• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Jag tänkte väl det

Daa skrev 2009-11-06 12:07:27 följande:
    Ninnis: inte riktigt på riktigt... jag råkade möta dem i korridoren, först den ena och sedan den andra. Och så fick jag väl nåt infall...
  • Ninnnis

*hjärtar spillevinkens ena socka*
    *och leksis bebbe*

Lanovia, jag insåg att jag sa emot mig själv litegrann där... Däremot har vi inte möjlighet att guldkanta oss så ofta som vi önskar på vardagar.

De är hemma till tisdag (tror jag). Vi somnade för övrigt i soffan vid 21.30-tiden, alla tre Maken är lite krasslig, jag hoppas inte han blir sämre. Imorgon ska vi börja på hundkurs! Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning, kan man väl säga...

*ser framför mig plutten som blir helt till sig av att det är en massa andra hundar inom lekavstånd och plötsligt har han glömt alla kommandon han någonsin har hört*

• Sonja68

Hej alla söta rara!
    Hoppas ni mår bra. Hinner inte läsa ikapp för ni skriver ju så förb**at mycket här Härligt!

Jag har lite feber idag igen. Så här är det te+honung+citron som gäller. Samt invärtes balsam från Riga.

Tänkte att intresseklubben för Katjas sjukdomsförlopp ev är intresserade av detta (ni andra kan hoppa över, jag tar inte illa upp):

Fick telefonsamtal från läkaren idag. Provsvaren har kommit. Katja hade en bakterie, som hon blivid vaccinerad mot som bebis (Hib) och därmed har hennes egna antikroppar tagit hand om den.
    Dessutom var influensaprovet positivt. Dvs. det är svininfluensan som hon haft. Men nu har hon varit feberfri i två dygn och läkarna (de har haft upp hennes "case" på nåt läkarmöte) menar att hon visar på ett spontant förlopp av influensan hos ett helt friskt barn och att hennes immunförsvar fungerar utmärkt och har gjort sitt jobb. Så mest troligt har vi andra i familjen också haft baconsjukan.
    Känns ju rätt meningslöst att gå och vaccinera sig nu.
    Annars så hade jag definitivt gjort det. Och ungarna förstås.

Nu är ni väl kräkless på mina sjukdomsegoinlägg, så jag ska inte skriva mer om det nu.

Ha en underbar dag och kväll! *nynnar "fredagsmyyyyyys"*

• Ninnnis

Det är KLART att vi är intresserade, Sonja!

Vad skönt att hon är bättre nu, lilla skruttan. Men är det inte lite konstigt att hon fick en bakterie som hon är vaccinerad mot? *förvirrad*

Så det var svininfluensa, alltså? Vad duktig hennes lilla kropp har varit som klarade av det på egen hand. Nu tycker jag att du ska kräva VILA och ta det lugnt så att du blir frisk! Hoppas ni alla slipper sjukdom för låååång tid framöver.

Och nej, jag är verkligen inte less på dina inlägg!

• Hvidbrud

Oj oj oj! Det tog tid att läsa ikapp! Nu har jag ju inte tid att komentera, lilla E är otålig...

Men med risk för att bli lynchad har jag inte sett något av han med dubbelnamnet på julafton... då är ju tomten hoss oss. Men Kalle. Det missar jag aldrig! (var på Nya Zeeland när jag var elva över jul, då spelade mamma och pappa in kalle åt mig så jag kunde se det när jag kom hem... )(fast det var ju inte samma sak...)

Sonja: oj oj oj! Så skönt at ni mår bättre nu! Maken blir vaccinerad på jobbet (typ i december i danmark) Jag hade tänkt skippa det, men nu blir jag lite orolig. Vill ju inte smitta lilla E. Hon är för liiiten för att bli sju. (även om 6200g käns stort när hon vilar på min arm.)

• Hvidbrud

Lanovia: Ja! Det är ju underbart att du örjar kunna greppa tanken om förlossningen. (skulle gärna ha bytt med dig ) Jag är inte säker på at jag kan komma med på träff nästa helg. Vi har gäster från odense då.

Leksi: Underbart med UL. Mendet med framflyttningen, ni var lite osäkra på när du hade ÄL, eler hur kan det komma sig?

Nä, nu tror jag at jag skaglida på socherna ut i köket och baba en babankaka av de bruna bananerna, innan de förvandlas till bananflugor! Och dricka kaffe!
    Kraaaam!

• Hvidbrud

Ha ha! Behöver mitt kaffe! Oj, jag skriver som om jag druckit för mycket! Glida på sockorna ut i köket och baka en banankaka, ska det ju stå!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan