• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Jag köpte hem vinterchokladen igår till min godisgris till make, får se vad han säger. Han är egentligen mest förtjust i Marabous Frukt & mandel, Nonstop och Digestive, men det mesta brukar gå ner

• Ninnnis

Jag mår lite illa och känner mig kymig, jag hoppas inte jag blir sjuk... Vi ska ju ha myshelg!

• Fru E

Hmm....du får dricka lite milt te som lugnar och knapra lite vinterchoklad så blir det nog bättre

• Fjällbruttan

Ingis!! BLÄÄÄÄ på dig! Nu har du just gett mig dåligt samvete, present till maken och tårta tilll makens far är lungt, men jag kom just på att jag glömt min egen pappa.. och nu är det för sent att skicka nåt... morr....
    Varför måste jag glömma allt???? Kan det vara gravidhjärna??

Leksi (för det var väl du??)*förvirrad* underbart med UL, jag är i v.15+0 idag så vi kanske följs åt, jag brukar få mina barn lite före beräknat datum...

Hvidis, jag trodde du tagit dig en lillle en när du sluddrade så
    Det är ju ändå fredag....

Sällar mig till visslingskören och hopppas på + åt alla håll och kanter!

• Leksi
    Hvidbrud skrev 2009-11-06 13:25:57 följande:
    Leksi: Underbart med UL. Mendet med framflyttningen, ni var lite osäkra på när du hade ÄL, eler hur kan det komma sig?
    Jaa... allt var väldigt märkligt i somras och nu är jag ännu mer förvirrad över hur min kropp fungerade. Jag slutade med p-piller i mitten av maj, hade pillermensen veckan innan bröllopet och sedan fick jag mens igen den 19 juni (midsommarafton så det är lätt att komma ihåg). Det var en cykel på 34 dagar så vi räknade helt enkelt på att andra cykeln också var på 34 dagar när vi kom fram till BF 1/4. Nu ska jag alltså ha blivit gravid någonstans i slutet av juli? Väldigt lång cykel alltså... Men det förklarar ju definitivt varför jag inte fick något utslag på ÄL-testen! Jag höll ut länge, men jag gav upp på typ dag 50 i cykeln om jag inte minns helt fel.

Ren rama tur att vi lyckades pricka ÄL. Men skitsamma - glada är vi!

Sonja, vad skönt att ni alla är på bättringsvägen nu!

Ninnis, hoppas du inte åker på nån dum förkylning (för att inte nämna något ännu värre) nu!

Fredagskramar till alla!
  • Leksi
    Fjällbruttan skrev 2009-11-06 16:22:13 följande:
    Leksi (för det var väl du??)*förvirrad* underbart med UL, jag är i v.15+0 idag så vi kanske följs åt, jag brukar få mina barn lite före beräknat datum...
    Jepp, det var jag! Absolut kan vi följas åt, jätteroligt! Osså har vi Lanovia och Ankan som förlöpare!

Kan förresten säga att jag läst och förfasats över ditt illamående och det har verkligen fått mig att uppskatta hur bra jag mår. Visserligen lite yr och konstig emellanåt, och grymt trött, men jag har inte kräkts en enda gång.
  • Fjällbruttan

Jag är dum i huvudet, jag är dum i huvudet... *trallar vidare..*

Tv:n står på, Saga kollar barnprogram och helt plötsligt hör jag speakerrösten säga:
    -Följ med Tingeling och hennes vänner till Älvdalen...

???????? -Men.. vad ska de göra i Älvdalen???
    Finns det verkligen nåt tecknat om Älvdalen????

Sen trillade poletten ner... Älvornas dal ditt jävla pucko som min äldsta dotter skulle ha sagt

Tror jag behöver sova en stund

Leksi... jag tror jag börjar vänja mig, kräks ju nte längre, ulkar ju bara och numera behöver jag inte ens lägga mig en stund för att det ska lugna ner sig

Svar på tråden I vått och torrt och väntan