• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

BS
    Om inte Iris är på dagis på fredagar så ser jag ingen anledning till att inte maken kan vara föräldraledig just den dagen. Om FK krånglar be dagispersonalen intyga på ett papper att Iris inte är på dagis så kanske det går bättre.

MF
    Inget vidare alls.
    Jag fick ju ett sent mf med förlossning och det var verkligen inget vidare så jag kan föreställa mig att ett tidigt mf inte heller är skoj. Usch och blä!!!!!!!!

• Snorkfröken77

Muggles - jag är så ledsen för din och din familjs skull *kramar om*

Tanten kom igår efter jag retat upp henne med lite 6. Dock känns det inte som vanligt, har nästan ingen mensvärk (äter recpetbelagd medicin normalt sett första två dagarna) och det är klarrött blod som kommer...Någon som varit med om det? Idag när jag och maken sexade i duschen så höll jag på att svimma efteråt. Känns inte bra.

• sweetstreet

Neeeeej! Mugglan!!!!!
    Ditter också och gråter. nu när jag ser detta.
    Vill skicka varma stöttekraar till dig vännen!!!!!!!!!
    Och även till resten av din familj såkart.

kraaaaaaaam!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Long time no seeeeeeeeee
    har varit på semester ungefär hur länge som helst men ska nu försöka komma tillbaka till stan och verkligheten.

Dock visade det sig vara heeeelt fel tillfälle/dag att komma in i tråden igen. Läster att mugglan har fått missfall. FY VAD HEMSKT!!!!!!!!!!!!!!
    så otroligt ledsen för din skulle gumman. Stora varma kramar och FY FAAAAAN vad hemskt.

Vet inte riktigt vad jag skall säga... känns futtigt alltihopa. Men jag hoppas att du och maken kan hjälpa varandra över sorgen och komma tillbaka igen. Kanske även solstrålen moa kan sprida lite ljus i eländet.

kramar!!!!!

orkar och hinner inte läsa ikapp, det har ju skrivits några millioner sidor sen jag sist var inne och smygläste. Men jag har snappat upp att det varit en stor plussvåg så jag vill säga GRATTIS till alla jag inte redan gratulerat.
    men tyvvär har jag ju också förstått att plussvågens ringar ännu inte hittat alla den borde än tänker på några som kämpat så enomrt hårt under orättvist lång tid. Men självklart på ALLA som kämpar i den eviga karusellen som ibland är otroligt grym och jobbig.

Har även förstått att frejan har en alldeles egen karusell som är jobbig. Hanvandeskapsförgiftning!!!! Är det ingten måtta på det du fått utstå????? Skönt dock att medicinen hjälpt och jag håller tummarna att de inte behöver plocka ut lill-tjohalia än på ett bra tag! Kramar och fan vad stark du är!

Ser att BS ska på stora UL redan!!!! Vad FORT tiden går. Är du redan i v 18???? gud vad tiden springer fram. Gjorde du förresten det amerikanska testet för könsbestämning man kunde köpa? Vore kul att veta hur säkert det är.

Annars finns det en million saker och lite till som jag skulle vilja kommentera..,. men jag hinenr inte riktigt.

hur jag själv mår ska jag inte riktigt gå in på. Särskilt inte en dag som denna med mugglans orättvisa elände.

men jag vill bara tacka sweetanb för det otroligt unerbart bra och super... bästa (kan inte ens finna ett tillräckligt stort ord) inlägg du skrev tidigare i somras. Det kom verkligen när jag mådde så urbota jäääävla skit dåligt så det inte går att beskriva... och ditt inlägg var så... BRA.
    Jag hyar sparat det och läser det ibland. Jag har även tänkt maila dig minst tuden gånger för att verkigen berätta hur det värmde att du tog dig tid att skriva till mig. Men jag har inte rikitg funnit orden.
    Men TACK du är en otroligt bra människa.

tack även ni andra som skrev när det var som värst det betydde enormt mycket.
    PUSSSSS

Näe....
    blir lite tårögd.

i miljoner till sweetan
    pch blöta varma till er alla!!!!!

• BrudSommar2006

Hej FruLLan! Ja det är en dyster dag här i tråden men jag är ändå glad att du tittar in, skönt att höra från dig. Visst tog jag testet, det är 90% säkert i deras labbmiljö men den kommer man ju inte åt härifrån Sverige så i hemma miljö är det 82% säkert. Det visade att vi får en tjej till men felmarginalen är ju som sagt ändå 18%. Hoppas att UL visar vad det blir men jag försöker att inte hoppas för mycket eftersom det inte gick att se med Iris.

AM, hjälp vad det verkar ha fallit träd på Livias dagisgård, ute hos oss ser det mesta ut som vanligt tror jag!

Mrs B, maken var ju föräldraledig med Iris två dagar i veckan första terminen hon gick så hon bara behövde gå tre dagar i veckan så jag gissar att det borde gå bra.

• BrudSommar2006

AM igen, jag är också väldigt orolig för missfall, speciellt när jag tänker på min ålder och klarar jag mig igenom den här graviditeten också kommer jag att vara otroligt tacksam.

• passionsblomman

Jag passar in här idag, för jag har fått mitt flyttbryt nu.
    jag har hela tiden vetat att jag aldrig i livet skulle kunna bryta upp härifrån och ta farväl av hela vår tillvaro här och allt vi byggt upp i form av nätverk och så, utan att gråta.

Idag är gråtdagen. Jag storbölar bara jag tänker på att skolan startar på onsdag och att det bara blir några futtiga veckor till för min son här.

Har idag pratat med mäklare, bilverkstad, bebiskliniken, rektorn på sonens nya skola och alla möjliga andra personer...
    Det är lämna bilen på verkstad imorgon-LÅNGT att köra, skolstart på onsdag plus hämta ut nya hormoner och börja behandla med dem,och göra brudbukett torsdag-fredag och så visning här på söndag. Sedan spola äggledarna på måndag, bilbesiktning på tisdag, VUL, blodprov och ny insemination under slutet av nästa vecka...

Lite många olika saker nu känner jag. Och framförallt måste jag fortsätta s-t-ä-d-a.

Men nu har jag snyftat ur mig lite så jag kanske kan ta mig samman och fortsätta.

• Telis

AM, skönt att Hektor verkar må bra ändå. Då är det bara att njuta av friden, snart sover han väl lika lite som han har varit vaken i helgen.

BS, har du kännt några rörelser? Jag håller tummarna på onsdag! Jag känner efter och känner efter men nada än så länge. Men så vet jag ju inte hur det ska kännas heller.

Trist med tanten, Snorkis.

Hej, Frullis! Kul att se dig!

Jag vill följa med på lunch imorgon, har ni bestämt var och när? Kokis & Lappis?

• Lapinette

Inget är bestämt men jag röstar för något i vår närhet ! Har du något bra förslag Telis?

• Ore

Frullan: Kul att du tittar in (Även om det är en dyster dag)

Snorkis: Fan för tanthelsiket... Klarrött blod har jag inte varit med om själv, om du brukar ha mycket mensvärk så är frånvaron av den också litet misstänkt. Det KAN ju vara ett tidigt mf, men jag har (lyckligtvis) ingen egen erfarenhet av det... Men det låter inte helt orimligt, utifrån vad jag har läst om det.

Telis: Angående rörelser så var jag i v 21-22 innan jag var säker på att jag kände sprattel och fladder i magen... Innan dess hade jag hela tiden känslan av att jag inbillade mig att jag känt något för att jag ville det...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor