• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

AM- Det låter ju som mycket sömn, hur många timmar/dygn brukar han sova?

Mugglan, jag hoppas så innerligt att inget är fel. Tänker på dig!!!

• snaily

Vickan, du får definitivt höga hustrupoäng på ditt hemmapysslande!

Den här helgen hamnar jag på nära noll poäng, men skyller på att det är jobbigt att ha beredskap, faktiskt! Eller jo, jag följde ju faktiskt med och handlade på ica idag, fast gick mest och tittade på medan maken skötte handligen... det är verkligen ingen ordning på mig! Och inte kan jag föda några barn heller. Hå hå ja ja. *tar på martyrkostymen*

Undrar också hur det går för stackars Muggles! Håller tummen!

• BrudSommar2006

Vickan, hur sjutton du kan stå i köket och laga mat fast du mår så illa är helt obegripligt för mig för jag kan fortfarande knappt gå in i köket!

Fortfarande ingen Muggles? Hoppas så att det går bra.

• fru AM
    kängu skrev 2009-08-16 19:01:18 följande:
    AM- Det låter ju som mycket sömn, hur många timmar/dygn brukar han sova?
    Han "brukar" sova kanske max 4 timmar på dagarna och sedan ca 10 timmar på natten (varav 7 eller 8 tmmar i sträck).

Men idag har han varit ovanligt trött ... Jag väckte honom till slut - vid 18.30 och hoppas att han nu håller sig vaken till halv nio alla fall.
    Jag tror att det är utveckling på gång - han ligger och tjorvar på ena sidan hela tiden och vill vända sig från rygg till mage (men har inte lyckats än - bara från mage till rygg)

Och jag bluddrar på ... i väntan på att Muggles ska dyka in med nyheter. Goda sådana hoppas vi ju alla!
  • fru AM
    snaily skrev 2009-08-16 19:06:12 följande:
    Vickan, du får definitivt höga hustrupoäng på ditt hemmapysslande! Den här helgen hamnar jag på nära noll poäng, men skyller på att det är jobbigt att ha beredskap, faktiskt! Eller jo, jag följde ju faktiskt med och handlade på ica idag, fast gick mest och tittade på medan maken skötte handligen... det är verkligen ingen ordning på mig! Och inte kan jag föda några barn heller. Hå hå ja ja. *tar på martyrkostymen*Undrar också hur det går för stackars Muggles! Håller tummen!
    Haha Snaily - du ska se att du ommer spruta ur dig massor av barn bara du kommer igång!
  • kängu

AM- 7-8 timmar i sträck låter härligt, Ru har sovit max 6 timmar i sträck (en gång ). Han sover dock ganska mycket dagtid, men han behöver det för att inte vara alltför grinig. Skulle tro att vi landar på en 15-16 timmar totalt. Men H är ju några månader äldre också! Hoppas på att det är utveklingsfas då, det är det säkert!

*spanar efter Mugglan*

• viktualia

Pratade nyss med min mamma... och diskuterade fosterdiagnostik när hon var gravid 76 och 79.... hm.... hon pratade lyriskt om när hon hade HÖRT mitt resp brorsans hjärtljud... jag har redan nu i v 12 SETT ungen... ehum... det har hänt lite på den fronten...

• fru AM

PB: innan jag glömmer att kommentera det - vilket fantastiskt drömhus ni har lyckats roffa åt er! Grattis!

• passionsblomman

TACK!!! Vi är jätteglada, fast fattar verkligen inte att det verkligen är på riktigt att vi inte ska bo i den här sommarstugan ängre...

Tack för beskrivningarna av spolningarna också hörni. Det verkar ju inte stort värre än inseminarierna.

fru AM skrev 2009-08-16 20:30:34 följande:

PB: innan jag glömmer att kommentera det - vilket fantastiskt drömhus ni har lyckats roffa åt er! Grattis!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor