• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Nä, det är klart! och just därför känns det ju som ett oerhört onödigt påpekande av någon annan, eftersom man antagligen SJÄLV är rätt medveten om att man påverkas av hormoer på alla möjliga sätt.

De som jobbar med att skriva ut recepten-dvs läkare och morskor lär ju OCKSÅ ha hört talas om att risker för olika saker ökar eller att man får biverkningar.

Vad TROR folk? Att man bara mosar i sig vad som helst helt utan eftertanke???

P-piller ökar också risken för både det ena och andra etc.

Men, är deet så att ens menstruation inte fungerar normalt på grund av BRIST på ett hormon, så borde det ju rimligen inte vara farligt att tillföra det så att cykeln blir som en normalt fungerande kvinnas, även om man naturligtvis inte ska göra det hur länge som helst.

Lapinette skrev 2009-08-18 17:20:20 följande:
    ps - har inte hört det där gällande bröstcancer men faktum är att Telisen tog upp det på vår lunch idag. Att allt det här fibblandet med hormoner som man tar (vid IVF och även i viss mån insemination) inte kan vara bra för kroppen.
  • Lapinette

ps - folk har alltid åsikter om ditt och datten. Tyvärr måste man vara ganska hårdhudad (förutom på magen då ) när man genomgår denna karusell. Om inte annat så blir man det tillslut ... IVF efter IVF.

mugglan - hur mår du???!!!

• passionsblomman

Ja, det är ju så.

Fasen, vi kommer att bli ett gäng reptiler i den här tråden!

Lapinette skrev 2009-08-18 17:36:06 följande:
    ps - folk har alltid åsikter om ditt och datten. Tyvärr måste man vara ganska hårdhudad (förutom på magen då ) när man genomgår denna karusell. Om inte annat så blir man det tillslut ... IVF efter IVF. mugglan - hur mår du???!!!
  • Lapinette

Reptiler med mjuk mage ! Tänkte på det idag på lunchen ... att samtliga, ja förutom Cissi då, runt lunchbordet har genomfört IVF. Jag, kokisen, Frejis och Telis. Snacka om reptilgäng!

• Lapinette

ps - vad gulligt! Själv börjar jag mer och mer likna en skräcködla. Fast särskilt hårdhudad lär jag nog aldrig bli ... förutom gällande ämnet ofrivillig barnlöshet för där kan jag nog skälla tillbaka ganska så rejält.

• passionsblomman

Sköldpaddor kan faktiskt bitas också om man är dum. Det ska de bara ha klart för sig om de kommer och jäklas för nära...

• Lapinette

Ha, ha ... bäst att man aktar sig då! Nej, nu ska jag bomma igen och dra ut på stan innan det är dags för tvättstugan. Ha en bra kväll ps!

• snaily

Hej Mugglan, vad positivt att du orkar in och rapportera! Skickar en massa styrkekramar och hoppas hoppas pillrena är riktigt effektiva ena, så du slipper skrapning. Kram igen!!

passionsblomman skrev 2009-08-18 17:48:50 följande:
    Jag tror jag ska bli en sköldpadda. Då kan man vända sig inåt i skalet ett tag om det blir för mycket därutanför.
    Jag har ju mitt snigelskal! Eller så kanske jag är en sån där skogssnigel utan skal, för har man skal heter man väl snäcka?? *förvirrad* Känner mig inte speciellt hårdhudad så kanske har jag bara ett mjukt litet skal...

Underbart att det händer grejen i adoptionssvängen Lappis! Nu är det bara att övertyga dem om att språkgrejen inte kommer bli nåt problem (måste väl finnas värre problem här i världen att fokusera på?!). Ni kommer ju bli världens härligaste flerspråkiga familj!

Vill inte tänka på vad alla dessa hormoner kan göra med kroppen... men å andra sidan tror jag inte p-piller år ut och in är så nyttigt heller. Börjat med Pergo idag igen och inbillar mig att jag får ett gräsligt humör av dem - någon som upplevt? Eller är det bara nåt att skylla på?
  • passionsblomman

Ja, jag sitter här och laddar för att börja städa ur resten av köksskåpen, med skafferi och allt. Jag är inte ett dugg sugen känner jag. Men men, under tiden lyssnar jag väl på friidrotten.

Ha det!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor