• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

God morgon! Sitter och väntar på besök hos dietisten igen, den här gången för Iris räkning. Jag måste säga att när vi fick remisserna för rätt många månader sedan så var ju situationen en helt annan än den är nu med Iris ätande, det ändras ju så fort för en tvååring så det känns inte lika viktigt att gå dit längre. Dessutom har jag ju redan träffat den här dietisten förra veckan och tyckte inte att hon hade något att tillföra direkt. När jag fick min remiss var jag ju inte gravid och ville verkligen försöka gå ner men nu med illamående och allt så är ju motivationen att laga mat och dessutom äta den inte på topp direkt. Tycker alla dessa besök jag sprungit på tar så mycket tid från jobbet också. Men, men, nu blir jag ju tvungen att gå dit så får vi väl se vad det kan tillföra.

• snaily

Och jag som hade chansen på 2000 och inte tog den! Doh!

BS; hoppas dietisten har något klokt att säga som ni kan ha nytta av framöver.

EA; vet inte riktigt varför han skrev ut Ovitrelle egentligen - kanske för att få tyst på mina jobbiga progesteronfrågor? Kanske för att säkerställa att jag verkligen ägglossar ordentligt?

*vinkar lite försenat till Frullan och Sweet! *

• Fru E

Snaily-aha jag trodde att proverna man tog efter första pergokuren på dag 21 visade att man ägglossade ordentligt. Trodde bara man tog sprutan vid insemination eller ivf men där ser man

PB-jo det är väl så att alla säger olika

BS-tror ändå att du ska försöka att ta till dig det som dietisten säger redan nu för att så smått börja få in det i vardagen. Även om du mår illa så kan du kanske välja lite vad du äter eller hur du rör på dig

EGO-jodå spottingsen är här så jag vet inte om jag ska tro att tanten kommer om några dagar vilket är för tidigt eller om de försvinner och tanten kommer kring dag 28 dvs nästa torsdag. *hate this*
    Och akupunktören lär nog inte fatta vad spottings är eftersom han inte kan så bra svenska och vill man prata med sin akupunktör om det??

• passionsblomman

Ovitrelle är ju bra även om man inte påbörjat inseminationer utan än så länge kör på själva hemma. Den är ju till för att man ska veta att äl verkligen kickar igång under det närmsta dygnet.

Min bästis fick det men ingen insemination utan beordrat sex två gånger, kväll och morgon efter sprutan.
    Hon hade också ätit Pergo innan i cykeln. Det blev plus på andra försöket efter den behandlingen, och då är hon en av dem som nästan aldrig har mens annars. Eller väldigt sällan jämfört med de genomsnittliga 28 dagarna.

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-08-18 09:24:28 följande:
    Ovitrelle är ju bra även om man inte påbörjat inseminationer utan än så länge kör på själva hemma. Den är ju till för att man ska veta att äl verkligen kickar igång under det närmsta dygnet.Min bästis fick det men ingen insemination utan beordrat sex två gånger, kväll och morgon efter sprutan.Hon hade också ätit Pergo innan i cykeln. Det blev plus på andra försöket efter den behandlingen, och då är hon en av dem som nästan aldrig har mens annars. Eller väldigt sällan jämfört med de genomsnittliga 28 dagarna.
    Men det lät ju väldigt positivt detta med Ovitrelle! Heja Snaily - nubliresnigelbebisarskaruse!
  • passionsblomman

Eller hur!

fru AM skrev 2009-08-18 09:40:10 följande:

Men det lät ju väldigt positivt detta med Ovitrelle! Heja Snaily - nubliresnigelbebisarskaruse!
  • Ore

Sweet: Grattis till lillskruttans gående! Häftigt att det blev så direkt

BS: Hoppas att det kommer något användbart tips från dietisten.

EA: Tråkigt att spottings verkar återkomma

Muggles: Tänker fortfarande på dig och familjen, och skickar ytterligare stora KRAMAR till er...

Och på egofronten: Försöker balansera en envis make och en pappa som känner sig nonchalerad och avvisad mot varandra... Min pappa och min man har relativt ofta litet olika synpunkter på hur saker ska göras. Så igår fick jag telefonsamtal från pappa, som talade om att han upplevde att hans kunskap och erfarenhet var noll och inget värd, samtidigt som jag hade maken i rummet bredvid, som tycker att pappa inte har tillräckliga argument för varför det skulle vara bättre att spika upp panel i innertaket "för hand" jämfört med spikpistol... Lägg på litet gravidhormoner på det, så står jag där gråtandes och kan inte fatta hur det överhuvudtaget kan bli diskussion om små jäkla spikar???

• Ore

Oh, hoppas att ovitrellesprutan får fart på ägglossningen så att det blir en sötslemmig snigelbebis snart. (Och slemmig menar jag i dess absolut positiva bemärkelse, inget annat )

• Lapinette

Tittar in lite snabbt efter att ha haft ett lååångt samtal med min pappa via Skype. Det verkar faktiskt som han kommer i nästa vecka. För er som inte minns/vet så bokade vi biljett åt honom för ett par månader sedan. Han bor i Tokyo och vi har inte setts på en så där 5 år.

Nå väl, lunch idag 12.30 Stureplan. Är det under svampen vi ska ses? Jag kan dock inte ta någon megalunch då jag behöver sluta i hyfsad tid ikväll för att leta present till brorsbarnen (eftersom maken är värdelös på sånt).

• Fru E

Lappis-roligt att din pappa äntligen kommer hit så att ni kan "lära känna" varandra lite bättre och komma närmare

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor