en go tjej på 7 veckor vilket får mig att känna mig lite misslyckad, maken som är morgontrött och kräver "tjat" för att gå upp 5 minuter innan vi ska cykla....

Gaskade upp mig med några godisbitar till kaffet och nu är det hemåt dags så jag hinner träna (får se om min rygg tillåter det bara).

KRAM &

Svar på tråden I vått och torrt och väntan