• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Kängu: ska vi boka in en lunch nästa vecka? Jag jobbar förmodligen inte alls denna vecka (jag känner mig rätt svag idag) så jag vågar inte boka in ngt.

Ang ul så kommer jag - om jag lyckas bli gravid igen - att boka in ett privat på tex BMG i v7. OM jag inte får ett på Mvc pga mitt MA men det tror jag inte att jag får. Då betalar jag hellre 500 spänn. Men risken att det här händer igen är ju rätt liten... Och som en kompis sa, jag har ju gått igenom en problemfri graviditet en gång så det är förmodligen inte ngt genomgående fel, utan bara en sådan sak som kan hända.

Ironiskt är det ju att det hände just mig eftersom det var just MA jag var livrädd för när jag var gravid med Moa - eftersom jag kände så lite av graviditeten då.

• Mrs  B

Lappis
    Jag kanske....

Kängu
    Känner igen den känslan.

Cicci
    Busunge

• kängu

Mugglan, jättegärna lunch!!! Måndag eller tisdag passar för mig! Klokt att stanna hemma från jobbet denna veckan. Din kompis har säkert rätt, och risken för att det händer igen är ju väldigt liten. Men kan ändå vara skönt som du säger att nästa grav. göra UL, om inte annat så för att slippa fundera över det.

• FruCicci

Mugglan, du kommer bli gravid igen. LOVA mig att ni inte lyssnar på ev läkare som säger att man ska vänta 100 år. Det är bara att på´t igen så fort man SJÄLV känner sig redo. Jag var redo bums!
    Gjorde det du gått igenom just nu den 31 juli förra året. Vi körde på i mitten av augusti men det blev inget (kanske tur för mitt mentala) och sen fick jag en mens den 29 augusti (då jag rindde dig o hoppades det var en nidis). Sen hade jag ÄL lite senare, tror det var den 16 september, och då blev jag gravid med min fantastiska lilla dotter. Kroppen skriker efter att få blir gravid igen, står det iaf på många ställen + att man känner det! Förstår precis vad du menar med allt du väntat på som fladder mm mm
    Så se till att ligga i ordentligt nu. Köp ÄL test!
    Du kommer få en liten juni/juli bebis i stället, det är inte så tokigt!
    Appropå detta med kläder, då har ju barnen samma stlk samma månader, praktiskt
    KRAM GUMMAN

• kängu

MrsB- skönt att jag inte är ensam. Satt och grät igår kväll och sa till maken att vi måste flytta härifrån, omedelbart! Finns bra saker med att bo här också men just nu kommer jag inte på en enda...

• Mrs  B

Cicci
    Hoppas på Tomarps gård just nu men Köpenhamn är ju inte heller fel, bara så dyrt just nu.
    Grattis på bröllopsdagen!!!!!

Muggles
    Efter mitt mf fick lovade min läkare att jag skulle få ett tidigt UL nästa gång, men på min vanliga mvc gick de inte med på det så jag åkte till grannstaden och gjorde ett UL på sjukhuset (kvinnokliniken)istället. Jag åkte hellre 7 mil tur och tur än att inte ha något tidigt UL. Jag var vettskrämd...

• fru AM

Cicci: grattis på bröllopsdagen! Vi har bröllopsdag om två veckor och tänkte då testa Mancini på Tunnelgatan ... Fast bara Hektor får nog förlja med ...

• Mrs  B

Kängu
    Med Max försökte jag göra saker men det kändes inte alltid så kul, hade ingen kompis som var mammaledig och mammagruppen klaffade inte heller.
    Med Malte har det gått mycket bättre tack vare att Max är så stor att han vill leka med sina kompisar och då har det blivit en del fika och lekplatser med mammor och syskon.

Jag hade ett väldigt bra samtal med min läkare efter mitt mf och hon förklarade också att det VÄLDIGT SÄLLAN händer två gånger efter varandra eller att det ens händer igen. Men var jag orolig skulle jag trycka på fler UL och täta kontroller hos BM, vilket jag sen också gjorde.
    Eftersom jag hade en förlossning så blödde jag ett tag, men sen hoppade vi på det igen och ca 1 år senare föddes Malte.

• kängu

MrsB- jag längtar tills mammagrupper och Öppna förskolan kommer igång härute, än så länge är det sommarstängt. Skönt att det gick bättre när du var hemma med Malte!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor