• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • Steven och Johanna

Jag ska handla hos Landy men väntar ett tag eftersom det är nästan ett år kvar :) Men jag rekommenderar starkt att man ska ut och pröva olika modeller innan man köper. Jag har provar klänningar nu ett par vändor för att se vilken modell jag passar i och för att se hur långt släp jag vill ha. Det man tror ska passa kanske inte gör det och tvärt om! Jag har alltid tänkt att jag ska ha en klänning med mycket vidd i men märkte när jag provat ett par sådana klänningar att det inte var jag och att jag inte kände mig helt bekväm. Så det blir en superfin klänning i lite snävare a linje modell istället :)

• Millanita

mm funderar oxå på det, att hänga hos mamma o pappa. Funderar även på att klä mig och sminka mig där på b-dagen!!
    jaa då får man verkligen kika på vidare nu på vilken klänning man vill ha!!

• Sundance

Min mamma och pappa bor tyvärr 34 mil bort så jag vet inte alls hur vi ska lägga upp det där med var vi ska sova natten till bröllopet och vart vi ska göra oss i ordning och så. Min moster m familj ska bo i vår lägenhet, + mamma och pappa, så om alla de kommer dagen innan så blir lägenheten full så jag får sova nån annanstans . Och m2b och jag vill inte sova på samma ställe. Men min plan är nog att göra mig i ordning på salong eller på hotellrummet där jag och m2b ska sova sen på natten.

• Millanita

Steven och Johanna skrev 2009-09-10 13:40:40 följande:

Jag ska handla hos Landy men väntar ett tag eftersom det är nästan ett år kvar :) Men jag rekommenderar starkt att man ska ut och pröva olika modeller innan man köper. Jag har provar klänningar nu ett par vändor för att se vilken modell jag passar i och för att se hur långt släp jag vill ha. Det man tror ska passa kanske inte gör det och tvärt om! Jag har alltid tänkt att jag ska ha en klänning med mycket vidd i men märkte när jag provat ett par sådana klänningar att det inte var jag och att jag inte kände mig helt bekväm. Så det blir en superfin klänning i lite snävare a linje modell istället :)
    joo jag funderar faktiskt starkt att ge mig ut nu i helgen för att prova klänningar Får ta med mig min mamma kanske...
    Det är nog som du säger att vips så kanske inte den modellen på klänning som man trodde skulle passa på så bra i, passa överhuvudtaget...måste verkligen testa för att känna sig för!
  • Megi

Ja ha r provat många olika modeller och måste säga att det är riktigt svårt att bestämma sig, tyvärr så passade ja i varje modell ja provade och det gör ju inte det lättare att bestämma sig... hihiii! Men ja föll nog ändå för en och den dyraste utav dem alla, 24 tkr =/ Den är inte dyra att hyra men ja provade utomlands, så isf får ja åka dit i april för att kanske sy in den lite o så för att sedan ta me mej den hit...Men det känns som om det är mkt arbete kring det, så det blir nog så att ja beställer från Landy =)

• Sundance

Ja, jag har precis stått och gått igenom alla sidor med Maggie-modeller på Landy och skrivit ner de jag gillar. Så vackra alla är! Hur ska man kunna välja???

• charmed84

vet inte själv har jag fyra favoriter och det är så svårt att välja

• JollyO
    Millanita skrev 2009-09-11 07:45:09 följande:
    Jag är oxå såld på Landys Maggie klänningar...wee vilken modell och färg ska man ha??Vilken tycker ni är finast av dessa?www.landybridal.com/Product/Pro2338.htmlwww.landybridal.com/Product/Pro2382.htmlwww.landybridal.com/Product/Pro2407.htmlvet att dom är väldigt snarlika men det är så svårt att bestämma sig
    Gillade den andra toppen bäst, men tyckte att det var för små och många "veckningar" på kjolen, så då måste jag nog säga den tredje!
  • Millanita
    JollyO skrev 2009-09-11 08:26:48 följande:
    Gillade den andra toppen bäst, men tyckte att det var för små och många "veckningar" på kjolen, så då måste jag nog säga den tredje!
    hmm jaa, jag tänker nog lite samma sak. Älskar den andra överdelen...får se vad det blir i slutändan
Svar på tråden Landy Bridal?