• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • Sundance

Ok. Då har jag säkert blandat ihop den sidan med de andra, vad gäller valutan. Då är klänningarna lite dyrare än vad jag sagt till m2b . Men priserna är ju fortfarande sjukt bra! Hur gjorde ni förresten när ni valde klänning? Där är ju så många vackra att välja på. Försökte ni hitta en butik att prova just den modellen i först eller gick ni bara efter bilderna? Hade ni först provat och kollat om ni passade i axelbandslöst t ex?

• Millanita
    Sundance skrev 2009-09-04 11:04:33 följande:
    Vad kul! Jag har tänkt att ta hit min mamma i mitten av oktober och åka över till Köpenhamn för att prova lite och se vilka modeller jag trivs i. Det är ju så lätt att se en bild och tycka att klänningen är fantastisk när den sitter som en smäck på de fina modellerna men så kanske man själv inte alls passar i den modellen. Sedan beställer jag från Landy i november december.
    När gifter ni er? funderar själv på när jag ska beställa från Landy (bröllop i juli 2010)
  • kullaberg

Jag har tittat på bilderna och hittat en jag gillar jättemycket! Ska ut och prova i butik nu i oktober tänkte jag. Hoppas jag hittar en liknande för att se om jag passar i modellen. Det kan dock sluta med att jag köper en här hemma om jag verkligen hittar drömklänningen till ett bra pris. Men annars vet jag ju att Landy finns och jag tänkte så fall beställa november-december. Vi gifter oss i juli 2010.

• Millanita

jaa man vill ju gärna vara i god tid med "allting" he he...men tänk om man går upp elr ner massor i vikt innan bröllopet, då får man väl anlita en skräddare

• kullaberg

Haha, ja det är ju så

Ja, det där med vikten är alltid klurigt. Jag tror att man kommer behöva någon liten justering. (har hört att många går ner mycket innan pga stress mm) Men det finns ju gott om skräddare så det ska nog inte vara några problem.

• Humlan66

Men fördelen med att se bilder under processen är väl att man har möjliget att säga till om förändringar om man inte är nöjd innan klänningen är klar. Det vill jag nog göra tror jag

• Sundance
    Millanita skrev 2009-09-10 09:56:00 följande:
    När gifter ni er? funderar själv på när jag ska beställa från Landy (bröllop i juli 2010)
    Vi gifter oss 14/8 2010.
  • Sundance

Ja, det är ju just det där med att prova i butiker. Jag är 180% säker på att när jag står där och bara ska prova för modellernas skull så kommer jag falla pladask för någon och jag är helt säker på att den kommer vara svindyr. Men, hittar man någon som är vacker och billig så behöver man ju inte handla från Landy bara för att. Vi får väl se vad som händer... När man väl börjar prova runt.

• Millanita
    Sundance skrev 2009-09-10 10:53:42 följande:
    Vi gifter oss 14/8 2010.
    oj då beställer du ganska tidigt...får nog göra det samma he he...hur ska man kunna gömma klänningen för sin m2b ett helt halvår
  • Sundance

Jag tror den får hänga hemma hos mamma och pappa. Eller hemma hos någon kompis.

Svar på tråden Landy Bridal?