• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Hej alla! *vinkar*
    Vi har varit ända i Mörrum utanför Karlskrona idag!

Med sonens handbollslag.

De fick fett massa stryk kan man säga, men jag är glad som en lärka, för idag har jag fått sitta och se min lilla pojke skaffa sig en plats och en roll i det laget och få iaktta hur han belv en i gänget, med ryggdunkar, high five och alla de passningar som plötsligt kommer när lagkompisarna inser att man fixar att ta den och spela vidare.

Det väger tungt när den annars klart skickligaste killen i laget säger "han är minst och yngst av alla och ändå är han nästan bäst i hela lagetju! Han är ju hur envis som helst på plan!"
    Snacka om att skaffa sig respekt!

Så hinla roligt!
    de samarbetade verkligen så det var en fröjd att se och min son fick både skratt ochjubel och applåder ÄVEN av föräldrar till motståndarlaget.

*mitt hjärta flödar över*

• lanovia 08

*hjärtar Blommis son* Du skall se att din son snart släppt längtan till det gamla och kommit in i sitt nya liv.
    Precis som Ingis skriver är det inte så ofta man hör AF och trevlig i samma mening....
    Jobbigt med sambon, vet inte vad jag skall säga. Jag brukar ju alltid förespråka att saker skall redas ut ordentligt såman inte skall kunna komma dragandes med det nästa gång man är sur. men det hör jag ju att du också tycker....

Hvidis vad synd om du inte kan till helgen.

*vinkar till andbeyond* hoppas du mår lite bättre. Får du någon hjälp eller hur går det?

Jenny låter som en trevlig helg. HOppas det går bra med återförsäljaren.

Här har vi haft en kanon helg med familjen i stugan. Hummern var supergod. Brorsbarnen gosiga som alltid, om dock fulla av liv och bus. Jag slås varje gång av hur de växer, särskilt den äldsta som snart är 5 år. Han är inte alls lika mkt för att sitta i knät och kramas som han var för något år sedan. Nu är det stora grabben. *suck*

Nej nu måste jag gå och ta hand om disken. Maken lagade maten och jag lovat att ta hand om disken efteråt och det skall göras innan Playa del sol om 15 min.

• passionsblomman

Åh, sambon och jag HAR rett ut nu-ordentligt.

Men jag hann bli arg en vända till, just över fenomenet att det alltid är från mig pratinitiativen måste komma. Jag har sagt åt honom att det kan komma en dag då jag en gång för alla ruttnar på att ensam ta det ansvaret och att jag inte är intressrad av att leva med något jädra fjäderfä utan vill ha en medmänniska som tar vuxet ansvar på ALLA områden i vårt gemensamma liv.

Han verkade hålla med om att det är en rimlig förväntan.

Dessutom tycker jag det är orimligt att man ska få tjura i över ett dygn, och har klargjort att även om man själv bara tycker att man går undan och är ifred, så tar tystanden OCKSÅ plats och brer ut sig omkring den som är lämnad i den utan att veta vad som sker inom den som gått undan.

Därför kan man inte hålla sig undan i dagar.

Att man kan behöva lugna ner sig däremot, det fattar ju jag med. Och behöver också ibland.

• Pumpkin

Fick stränga order av passionis att kliva in här och berätta att även vi ska bli föräldrar

Om allt går som det ska blir vi tre i mitten av maj, är i v. 12+6 idag. Dock blöder jag lite ikväll, så just nu är jag väldigt orolig. Som tur är har vi sedan ett tag tillbaka ett ultraljud inbokat imorgon, så då får vi väl se vad som händer därinne. Försöker hålla mig lugn nu bara...

• passionsblomman

DÄR har vi dig nu ja!

Ojpjpj Pumlin!

Även om du är orolig nu så måste jag bara skrika GRAAAAATTIIIIIS! till dig nu först!

GUD vad roligt! Och vad kul att höra av dig! Så länge sedan nu!

Vad gäller blödningen, du vet ju att det inte behöver vara någon fara alls. Fast blod är då verkligen det sista man vill se i trosorna när man har plussat.

Är det mycket så du får byta binda och så eller bara lite dutt?

• Pumpkin

Tack passionis!

Ingen binda behövs (än så länge?), är mest bara att det kommer på papperet när jag är på toaletten. Vi får väl se vart det bär hän helt enkelt, vore dock lite snopet om något hände nu när man passerat 12 veckor och kommit in i den "säkra" zonen.

• passionsblomman

Hm, ja då behöver det ju absolut inte vara något alls. Jag blödde flera ggr under min graviditet och allt gick ju jättebra.
    Hoppas du får sova lugnt och sedan få koll med UL imorgon!

• Pumpkin

Nej, jag vet. Det kan ju lika gärna vara sköra slemhinnor som något annat, så jag försöker hålla mig så lugn jag bara kan till imorgon. Vi har redan sett Myran en gång på ultraljud, då mådde h*n så bra så

• passionsblomman

Åh vad jag håller tummarna och vad glad jag är för er skull! Nu MÅSTE du berätta imorgon hur det gick imorgon! Lilla Myran! *hjärtar*

Ojsan, min sambo undrar lite menande om jag inte tänkte se den där filmen vi hyrde... hehe

-Vi ses imorgon! LYCKA TILL!

*kramar*

• Villemoa

Men vad ni skriver flickor!! Har läst igenom allt men glömt hälften! och jag som inte kan skylla vare sig på gravid-eller amningshjärna...

Leksi; vad mysigt med ultraljudet!

Grattis till er Pumpkin och välkommen in hit!

Idag flickor kom indianerna efter nästan sex veckor!! Som jag har väntat må ni tro. Det borde betyda att jag har ÄL som sisådär två veckor, tur att jag har sju stickor hemma att testa med. Nu väntar vi med spänning på att försöka igen!

Kramar och ♥ till alla!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan