• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

Hej

Jag lever.. men når illa idag igen, jag är så less nu!
    Var hos BM igår, och fick höra lilla hjärtat slå, blev så lycklig!
    Eftersom jag och min kompis har samma BM pratade vi om henne och BM frågade faktiskt om jag vill att vi skulle försöka höra hjärtljuden eller inte, är ju så tidigt så hon sa att hon inte ville oroa mig om hon inte skulle hitta åt lill-puffen, men allt gick bra!
    fast järnet är för lågt och blodtrycket är lite lågt och så skällde hon lite på mig för att jag ätit för dåligt, hade ketoner i urinet! Mycket underligt

Lill-Puffen är nu arbetsnamnet här.. jag känner nämligen puffar redan
    Och bebis storasyster har smeknamnet Puff "Pufflan" Pufflingsson, prinsessa av smultronbacken Hon lyssnar faktiskt till alla namn! Hon puffade och stånkade som liten, så vi tyckte hon var en liten puffla...och det växte engång smultron på backen här, tills mannens farbror skottade över dem med traktorn....

Jag lyssnade på brunchrapporten igår och vart helt chockad!
    Och min kompis ringde igår (vi har haft kontakt hela helgen, skönt!!) och de hade gjort fler ultraljud inför skrapingen idag, och läkaren var jättenoga med att visa att det inte fanns nåt hjärta som slog... hon fattade inte varför först. Det som skulle blivit deras barn var litet som en ärta, resten ser ut som en vindruvsklase...

Lanovia, jobbar din svärmor på försäkringskassan?? "Graviditet är ingen sjukdom" verkar vara deras mantra! Skit i knäckebrödssmulor, bädda åt henne med gullfiber

Blomman, asgarvade åt din son Även jag har barn som inte vaknar ibland när jag ska få dem från soffan, det är så kul!!

Sonja, kramar i massor! Hoppas ni orkar stå på er idag! Och om det gör ont för lillan att andas tycker jag fan i mig att de borde lägga in henne! Kram igen!

Lanovia, ska tänka på dig vid 13-tiden, det kommer att gå jättebra, vräk ur dig din räddla bara, de är faktiskt utbildade för att kunna hjläpa dig!
    Du ska absolut inte skämmas för att du är rädd, så ta emot all hjälp du kan få!
    kram

• ingenjörsbruden

Hej flickor!

först o främst..... åt Blommis bedårande son!!! hahahahaha! Massa till honom o hans svintohår!

Lanovia: Va skönt att allt såg bra ut hos BM! Ska tänka på dig vid 13! Det kommer nog att gå jättebra ska du se! *kramar*

Ninnis: Men "dohhhh" vilken kollega...hahhahaha *skakar på huvudet*

EA: Va kul du vill hänga med på träff! Hoppas lågheten försvinner snabbt som attan.....ngt speciellt den beror på?
    *kramar tillbax*

Sonja. Men lilla stumpan! Hoppas ni kan få bra svar o att lillstumpan kryar på sig snabbt....hundlek låter iofs positivt....*håller tumme o skickar massor med kramar*

Bruttan, var e du nånstans? *totalt stopp i amningshjärnan....*

Hvidis: Blev det Skanör i fredags? Vad blev det för kaka till mammsen? *dreglar o tänker på citroncheescaken*

• ingenjörsbruden

Ang träffen på söndag....jag är väldigt glad om vi kan träffas någonstans där det inte är så mkt folk....
    Promenader i friska luften är kanon o härligt vid fint väder...kan ju alltid hoppas....

• ingenjörsbruden

Jag är så glaaaaad!

Både förra natten o denna natten har lillstumpan sovit 7 h ostört som följts av pass på 4 h.

Ojdå...matdax!

• Ninnnis

Gu´ så skönt! Vet åtminstone två föräldrar som hade gett sin högra arm (eller kanske varandras) för att deras 4-månaders bäbis skulle göra det...

ingenjörsbruden skrev 2009-11-03 12:40:12 följande:
    Jag är så glaaaaad!Både förra natten o denna natten har lillstumpan sovit 7 h ostört som följts av pass på 4 h.
  • Leksi
    ingenjörsbruden skrev 2009-11-03 12:35:35 följande:
    Ang träffen på söndag....jag är väldigt glad om vi kan träffas någonstans där det inte är så mkt folk....Promenader i friska luften är kanon o härligt vid fint väder...kan ju alltid hoppas....
    Psst Ingis, jag tror träffen är _nästa_ söndag d.v.s. 15/11.

*smyger ut och fortsätter fakturera*
  • passionsblomman

SHIT vilken lyx!!!
    Det dröjde mycet länge innan min son sov så lång tid i sträck!

NJUUUT och känn dig lyckligt lottad!

ingenjörsbruden skrev 2009-11-03 12:40:12 följande:
    Jag är så glaaaaad!Både förra natten o denna natten har lillstumpan sovit 7 h ostört som följts av pass på 4 h.Ojdå...matdax!
  • passionsblomman

Gud så skönt att se att de flesta är HÄR idag så jag vet hur ni har det!

Men tråkigt att du är låg EA, vad står på?

Sonja, precis det här var jag rädd för. Jag trodde nog att du också däckat och FYYY vad jag förstår hur du känner med lilla stumpan så dålig så många dagar!! Huga!

Bruttan: underbart med ett hjärta som slår! Och så himla sorgligt med det hjärta som aldrig blev för din kompis!
    Du måste ju förresten plantera nya smultron på smultronbacken, hoppas jag du begriper!

Lanovia: Tänker på dig alldeles just nu och håller handen lite i cyberspace.

Ninnis, du har SÅ rätt i det där med omtanken och att ha engagerat sig! Jag blir helt paff över vilket engagemang era män stundom verkar ha.
    Jag tror inte min ens skulle komma på att göra sådant som innefattar hemlighetsmakeri och sådan där planering.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan