• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Min ledsna visa:

(ni som hänger i tanttråden kan scrolla)

Här har vi haft skilda meningar idag vilket blev ritkigt skitjobbigt.

Min sambo hade mer eller mindre bokat in att han skulle åka upp till Sthlm och gamla jobbet och "köra långpanna" dvs jobba 8 dgr på raken i julruschen där.

Hörde honom säga "visst, ska bara dubbelkolla med familjen här först" till gaamla chefen.

Jag har aldrig ens andats något positivt inför de förslaget utan tycker tvärtom den tanken känns skitjobbig.
    Här är allt rätt skört redan som det är, med nytt jobb föör honom, inget jobb för mig, hemlängtan för sonen och allt som bara är nytt nytt nytt.
    Ivf-samtal och stora beslut ifall vi ska eller inte ska och det ena med det trtedje. Jag käner att vi behöver vara nära varandra och tillbringa tid ihop och ta saker i så lugn och ro det går, samtidigt som vi har massor att ta tag i här.

Tror heller inte att det gynnar honom inför chefen här vad gäller att komma ifråga för en fast heltid-som han vill ha mer än något annat just nu.

Dessutom var han inte här de första veckorna härnere, utan jagfick sitta här med allt ensam och det vill jag inte fler veckor i höst. I synnerhet som jag just nu inte har någon bil och detknappt finns några bussar här, sonen inte får gå på fritids och jag därmed inte tar mig någonstans och heller inte kan hitta på grejor utanför byn med min son för att dämpa längtan efter pappa.

Dessutom ska ju min sida familjen komma och fira jul här i år, så att vara ensam här med allt julfixande inna de kommer lockar inte heller.

Han fattade INGET utan blev bara skitarg.

Sedan ville jag ha paus i diskussionen och att jahn skulle ta och tänka efter lite också han KANSKE kunde förstå mig lite.

Istället satte han sig med annat så vi inte hann prata klart för jag skulle till AF.
    När vi sedan sammanstrålade på badhuset hade han redan ringt chefen och sagt nej till jobbveckan, vilket gjorde mig skitarg, eftersom det jag främst var ute efter var att han skulle förstå mig och mina tankar och känslor ich att vi kunde prata oss fram till ett gemensamt beslut.

Nu fattade han ett själv istället och det är FET risk att jag förr eller senare får äta upp det, och att det kommer iform av bullshit som "jag fick ju inte åka för dig" eller som han sa nu idag då

"ja, för vi har ju visst så jävla mycket pengar som helst att röra oss med att det bara är att skita i att jobba och strö dem omkring sig"

Om jag blir arg när han säger sånt? Ja fråga dem som var i badhuset...

Och sedan kommer en liten passus där han säger lite mer sansat att han fattar att det kanske skulle bli jobigt för mig, men intemycket mer och så håller han bara klaffe och nämner inte saken mer.

Om nu intee JAG drar upp grejen igen och vinnläggermig om att allt verkligen ska vara ok och bra, ja då hör jag väl inget mer förrän nästa gång vi inte kommer överens om en sak, men DÅ kommer den här skiten igen. Eftersom jag lever med en långsint jäkla tjurskalle som GÄRNA drar upp 10 år gamla saker närman ska diskutera.

Så, det var min klagovisa.

• passionsblomman

Min glada visa:

Min nya handläggare på min nya AF på min nya hemort är en PÄRLA och jag blev gladare av att träffa henne än jag blivit på länge!

Fast jag var så ledsen över grälet med min sambo att jag lipade därinne sa hon : "Jaha du Passion, det här ska bli intressant att hänga med i , du är en kvinna med mycket energi!"

Det värmde ända längst in i novembermörkret.

• Ankan80

Hej alla glada!

Va härligt med UL Leksi! Jag har mitt på måndag och har bara blivit mer o mer nervös, trots att jag nog känt av bebisen.

Men så idag kände jag 3 små buffar när jag låg ner och hade handen på magen *lycka*

Maken tror han kände en buff med sen några minuter senare....

Trevlig helg på er alla!!!!

• Ankan80

Hoppas maken innerst inne förstår dig Blommis.
    Tråkigt när man inte ser saker på samma vis.

• passionsblomman

ÅH Ankan vad mysigt med buffar!

DET är verkligen något jag kan längta efter sådär intensivt att få uppleva igen. Det där magiska och ofattbara och ändå så påtagliga att man bär en annan människa inom sig-och känslan när den "hör av sig" med buffarna och allt.

Ta vara på den här tiden. Den är så kort så kort.

• passionsblomman

Vad gäller sambon så är det jobbiga att han liksom inte kan byta perspektiv-vilket jag faktiskt tycker jag kan för det mesta. Alltså , jag förstår att han ville åka och varför, medan han bara står och inte fattar ett skit. Sedaaaan, när han nog egentligen fattar, då begriper han inte att han borde SÄGA nånting, utan tror att saker går över av sig själva.

Jag har malt om det förut, men det är en återkommande grej i vårt liv. Han är kass på att prata ut om saker om jag inte så att säga drar i små utstickande trådare eller rotar fram hela nystan och härvor.

Man tröttnar ju på att ta ansvar för att reda ut allt jämt.

• Leksi

Hej Andbeyond! Hoppas du mår bra *kram* Vad spännande med systerbarn!

Blommis, ååh förstår precis vad du menar! Även om man tycker olika så vill man ju att den andra FÖRSTÅR och att man gemensamt fattar ett beslut efter att båda har fått komma till tals. Min man är ungefär som din först, men han kommer ofta till sans efter att ha gått ifrån arg som ett bi och fått sura ifred ett par timmar. Då kommer han ofta och skrapar med foten i golvet och säger förlåt. Därefter kan vi prata mer normalt. Nu när jag vet att han fungerar så är det helt ok men ibörjan höll jag på att bli tokig!!

Ankan - vad härligt att känna små buffar!! Själv har jag inte känt ett jota än men efter vårt UL är jag inte så orolig längre. Fick också veta att jag har moderkakan i framkant vilket tydligen kan göra att det är svårt att känna sparkarna.
    Stort lycka till på måndag!!

• Leksi

lanovia 08 skrev 2009-11-06 17:16:16 följande:

Frågan om det är två hade kanske inget med din storlek att göra? Utan den verkar liksom höra till, lite för att "skrämmas" "tänk om det är två". jag fick den nästan av alla (kändes det som).Men visst det är bara att väja sig, får ständigt kommentarer om att jag är liten eller stor. "Oj så långt gången och så liten" "oj så stor och så lång tid kvar..."Alla har åsikter.
    Jo, vi stod och pratade om min mage och i vilken vecka jag var i... Men i och med att vi varit på ultraljud kan jag ju i alla fall ge säkert besked.

Grattis Jenny till de bra provsvaren! Hoppas det fortsätter på den vägen och att det bara är kroppen som håller på att ställa om sig efter p-pillrena.
  • ingenjörsbruden

Hej hej!

Blommis: suck för män! Men härligt att din AF-handläggare verkar bra.....inte så ofta man hör AF-handläggare o bra i samma mening känns det som!
    *häller upp en stooooor kopp med varm choklad med en liten skvätt whiskey i o en stooor klick grädde ovanpå*

Jenny, härligt med bra provsvar o spännande med nya kollektionen! Har du ngn hemsida eller så? Du får gärna inboxa mig...är rätt nyfiken!

Leksi: suck för tvillingfrågorna....oftast frågar nog folk för...ja det skulle ju kunna vara två o har man då tänkt på så mkt jobb det är....lite skrämma upp en eller kolla så att man har koll....men jag blev jättesur på min mamma när hon sa att jag var stor....det var jag inte...men visst allt är ju relativt som Lanovia skriver....beror ju på vad man jämför med...mamma knäppte ju bara upp knappen i byxorna med syrran. *avis*
    Men ta en massa foton på din mage i alla de möjliga vinklar...helst utan kläder..jättekul att titta på sen....man får en liten jaha-såg-magen-ut-så-upplevelse!
    Inget ovanligt att man inte känner buffar förrän i v 22 o senare. Härligt med ul!

andbeyond: *STOOOOOOOOR KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM* O så roligt att bli moster! Hoppas att allt går/gick bra för din syster! Info gärna om vad hur när osv!

Ankis: Va härligt med buffar från lillankan! *hjärtar* Ska ni kolla vad det blir på ul?

• ingenjörsbruden

Vet ni...jag känner mig bortskämd...

De senaste nätterna har lillstumpan sovit följande antal h i sträck:
    7
    7
    10
    8
    10
    o 9 h i natt.....så himla skönt att få sova ordentligt o i sträck!

Var o firade min pappa i går lunch....75% av syskonen var samlade o det kändes jättebra! Pappa fick hålla Bellabus o hon skrattade upp sig så himla mkt! Pappa blev jätterörd o jätteglad! Sen höll så klart min brorsa o hans tjej osså en massa....tror hans tjej är rätt sugen .
    Kändes himla skönt att allt gick bra...hade nog oroat mig en hel del...pappa kan ju bli gaggi o älta en massa om mamma o hennes sambo....dvs snacka mkt skit osv....men igår uppförde han sig exemplariskt!
    På vägen hem fyllde Busan sin blöja med kiss...så det rann över!!! o blev skitarg...suck....så det fick bli en ofrivilligt långt stopp hos syrran innan vi körde vidare till nästa fest! Skönt att det inte var nr 2 hon fyllde blöjan med...hahahaha Men man SKA ju vara glad för det lilla eller hur?!

Sen var det kalas hos makens kusin...fullt ös på ungarna....äldsta pojken är 8 o sen var Busan så klart yngst!
    Så langningen pågick nästan hela kvällen av Busan o alla fröjdade sig så att hon var så glad o skrattade så mkt!
    Lilltjejen på 5 fick hålla med hjälp av mamma....hon var såååå stolt!
    Hon har inte fått hålla Busans kusin (min makes brorsdotter som överbeskyddas osv) o blev ju så klart helt salig när hon nu äntligen fick hålla en bebis! Tjatade mkt på sin mamma att hon ville ha en lillasyster...hahahahaha stackars dem!
    Vill ju att Busan inte ska vara rädd för folk o bli en utpräglad mamma gris.....lite mammagris får man vara

I kväll ska vi fira farfar med middag hos svågern o svägerskan. Så mkt kalas blir det denna helgen!

Håller förresten på o letar efter Wall-stickers med princess eller blommotiv till Busans rum. Herregud så mkt fint o gulligt det finns!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan