• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Liten, hur går det med budgivningen? Stort lycka till!

FruLLan, har skrivit om min kollega tidigare men det är nog många sidor bakåt i tråden nu.

Har ingen arbetslust alls just nu, vill bara får UL överstökat.

• Lapinette

BS - det stora problemet med att lära ut wienervals (eller egentligen nästan vilken moderndans som helst) är utrymmet. Nu ska vi vara hemma hos det blivande brudparet men jag är osäker på om de verkligen har tillräckligt med plats.

Telis - vad härligt!!! Usch, får dåligt samvete för jag har inte kommit med någon plus eller minuslista. Är du fortfarande intresserad?

• fru AM

BS: Stort lycka till på UL idag!!! Jag tror på en tjej!

Kul att se Liten fläkta förbi - fast det lät läskigt med hornhinnan

FruLLan: Kul att se dig! Det vore toppen om du vill luncha på onsdag om en vecka - så man får gosa med Roffe också!

• Telis

Lappis, äsch, oroa dig inte för det där. Det vore absolut kul att se en sån lista men nu har vi ju ändå bestämt oss för vad vi vill se och vad vi skippar så det får bli som det blir! Vi får jämföra listor sen när jag kommer hem istället.

• Telis

AM, det är väl lite fegt att gissa på en tjej när det där hemtestet, med 82% säkerhet, sa en tjej. Nej, jag är lite gambler och tror på en kille.

• Lapinette

Trodde jag läst ikapp allt men ändå missar jag inlägg. Skrivs de i samma stund som jag läser eller är jag så himla disträ.

Frullan - vi har bara tagit det andra steget (första var att betala in anmälningsavgiften till AC) och bokat in oss för ett informationsmöte m a o vi vet i princip ingenting. Men jag har självfallet läst en del på nätet och kommit fram till att Sydkorea är det landet som är snabbast (just nu för sånt ändras ju hela tiden) och kön till Sydkorea är 2,5 år. För oss innebär det ett barn nästa vinter. Sen som sagt så kan sånt ändras under tiden och kanske blir vi förälskade i något annat land under resans gång och är villiga att stå lite längre i kö bara för att få från det landet.

Gällande IVFandet så har jag noll motivation till att fortsätta. Känns så himla tröstlöst och jobbigt. Vill hellre leva och må bra och mitt dröm innebär inte att få vara gravid utan att bilda familj. Visst önskar jag fortfarande biologiska barn men jag är just nu inte beredd på att fortsätta år ut och år in med sprutor och dåligt samvete.

• BrudSommar2006

Haha! Jag kommer att bli väldigt förvånad om det är en kille för 82% är trots allt en bra bit mer än 18%! Plus att jag mått lika illa som förra gången. Sedan är det väl ingen i tråden som fått två tjejer än och flera som har fått eller har två killar på gång så den statistiken borde ju också tala för att det är en tjej! Usch, vad besviken jag kommer att vara i eftermiddag om vi inte fått veta. Kommer att lyfta på luren direkt och boka privat UL i vecka 28 som sist!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja jag kan tänka mig att det kan vara lite utrymmesbrist för wienervalsen men det är en vacker dans!

• BrudSommar2006

Lapinette, får man bara stå i kö till ett land? Man kan inte stå i kö och ta ett barn från ett land och sedan stå kvar till det andra landet för ett syskon t ex?

• fru AM

Jag vill bara påpeka att jag trott på tjej för BS från början!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor