• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • Sundance

De klänningar jag klickat vidare på (bara Maggie-klänningar) har bara haft white och ivory som färgval. Men jag tror iofs att man kan välja anna färg om man mailar dem. Än så länge har alla de jag läst om fått värdet på klänningen nerskrivet så att de sluppit tull faktiskt.

• Plutten2010

Jag fattar inte riktigt om Landy hävdar att det är originalklänningar eller om det är piratkopior av resp klänning. Någon som vet?? Står det t ex "Forever Yours" på lappen i klänningen eller hur är det?

Tack!

• 1willB2

Hej alla!

Jag fick min klänning från Landy idag och jag är såååå nöjd! Den är jättefin och passar mig perfekt!
    Jag beställde den 16 september så det gick snabbt! Jag behövde inte betala någon tull heller för på paketet står att det är en "personal gift" :) Moms av nåt slag på 88kr var den enda extrakostnaden.
    Paketet var jättelitet och nu när jag packat upp klänningen förstår jag inte alls hur de fått in den och underklänningen i den där lilla "ellos-påsen". Klänningen var inte ens rynkig!

• Megi

Ohh så kul =) Nyfiken är man ju nu, hoppas att du kan lägga ut lite bilder!

1willB2 skrev 2009-09-30 19:49:11 följande:
    Hej alla!Jag fick min klänning från Landy idag och jag är såååå nöjd! Den är jättefin och passar mig perfekt! Jag beställde den 16 september så det gick snabbt! Jag behövde inte betala någon tull heller för på paketet står att det är en "personal gift" :) Moms av nåt slag på 88kr var den enda extrakostnaden.Paketet var jättelitet och nu när jag packat upp klänningen förstår jag inte alls hur de fått in den och underklänningen i den där lilla "ellos-påsen". Klänningen var inte ens rynkig!
  • Millanita
    1willB2 skrev 2009-09-30 19:49:11 följande:
    Hej alla!Jag fick min klänning från Landy idag och jag är såååå nöjd! Den är jättefin och passar mig perfekt! Jag beställde den 16 september så det gick snabbt! Jag behövde inte betala någon tull heller för på paketet står att det är en "personal gift" :) Moms av nåt slag på 88kr var den enda extrakostnaden.Paketet var jättelitet och nu när jag packat upp klänningen förstår jag inte alls hur de fått in den och underklänningen i den där lilla "ellos-påsen". Klänningen var inte ens rynkig!
    Oj det var supersnabbt jue...herregoud hur hinner dom producera och skicka på 2 v...grymt Grattis till det fina resultatet!!
  • Waldekranz

Plutten, Nej det vore ju en olaglig verksamhet att hävda att det är orginal klänningar, de bara visar olika klänningar som de kan sy upp som jag förstått det. Det är ju en laglig verksamhet.

Sundance: hoppas inte för mycket på det, jag har haft mailkontakt med dem angående en maggie och den kunde man enbart få i Ivory eller White.

• Millanita

Den maggie klänningen jag ska beställa fanns förut endast bara i vit och ivory men nu kan man beställa den i vilken färg som helst, verkar som om dom uppdaterat endel på sidan...

• KatjaB

om man beställer en klänning som finns på hemsidan i de storlekar som finns så är det ju de färger som finns att tillgå, tror jag. Men mailar man och vill ha en custom made klänning, så dår man den precis som man vill.
    Så har jag iallafal förstått det.

Det är inte forever yours klänning, utan Landy gör en kopia.. eller ja, mna ska väl inte lita på att den är exakt likadan, men väldigt lik iallafall.

• 1willB2

Jag ska ta några bilder i helgen och lägga ut för de som vill se (behöver hjälp att snöra den). Min klänning är en kopia av den forever yours-klänning som jag lagt i mina bilder, jag hittade den på Landys sida och tror att bilden är "tagen" någonstans ifrån. Hur som helst så är jag jättenöjd med resultatet, priset, bemötandet och tiden. Det är klart att det "bara" är en kopia men någon har ju lika väl sytt den, precis som sömmerskan som sytt en klänning efter en bild - den skillnaden är ju bara geografisk.
    Det enda som fick mig att tveka innan var frågan om arbetarna, får de jobba för en spottstyver? Har de dålig arbetsmiljö? Men sen tänkte jag på alla företag som flyttar sin produktion från västvärlden till Kina och andra länder för att sänka sina produktions- och lönekostnader, med tusentals arbetslösa efter sig - varför ska jag bry mig om återförsäljarna när de inte brytt sig om arbetarna? Hur stor del av alla kläder produceras i väst? Jag kollade in tvättlapparna på mina vanliga kläder och det står Made in China, India, Turkey osv på nästan allt även fast jag köpt dem i svenska affärer. Troligen köper de in kläderna ännu billigare än vad jag som privatperson någonsin skulle kunna.
    Så jag bestämde mig för att kapa mellanhanden här och gå direkt till tillverkaren, jag tror att de tjänar mer på mig/klänning än på ett stort företag/klänning och hoppas att de delar ut en större lön till sina arbetare.

Svar på tråden Landy Bridal?