• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Är du från Norrland ursprungligen?

Ni skulle hört mig när jag bodde i Umeå och pratade en blandning av Bohusländska och Norrländska.
    Efter att jag träffat maken så var jag och träffade några kompisar från Umeåtiden, då började jag genast prata denna fina blandning. När jag ringde hem så hotade han med att jag inte fick komma hem igen om jag skulle fortsätta prata så fult.

Sonja68 skrev 2009-11-05 08:53:18 följande:
    På tal om dialekter, vet ni att MIN dialekt blev utvald till Sveriges sexigaste av nån knäpp kvällstidning här om året Helt ofattbart... Charmig, ja, men sexig?! Knappast...
  • Sonja68

Lanovia:
    Jag är född, uppväxt och bor längst upp i Bottenviken. Så, ja, äkta norrländska är jag.

• Ninnnis

Det är som ishocckeyspelarna Jonas Bergqvist och bröderna Jönsson, det pratar en märklig blandning av skånska och dalmål respektive värmländska (tror jag det är). Vackert...

lanovia 08 skrev 2009-11-05 08:57:03 följande:

Ni skulle hört mig när jag bodde i Umeå och pratade en blandning av Bohusländska och Norrländska.Efter att jag träffat maken så var jag och träffade några kompisar från Umeåtiden, då började jag genast prata denna fina blandning. När jag ringde hem så hotade han med att jag inte fick komma hem igen om jag skulle fortsätta prata så fult.
  • Ninnnis

Ja, nu har de varit borta alldeles för länge!

Sonja68 skrev 2009-11-05 08:52:00 följande:
    Ninnis: Så härligt att få hem killarna Förstår att du längtar.
  • Ninnnis

Jag fick precis hör av en kund att hon tycker jag är så "j*vla bra"! Hon uttryckte sig faktisk så... Hon hade till och med berättat om mig på deras kontor *lite stolt*

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-11-05 09:18:13 följande:
    Jag fick precis hör av en kund att hon tycker jag är så "j*vla bra"! Hon uttryckte sig faktisk så... Hon hade till och med berättat om mig på deras kontor *lite stolt*
    Gud vad roligt! Mer sånt
    Mina arbetskompisar har också ringt och frågat ett par gånger hur det är med oss.
    Vår VD mejlade och skickade kramar till oss och sa att jag är saknad på kontoret.
    Sånt värmer! Men så har jag också en superbra chef och jättehärliga kollegor
  • Ninnnis

Vilken härlig omtanke från chefen och kollegorna, Sonja! Jag blev jätteglad, om än lite förvånad över hennes ordval...

• Fjällbruttan

Vad kul
    Hoppas du suger åt dig som en svamp!!
    Det är du väl värd!

Ninnnis skrev 2009-11-05 09:18:13 följande:

Gomorron förresten.. tror jag...
    orkar inte vakna riktigt idag...

Men det går väl över nån gång, Puff försöker väcka mig med rackar tyg i alla fall
    Har en hel lista på allt jag skulle behvöa göra, så då sitte jag här istället.. klokt??
    Not, men min hjärna orkar inte idag

kram till alla

• Ninnnis

Hej Bruttan! Vad är det för spännande saker du har på dagens att-göra-lista?

Jag somnade förresten halv tio igår, så himla skönt! Fotbollsmatchen var ganska sövande...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan