• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • FruCicci

åååå kram Mugglan!
    Oj att det hände redan i veckan 5!! Helt otroligt... stackars Muggles kropp, hoppad duåterhämtar dig och blir gravid bums igen!

Mrs B, kan ni inte tänka er Blekinge län??
    Ronneby Brunn har ju SPA och ett jätte fint hotell...

• Mrs  B

Cicci
    Har varit en hel del på Ronneby brunn och det var svärfars favoritställe, så det hade ju varit kul och prova något nytt.

• Telis

Åh, Muggles. Det borde ta mig f*n vara standard överallt med UL i vecka 7-8. (Jag vet ju att fostret visserligen kan dö dagen efter man har gjort UL, men ändå!) Det är så jäkla taskigt av kroppen att lura en på det där sättet med en massa symptom helt onödan. Hoppas att det värsta är över nu iallafall!

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-19 09:35:40 följande:
    Det är med Missed Abortion som jag läst på om nu, jag förstår det som att fostret dör men att kroppen inte märker det utan fortsätter att utveckla graviditeten ett tag. Fast sedan, när kroppen väl märker det, då borde det väl komma ut som ett vanligt MF? Eller måste man alltid få hjälp att få ut det sista? Någon som vet? Om man nu ska bli expert menar jag.
    Ibland märker kroppen till slut av det och det kommer ut men ibland måste man få hjälp. I mitt fall hade kroppen förmodligen kommit igång lite med missfallet på egen hand eftersom jag börjat blöda. Men hade jag inte fått hjälp så veti17 hur länge jag fått vänta på att få ut allt då det inte blödde mer fast det gått en vecka. Läkaren menade att 60-70% blir hjälpta av tabletter men i mitt fall var det en bättre prognos då jag redan börjat blöda och han såg att livmodertappen var lite påverkad.
  • Telis

Cicci, vilken liten rackarunge! Tur att han lydde instruktionerna med nycklarna och telefonen iallafall.

• Lapinette

muggles - stackare men skönt att du verkar bli av med det och att det inte är allt för smärtsamt!

Cissi - har du brett ansikte??!!! Jag tror du skulle passa i vilken frisyr som helst... du som är ju oförskämt snygg! Och självfallet ska ni gå ut och äta. Boka något riktigt fint och så låter du maken betala .

Har suttit i köket och fikat med chefen som är inne tillfälligt (han har opererats för cancer i juni) så jag har totalt missat - vem ska iväg på SPA?

• kängu

Mugglan, Vet inte vad jag ska säga... Tänker på dig! Håller med Telis att det borde vara standard med tidigt UL. Skönt att du har din mamma hos dig!!!

Cissi, vilken busunge! Hoppas ni får en trevlig bröllopsdag!!

BS- Ser fram emot UL-rapport!

EGO- idag är jag totalt uttråkad på att vara mammaledig. Det är jättemysigt att hänga med Ru, men i hålan där jag bor finns INGET att göra, och jag känner ingen... Maken är borta ca 13 timmar om dagen på jobb. Idag känns allt rätt tungt.

• muggles

AM: tydligen är lång lugg inne (a la Titiyo) Jag tycker det låter lite fräckt!

Cicci: faktum är att jag hoppas att jag blir gravid fort för jag saknar min graviditet Jag känner inte att jag sörjer själva barnet för det hann ju aldrig bli ngt och jag har ingen relation till det eftersom jag aldrig sett det på ul el ngt. Men jag såg fram emot graviditeten och räknade ner veckor tills jag skulle känna fladder mm. Men jag är ju ingen frögurka som tex du, så vi får väl se. Jag kände enorm tacksamhet och glädje över att lyckas bli gravid i juli och jag vet inte alls om det kommer att gå igen.

frullan: härligt att höra ifrån dig igen. Du FÅR skriva om dina problem också, jag har inte ensamrätt...

• Telis

Ja, just det ja, GRATTIS på bröllopsdagen, Cicci! Hoppas att middagen blir mysig!

Lappis, det är Mrs B som vill ha tips på bröllopsdagsfirande i Skåne.

• FruCicci

Tack Lappis... snällt sagt, men just den frisyren går inte med mitt tjocka hår
    Jag har nästan alltid haft långt hår för att skala av bredden på ansiktet, annars funkar kort kort hår med.
    Jag funderar på Italiano, inte så påhittigt för kvällen, men jag vet att det funkar med barn där. Vi var där förra året och åt den 19e augusti

MrsB, jasså svärfar gillar det... o ni har varit där så många ggr... okej, då förstår jag!
    Jag har varit på Stuvenäs gästgiveri, men det är ju 8 mil till, mellan Karlskrona och Kalmar, det var kanon. Där var vi på vinprovning och sen delades man in i lag och fick laga en 4 rättersmiddag med kockarna, skit kul, maten åt man själva sen...

Ni som har nära till DK, kan ni inte bara blåsa över bron till Köpenhamn och göra något mysigt?

Telis, ja han är en riktig rackare den där lille Victor, han skulle hetat EMIL

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor