• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Hej EA! bra att du lever. Så det blev ett pergobestlut, låter bra.

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:
    Vet ni jag börjar faktiskt långsamt långsamt ana mig till att jag faktiskt kommer kunna klara av en förlossning

Du kommmer att överraska dig själv med din inneboende urkvinna!!
    Det kommer att gå jättebra, och även om det inte blir exakt som du tänkt dig, så kommer det fortfarande att gå jättebra!

Tänker än en gång babbla på om Gudrun Abascals bok:"-Att föda."
    Finns ett kapitel som är jättebra för blivande pappan att läsa och ett om att hitta sitt inre hav, ett lungt ställe att sjunka in mellan värkarna.
    Nu hittade jag inget hav, men hade en blomsteräng fylld av Acklejor som jag tog mig till och vilade i mellan värkar... hitta ditt inre lugna rum, då är det lättare att se att varje våg av värkar (som kan göra ont eller inte) leder till ett mirakel

• Fru E

Lanovia-ja det hoppas jag med har inte så mycket att förlora på det
    Försöker klura på hur lill*n i din mage ska kunna ut om du vägrar föda

• lanovia 08

Jag har köpt den boken nu. Skall se om jag hittar det kapitlet.

• lanovia 08

Jag går och lägger mig och sover en kväll och nästa morgon när jag vaknar så ligger den underbara lilla varelsen bara brevid mig. Funkar det inte så???

EA&MJ skrev 2009-11-05 16:14:24 följande:

Lanovia-ja det hoppas jag med har inte så mycket att förlora på detFörsöker klura på hur lill*n i din mage ska kunna ut om du vägrar föda
  • lanovia 08

Var länge sedan vi fick ett härligt plus här! Är det inte dags snart??? Är det någon som närmar sig BIM?

• Fru E

Lanovia-hehe ja det vore något, men kanske storken kommer med den

Nopes här är det lååååååååångt till BIM måste passera ÄL först men antar att resultatet blir som vanligt

• passionsblomman

*tittar upp i taket*

lanovia 08 skrev 2009-11-05 16:18:40 följande:

Var länge sedan vi fick ett härligt plus här! Är det inte dags snart??? Är det någon som närmar sig BIM?
  • lanovia 08

Ea, vet ju inget om eran historia eller hur länge ni försökt eller något. Därför skall jag inte uttala mig överdrivet positivit, men resultatet kan ju helt plötsligt bli ett annat också.

Blommis, närmar det sig alltså? Då får jag hoppas för er!!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan