• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Ja, men nästan en gång på fem så har ju testet fel och en kille och en tjej är ju inte heller en ovanlig kombination. (Fast om du vill ha en tjej så hoppas jag så klart på det!)

• Mrs  B

Hej hej!!!

Jag tror på en tjej för BS!!!

Problem:
    Vår bröllopsdag närmar sig och det här året är det min tur att fixa något, men vad??????
    Hade tänkt mig en övernattning med vinprovning men när jag ringde till det stället jag ville boka på var det fullt fram tills i mitten av oktober.

Förslag på vad man kan göra????

• fru AM

NU har jag glömt exakt var ni bor (!) och är tyvärr bara en hejare på upplevelser i Stockholmsområdet.

Mitt tips söderut är Tomarps gårdshotell.
    Hotel Tylösand har ett spa som verkar härligt.

• Mrs  B

AM
    Bara spruta på med idéer så kanske jag kan hitta något liknade här nere i Skåneland.

• BrudSommar2006

Telis, nej då, det spelar ingen roll vad det blir bara jag får veta! I och för sig vill jag gärna ha en tjej till men det blir säkert bra med en kille också!

• Telis

Mrs B, hur är det nu, ska dom inte ha någon vinprovning och bra boende + mat på Ystads badhotell? (strandhotell, stadshotell, äsch, vad sjutton det nu heter?)

BS, när är det du ska vara där? Hinner du in och berätta idag, jag är nästan lika nyfiken som du?

• BrudSommar2006

Vad jag minns så har vi första bebiskläderna i neutrala färger och vagnen har inslag av alla möjliga färger, blått och rosa inkluderat, men blir det en kille så blir det inköp av ny garderob framöver, blir det en tjej så lär vi inte behöva köpa mycket annat än skor och ytterkläder.

• BrudSommar2006

Telis, jadå jag hinner in här, jag ska vara där halv tolv så jag är tillbaka efter lunch igen!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor