• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Kämpa lite extra för att KÄNNA att vi verkligen är tillsammans i allt det jobbiga, skulle det vara...

• passionsblomman

EXAKT så är det! Som när jag står härnere och har flyttat 45 mil och bara får p-a-n-i-k när jag känner att den jag tog det steget med inte fattar ett skit av vad jag säger...

Ninnnis skrev 2009-11-09 10:15:32 följande:
    Visst är det så, Blommis. Jag tror egentligen att vi faktiskt blir starkare tillsammans när det är jobbigt, ibland tar det bara lite tid, skrik och tårar innan vi kommer dit. När man som mest behöver känna att det är vi två mot världen så känns det ju som allra jobbigast om inte den känslan infinner sig omedelbart. Och eftersom vi befinner oss 50 mil ifrån varandra stora delar av tiden så måste vi kämpa lite extra för att vi verkligen ska vara tillsammans i allt det jobbiga.
  • passionsblomman

Japp, Niagara-style indianisar. Redan i fredagskväll faktiskt. På dag 27 alltså-utan hormoner!

Ninnnis skrev 2009-11-09 10:16:13 följande:
    Blommis igen, har det dykt upp några indianer än? *vissel?*
  • Ninnnis

Vad synd att indianerna kom, Blommis... Men bra att de har vett att komma i tid om de nu måste komma!

• passionsblomman

Ja, nu har jag ju inte alls räknat dagar eller jagat ÄL den här tiden som vi bott här, och det har varit VÄLDIGT lite av "umgänge" också för den delen, så jag har faktiskt inte gått och hoppats i någon större utsträckning. Mer noterat att den där mikroskopiska möjligheten ju trots allt ändå funnits.

Och som sagt, man gläder sig ju åt allt som verkar något sånär regelbndet när man är vad vid hoppjerkor till indianer annars.

• Pumpkin

Det gick ju finfint det där! Bebisen mår prima, hjärtat slår som det ska och allt såg helt enkelt perfekt ut Vi kollade händer, fötter, hjärta, hjärna, magsäck - ja typ allt. Storleken stämmer precis med uträkningen, så allt är helt enkelt bra

Barnmorskan trodde att anledningen till blödningen var att jag har en lågt sittande moderkaka i framvägg, nära livmodermunnen. Men hon trodde det skulle rätta till sig när livmodern växte till sig lite mer.

Just det, vi fick lägsta risken för DS också.

Tyvärr fick inte maken vara med och se ultraljudet, för självklart var det något som skulle strula. Det var jag som körde till sjukhuset och eftersom det var lite bråttom stannade jag utanför entrén och "släppte av mig själv", så skulle maken åka och parkera. Problemet var bara att jag stängde av bilen helt när jag klev ur, och sen gick den inte igång. Så medan jag var på ultraljud så stod maken och väntade på bärgaren... Tur jag fick med mig ett par bilder och att allt var bra! Började faktiskt gråta när jag såg bilden på skärmen och tydligt kunde se hur hjärtat slog.

• lanovia 08

Pumpkin, vad underbart att allt såg bra ut!!

Blommis, nedrans indianer! :-3 Men som sagt de kom ju i tid ialla fall...

Ninnis, vad kul att hundkursen gick bra. Tråkigt med tjafset ni haft i helgen däremot. Ibland behövs det dock för att rensa luften och sedan kunna gå ännu mer enade tillsammans genom livet. Hoppas det känns bra nu. *kramar*

Jag sitter i telefonkö till BM nu, alltid lika upplyftande. Skall försöka reda ut om jag skall ta 1 eller 2 sprutor. Har ju kommit nya bud nu.

• lanovia 08

Och där kom jag fram och fick beskedet 1 spruta. Gött!

• Ninnnis

Vad härligt, Pumpkin! Grattis igen

Just det, jag har helt glömt :-3 -gubben! Den har passat ganska bra ett par gånger den här helgen...

Vi pratade ordentligt igår och förstod varandra till slut, så nu känns det bra. Det där med make-up mys kan ju förresten vara riktigt trevligt, om man bara har fått sura klart först... Nu har jag skickat blomsterbud till makens jobb, jag tyckte han kunde behöva det.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan