• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Tar en snabb-paus hemma innan jag ska hämta Iris.

Ore, prova babyskyddet i er bil och se om det verkar sitta ok, det är säkert inget fel på det!

Lapinette, om ni nu ska hålla er till två språk, vad tror du i så fall går lättast, att du lär dig mer franska eller att han lär sig svenska? Svenska kommer ju barnet att få automatiskt genom att ni bor här just nu och att du kommer att prata svenska när ni är själva hursom.

Roligt att din pappa kommer på besök, ni tappade ju nästan kontakten där ett tag väl.

Spännande med infomöte också!

AM, grattis till nya luggen, du lyckades med övertalningen till sist!

• Telis

Lappis, kul att det börjar röra på sig!

Hmm oj, ja vad förvirrande det kan bli för barnet med alla era språk, det hade jag inte tänkt på. Kanske ändå en god ide att försöka prata så mycket som möjligt på svenska och franska och sen låta engelskan komma efter hand. Tre språk på en gång kanske kan bli lite för mycket för vilket barn som helst?

Och jag skulle definitivt ligga lågt med alla eventuella flyttplaner. Innan adoptionen är klar så antar jag att ni bor kvar här och sen ska dom bara ge sjutton i vart ni bosätter er ändå.

• Telis

ja, just det ja, vad kul att din pappa har vågat återuppta kontakten igen och till och med kommer på besök, Lappis!

• Telis

Och spännande med din lugg, AM! Du är modig du. Jag tänker alltid att jag ska klippa lugg "nästa gång".

• fru AM

JAg har nu skärskådat mig i spegeln och inser att jag inte har någon lugg! Lite kortare hår på sidorna bara ...! Att det ska vara så svårt (för mig att vara tydlig och för frisören att fatta)!!!

• passionsblomman

Är det någon som har pratat något mer med Muggles? Den som gör det: skicka en kram från mig!

Nu har jag hämtat ut det nya hormonet, det heter Puregon och är i ampuller som man injicerar med en sådan där "penna".

Dag 5,6,7 samt 9 och 10 ska jag ta dem.

Hoppas lunchen var trevlig!

• Lapinette

Jag med! Jag vill också ha lugnt ... när håret har växt ut igen ... fast det lär väl dröja.

Har kompisar som har 3-språkiga barn (kinesiska, franska och svenska) så why not! Men jag förstår soctantens resonemang. Speciellt om vi får hit ett barn som redan har ett språk med sig i bagaget. Något förvirrande! Blir vi här så får det vara svenska som är nummer 1 men sen blir det franska skolan och skicka iväg honom/henne till svärmor varje sommar .

• Lapinette

passionsblomman - har du injicerat förut? Det är faktiskt jättelätt och känns inte alls. Nyp tag i hullet (om du har något) och gör det gärna lite extra hårt (tips från syrran som lärde mig) för då gör det nypet ondare än vad sprutan känns. Sen sticker man varannan kväll på höger och varannan på vänster ... så man fördelar blåmärkena jämnt .

• Lapinette

Ha, ha ... visst vill jag ha det lugnt också men jag menar självfallet LUGG.

• passionsblomman

Hihi! OM jag har hull!

Jo, jag har tagit den där Ovitrelle-sprutan nu några vändor, så jag tror nog det ska gå bra. Jag är mest nervös att fippla till det så man sabbar själva dosen på något osannolikt sätt.

Förresten, apropå att folk säger så konstiga sker tillen -som de på festen för dig häromsistens tex;

Jag stötte ihop med en gammal bekant och berättade för henne att vi håller på med hormonbehandlingar osv, och då säger hon först av allt. "Jaha, är du inte rädd att få bröstcancer när du håller på sådär? För risken ökar jättemycket vet du"...

Happ! Jamen tack då vet jag och nej jag var inte orolig för just det INNAN du sa sådär,då hade jag fullt upp med allt annt man oroar sig över i min situation. Att aldrig bli gravid tex.

Sa jag ju inte, men borde kanske ha sagt...

Lapinette skrev 2009-08-18 16:47:24 följande:
    passionsblomman - har du injicerat förut? Det är faktiskt jättelätt och känns inte alls. Nyp tag i hullet (om du har något) och gör det gärna lite extra hårt (tips från syrran som lärde mig) för då gör det nypet ondare än vad sprutan känns. Sen sticker man varannan kväll på höger och varannan på vänster ... så man fördelar blåmärkena jämnt .
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor