• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM
    Telis skrev 2009-08-17 19:53:22 följande:
    Ett utan insyn blir bra.
    Äsch! JAg tänkte ju sälja biljetter till kontorsfolket i huset brevid! Nähä!!! Då får det bli ett annat rum då!
  • Telis

Du skulle nog snarare ha gjort så att dom sa upp hyreskontrakten och flyttade. Fast det kanske vore bra, då skulle ju ni slippa dom sen?

• Fru FruLLan

Hej tjejer
    verkar vara full fart även på kvällen.

Shit AM är hektor redan 3,5 månad...
    fast kom på att roffe ju nästa vecka vblir 2 så tiden går helt klart fort.
    FÖR fort om ni frågar mig.

Vilken v är du i nu telisen? Har du gjort stora UL?

Låtrer som ett bra läkarbesök försnigeln! Hoppas på resultat.

Skulle gärna luncha i morgon ... men kan inte då .

men förljer gärna med nästa vecka.
    Om jag Får

• Telis

Frullan, stora UL är nu på fredag, idag är det 17+2.

• Frejis

A M - just ja, det var imorgon du inte kunde. Men vi ses kanske nästa vecka i stället.

Telis - jag har ditt nummer och skickar ett sms till dig ifall jag blir sen.

Snaily - skönt att spolningen gick bra och att doktorn verkar ha en plan.

Heeej Frullan! Kul att se dig här och det vore jätteskoj om du kunde luncha med oss nästa vecka *säger hon som inte vet vad hon själv gör nästa vecka, med tanke på alla tänkbara åkommor*

• _koko_

BS - Velade länge innan jag skrev om min kompis, känns inte som att man behöver veta om ännu fler saker som kan gå snett... Skickar fler varma kramar till muggles med familj!

12.30 vid svampen(?) i morgon! Kanske, kanske följer min familj med, får se om de vågar. Golden Hits brukar ju vara ett säkert kort om ni inte kommer på något annat. Cicci hakar på också! Skitsynd att ni inte kan fruLlan o AM, men det blir fler tillfällen (nästa onsdag, t ex, jag vill vara med då också!).

Shit, vi kanske håller på att köpa ny bil?! Och i Göteborg av alla ställen, vilket komplicerar det hela ordentligt! Sambon håller just nu på att försöka kolla upp ägarförhållanden ordentligt, men bilregistret samarbetar inte riktigt... Det är ju ingen cayenne vi ska köpa men det handlar om tillräckligt mycket pengar för att vi inte vill bli lurade... Eller det vill man väl aldrig.

Jag sitter annars och svullar godis och har sammandragningar. Hade jag med conny också veckorna innan, så det känns bra.

Första dagen på inskolningen gick jättebra. Hade dock inte förväntat mig något annat, conny som gärna går till vem som helst när som helst får komma till ett nytt roligt ställe och leka med gåvagnar, skottkärror etc, klart han är nöjd! Han fick tydligen även prova att riva morötter (det klarar ju inte ens jag utan att göra illa mig ), under uppsikt förstås.
    I morgon är dagis stängt för utbildning, så nästa inskolningsdag är onsdag. Åh, vad jag hoppas att lillebror vill stanna i magen tills conny är inskolad färdigt...

Kramar också till PB, klart det är sentimentalt att bryta upp så som ni gör nu!

Och snorkis, skittrist att du också fått mens igen!!

• _koko_

Just det, nenne, jag röstar också för klätterhortensia, den är jättefin och kraftig! Med lite varning för att den mer eller mindre växer in i trät. Mina föräldrar tog bort en sån för ett par år sedan, och "trådarna" satt stenhårt kvar i planket.
    Vi har humle i mängder, det växer och sprider sig som ogräs! Dvs vill du ha det är det bara att komma hit och gräva upp några trådar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor