• Sundance

Landy Bridal?

Hej!

Är här många som handlat sin klänning via Landy Bridal? Hur har det funkat för er? Fick ni klänningen i tid? Var ni nöjda med resultatet? Är servicen bra? Är de svåra att få tag på? Ingen som blivit lurad?

De har ju verkligen fina klänningar men jag har inte hört så mycket om dem här... Varken bu eller bä.

• Svar på tråden Landy Bridal?
  • 1willB2

Jag har beställt den här, www.landybridal.com/Product/Pro738.html, den ska vara levererad om 30 dagar.. känner mig ganska nervös, känns verkligen som att köpa grisen i säcken, och har bombarderat Ivan på Landy med en massa frågor. Han/hon har svarat mig snabbt via mail hela tiden och nu sist sa Ivan att jag inte skulle oroa mig..
    Försöker tänka att det inte är några pengar att snacka om egentligen, ärligt talat så kastar man väl bort mer pengar på helt onödiga saker nästan varje månad.. det är bara så viktigt köp rent känslomässigt att man nojar sig.
    Hur som helst så tog jag den i vitt, storlek 6 och med snörning i ryggen, ska lägga ut bilder sen när jag får den.
    I can't wait!

• Sundance

Jag vet faktiskt inte vad det är för färg. Tycker också den ser ut att va silvergrå. Jag vill ha den i vitt i alla fall. Det lutar faktiskt väldigt starkt åt den för min sambo gillar också den.

Den var supervacker 1willB2! Jag gillar spetsklänningar. Min favorit i mitt galleri är egentligen den sjöjungfru-formade i spets med bandet i midjan och halterneck men som sagt, m2b gillar den inte . De verkar i alla fall ha väldigt bra service på Landy. Jätteskönt att höra. Funderar lite på när man ska köpa den. Vill ju ha lite tid att hitta en ny om den mot förmodan skulle vara katastrof när den kommer hem.

• 1willB2

Ja, så tänkte jag också. Att om den här klänningen är en katastrof så kommer jag att ha gott om tid att söka efter en annan, eller tid att göra om den här. Jag valde snörning i ryggen dels för att jag tycker att det är snyggt men också för att jag inte ska vara så beroende av stoleken, några kilo hit eller dit tycker jag inte ska avgöra om jag kan ha den eller inte, jag har ju tänkt att komma i form men man vet ju aldrig om man orkar släpa sig till gymmet ändå...

• charmed84

snyggt med snörning. jag har inte valt klänning än men funderar på att ha snöret i ryggen svart kanske.

• Sundance

Coolt! Framför allt om man har svart i sitt färgtema. Snyggt med lite kontraster.

• Millanita

Undrar hur ni gör med färgval...jag har mejlat landy gällande att eventuellt få köpa tygprover men jag har inte fått ngt svar ännu (var säkert över 1 månad sen jag mejlade) Det är så svårt att välja mellan ivory och alla andra nyanser av vit...sen hittar jag inte färgkartan..kanske är helt lost

• Sundance

Oj, jag trodde bara det var ivory eller vitt helt enkelt man kunde välja på... Själv vet jag inte ens vilken av de två jag passar i. ska man då dessutom behöva välja vilken vit nyans man vill ha blir det ju riktigt svårt.

• Millanita

Vet att på Milly så har dom vitt, ivory, light ivory, dark ivory och champagne och dark champange...supersvårt att veta vad man passr i bäst...man kanske helt enkelt bara ska chansa och ta vad man tror sig passa bäst i!!

• Waldekranz

Millannita, Landy skickar inte ut färgprover. Och jag tror att på de allra flesta klänningarna har de bara white or Ivory.

Svar på tråden Landy Bridal?