• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Vad gulligt av maken, EA! Sånt är guld värt, speciellt på en vanlig torsdag. Jag och min man har alltid varit bra på att sätta guldkant på tillvaron mitt i veckan, men nu när han jobbar i Sthlm i veckorna så försvinner ju det tyvärr. Vi har visserligen kvalitetstid när vi väl ses, men helgerna lyxar man ju ofta till det ändå. Det är lite synd att vi inte har möjlighet att göra det på vardagar för tillfället.

Men idag är det fredag, och det betyder MYYYYYYYYS!

(Kom just på att vi delade en flaska vin till maten igår, och det var ju på en vanlig torsdag...)

• Daa

Fredag! Mer än halva arbetsdagen avklarad!

Leksi: hej på dig! Jobbigt att vara så trött. Klokt att gå och lägga sig i tid. Skulle nästan vilja ha en sån bil, en risig rackare med LYX-plåt (fast maken tycker att jag ska ha en med BUS på. Fattar inte vad han menar...)

Ninnis: åh, myskväll med grabbarna. Så de där DAA-bilarna finns hos er också? Hittade faktiskt en när vi var på Cypern.

lanovia: bra att maken börjar förstå också. *kramar*

EA: förstår att det kan vara både skönt och svårt att de inte hittat några fel. Hoppas det tar sig för er. Men hjälpen är ju runt hörnet, som sagt. Gullig make du har.

Blommis: ja, det är tidigt att gå och lägga sig (hade gärna hängt här en stund och surrat lite ), men om jag vill få sju timmars sömn måste jag sova senast 22.30 och behöver jag sova längre än så blir det ju tidigt sovdags.

Ingis: besvärligt med lillans matvanor. Det är ju onekligen en praktiskt lösning med tutten.
    Tack för kramen. Har varit lite gladare, men nu när illamåendet kommer sköljandes blir jag sur igen. Och inte blir det bättre av tröttheten.

Idag har jag slagit en arbetskamrat och en samåkningspolare i chicken race med sparkcyklar. Båda hävdar att de inte fattade när jag påpekade min triumf. Yeah, right. Som om de inte begriper vad som är på gång när någon spänner blicken i dem och styr rakt på dem. Tss!

• Ninnnis

På riktigt?! Jag vill också jobba på ditt jobb!
    Daa skrev 2009-11-06 11:45:51 följande:
    Idag har jag slagit en arbetskamrat och en samåkningspolare i chicken race med sparkcyklar. Båda hävdar att de inte fattade när jag påpekade min triumf. Yeah, right. Som om de inte begriper vad som är på gång när någon spänner blicken i dem och styr rakt på dem. Tss!
  • Leksi

Jag har ju inte berättat att jag varit på UL kom jag på! Det var helt FANTASTISKT! Äntligen fick vi se vår lilla bebis och det var en stor lättnad och glädje att allt verkade bra där inne. Vi såg ansiktet i profil, det lilla hjärtat som slog, ryggraden, två armar, två ben... helt underbart!

Dock så var jag inte lika långt gången som vi trott, utan vi blev tillbakaflyttade nästan tre veckor! Så BF är nu 18/4 istället för 1/4 som vi räknat på... Förutom att tiden går så oändligt långsamt (och nu även baklänges!) så är ju det bara en liten bagatell i sammanhanget, det viktigaste var ju att det var en frisk bebis där inne. Så nu är jag nog efter dig Ankan! Är i vecka 16+4 idag enligt nya räkningen (istället för 19+2).

Och så fick vi tid för ett nytt UL den 23/11 för barnmorskan kom inte riktigt åt att mäta alla mått hon behövde. Så kanske får vi ändrat BF igen...

• Daa

Ninnis: inte riktigt på riktigt... jag råkade möta dem i korridoren, först den ena och sedan den andra. Och så fick jag väl nåt infall...

Leksi: åh, vad roligt med UL! *hjärtar den lilla bebisen*

• lanovia 08

Daa, Låter som ni har rätt roligt på erat jobb!
    *kramar om i illamånedet och surheten*

Verkar som vi alla lider av trötthet just nu. Själva somnade vi som vanligt i soffan igår. Maken har nog blivit skengravid för han stensover vid sidan om mig.
    Igår blev jag klar med min andra socka till spillevinken, men det blev några tupplurer på vägen. fortsätter att fascineras över hur man kan somna mitt i en rörelse.

Ninnis, härligt att ha favvokillarna hemma igen och få en mysig morgonpromenad med hunden. Hur länge är de hemma nu?
    Hmmm... vin på en torsdag och du försöker påstå att ni inte klarar av att sätta guldkant på vardagen just nu?

Leksi, hur mår du annars nu? Allt bra? Hur långt är du?

Ingis vad jobbigt att hon inte vill ta bröstet. Tyvärr har jag inte mkt råd och erfarenhet att komma med.

• lanovia 08

Leksi, där fick jag ju svar på frågorna. ialla fall en del.

• lanovia 08

Kan inte låta bli att le lite åt detta. till slut testar man allt.

Hoppas så att det bara skall ta sig för er snart! Ni vore ju långt ifrån de första som det bara tar frusterande lång tid för. och om inte annat så närmar sig ju hjälpen, även om jag förstår att det också skrämmer. Helst vill man ju klara det här helt själv, stolt som man är.

EA&MJ skrev 2009-11-06 09:34:47 följande:
    Nej skämt åsido så har vi nog testat det mesta, sex varje dag, varannan dag, framifrån, bakifrån, pergo, rosenrot, akupunktur, käcka råd om att slappna av etc.
  • Daa

No niin, dags att jobba igen.

Hoppas ni får en fin fredagseftermiddag.

*kramar om er alla*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan