• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • alltärupptaget

Jag beställde också min klänning från Landy och är jättenöjd. De var alltid väldigt snabba med att svara på mail och det tog knappt en månad från beställning till att jag hade den hemma. De hade skrivit ned värdet på min klänning också så jag slapp tullavgift helt. Jag valde ingen från deras sida utan skickade in några egna bilder. Även om inte alla detaljer blev exakt som på bilderna är jag väldigt nöjd med min klänning. Jag kanske inte var så duktig på att ta mått på mig själv så jag fick justera den lite hos en skräddare här hemma. Men det gick på 300kr så det var ingen större utgift. Lycka till!

• ninni84r

den är helt underbar! sitter helt perfekt med! (är med snörning i ryggen - toppen ju, så kan man justera lite) hoppas min tärnas passar med, men den satt ok på mig (lite stor över bysten kanske, men det går ju fixa till).
    jättefin i detaljer och tyg med, och rätt färg på bägge (ivory på min och mörkbrun på min tärnas)

rekomenderar varmt landy;
    snabba - fick den inom 30 dagar,
    svarade snabbt på alla mina mail,
    leverans fram till dörren och de skrev ner min tullavgift med så jag betalade bara 104:- (för utkörningen tror jag...)

• Helena 82

Beställde min klänning från Landy igår. Fick mail idag att dom mottagit min betalning och börjat på min klänning...det skulle dag ca 25 dagar. Dom är väldigt snabba och vara på mail och väldigt tillmötesgående och trevliga!
    Väntar spänt på min klänning nu!!
    Förresten, glömde skriva att jag valde en från deras ordinarie sortiment...

• Sundance

Åh! Vad glad jag blir av att höra att ni är så nöjda. Blir mer och mer säker på att jag beställer från dem. Är era klänningar hyfsat lika originalen?

Hur gjorde ni när ni mätte över brösten? Hade ni någon BH på er. Köpte ni in underkäder innan ni mätte?

• ninni84r

ja jag tycker det. min vännina tyckte min va finare tom. fast det är klart hon säger :)

jag mätte nog med bh på.. hade kollat innan på vad jag ville ha för ngn, så ska köpa den i veckan och prova med klänningen så att det sitter fint!

Sundance skrev 2009-08-31 13:11:18 följande:
    Åh! Vad glad jag blir av att höra att ni är så nöjda. Blir mer och mer säker på att jag beställer från dem. Är era klänningar hyfsat lika originalen?Hur gjorde ni när ni mätte över brösten? Hade ni någon BH på er. Köpte ni in underkäder innan ni mätte?
  • Sundance

Vad kul! Jag har tänkt att ta hit min mamma i mitten av oktober och åka över till Köpenhamn för att prova lite och se vilka modeller jag trivs i. Det är ju så lätt att se en bild och tycka att klänningen är fantastisk när den sitter som en smäck på de fina modellerna men så kanske man själv inte alls passar i den modellen. Sedan beställer jag från Landy i november december.

• Megi

Gud så härligt att höra att ni är nöjda =) Det blir från Landy =)

• Sundance

Jag blev lite fundersam när jag kollade in Lanyd idag... Har de alltid haft euro? Fick för mig att de hade dollar innan.

• kullaberg

Jag tror Landy alltid haft euro, iaf så länge jag har kollat sidan. Andra sidor har haft dollar, men just Landy har jag för mig har haft euro.

• ninni84r

ja de hade alltid (så länge jag kollat med ja, vilket är jan-09) haft euro

Svar på tråden Landy Bridal?