• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • Waldekranz

KatjaB: Känner mig som världens tjatigaste och jag hoppas verkligen att jag har fel men jag har som sagt haft mailkontakt med dem om en custom made maggie klänning och den fick jag välja på ivory eller white.

• 1willB2

Hej!
    Nu har jag tagit två bilder på min klänning för er som ville se, finns på min sida. Jag har dock inte på mig underklänningen eftersom jag måste fixa storleken på "spännbanden" först (vidden går att ändra!) så därför är den inte så vid som den på bilden.
    Klänningen är i flera lager, känns som att den har tyngden som jag ville ha. Översta lagret är av broderat spets, syns lite dåligt på bilderna, och det är pärlor sydda fast i den.
    Livet har plastskenor tror jag och insydda kupor (om allt pekade uppåt skulle jag inte behöva BH alls), sedan har livet också som ett extra BH-band på insidan som håller den på plats medan man snörar den, är jättenöjd!

• Waldekranz

Den passade din kropp perfekt! Den kommer du bli strålande i!

• Arosa

Hej,

Jag har tänkt beställa en klänning från Landy, är egentligen ingen risktagare som person men det handlar om så mycket pengar och har efer mycket övervägande kommit fram till att jag hinner chansa. Ska gifta oss i mars så skiter det sig med klänningen hinner jag fortfarande köpa en annan ;) Sen verkar många så himla nöjda också och det är mycket lugnande...

Har bestämt mig för denna modell
    www.landybridal.com/Product/Pro15.html

Det jag undrar över och skulle behöva lite tips om är underkjolen... Har ni andra beställt underkjol samtidigt och vilken tror ni skulle passa till min modell? Vill inte ha den allt för stor och otymplig, men samtidigt vill jag att den ska falla fint. Vad tror ni proffs om detta?

Tack för hjälpen!

• charmed84

kan du inte vänta med att köpa underkjol tills du fått klänningen det är inte alltid man behöver underkjol i bland finns det redan i sytt i klänningarna. När du fått klänningen och tycker du vill ha under kjol ändå kan du ju köpa en begangnad här på bt. Men det är bara en liten tanke jag har i alla fall hoppas det var till någon nytta.

• Arosa

Så har jag också tänkt att man kan göra, men hur blir det då med längden på klänningen? Ska man beställa en lite längre klänning då? Har mailat Landy och frågat vad dom tycker för underkjol så får se vad dom svarar också... underkjolarna är ju rätt billiga om man beställer dom samtidigt :)

• charmed84

jag tror man betalar frakt för varje produkt man köper hos dem. Om du vill att klänningen ska kännas lite större ner till är det nog bättre att lägga till några centimeter. Det är ju bättre att en klänning är för lång det kan säker någon sömerska i sverige lägga upp för 200-300 kr om det skulle var på tok för lång men om klänning skulle vara för kort så skulle det vara riktigt illa svårt att lägga till tyg om man nu har underkjol, men har man då inte under kjol så kanske den passar. Bättre att beställa för lång klänning och i så fall lägga upp den om de inte kan svara riktigt på din fråga på landy bridal. lyck till med ditt inköp

• Arosa

Beställer man klänningen och kjolen samtidigt tillkommer ingen ytterligare frakt, men det handlar inte så mycket om pengarna som det gör om att jag vill ha en bra klänning, men får väl lägga på några centimeter på längden för att vara på den säkra sidan!

• Waldekranz

Man kan även beställa tilexempel underkjol, bröllopsklänning och en tärnkläning på samma gång utan att det blir extra frakt. Som jag har förstått det så kostar det inte extra så långe de inte går åt
    mer än ett paket.

• Sundance

Vilka härliga klänningar ni har hittat allihop! Superfina! Jag har väl också valt ut mina favoriter men vill inte beställa innan jag provat lite i butik och vet vad jag trivs i och tyvärr går jag men en konstig känsla av att inte vilja prova. ser inte fram emot det och drar mig verkligen för det. Har ställt in 3 tillfällen nu med dåliga undanflykter. Ingen brådska än så länge tack och lov men får väl snart helt enkelt tvinga mig till det.

Svar på tråden Landy Bridal?