• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Nej vad trist, stora, stora kramar till Muggles med familj. Jag googlade på MA och har förstått att man oftast får hjälp att få ut alla rester på medicinsk väg, om så är fallet borde väl risken för infektioner och långdragna blödningar och annat skräp minska efteråt? Eller har jag missförstått det nu? Så tråkigt hur som, jag saknar ord men familjen Muggles, mina tankar är hos er.

Koko, det där verkar ju till och med mycket, mycket värre än "vanligt" missfall, måtte ingen här i tråden råka ut för det.

Själv väntar jag nervöst på stora UL på onsdag, usch.

• fru AM

Telis: Hektor mår bara bra. Han var vaken mellan 18.30 och 21 igår kväll och låg och stånkade på golvet så sen var han trött (igen) och sov gott hela natten (med en matpaus).

Lite orolig blir man ju av en sån tröttmössa - men jag insåg att eftersom han ätit med god aptit och varit väldigt glad de vakna stunderna så är det nog ingen fara ...

• fru AM

BS: Stora UL går säkert bra! Ska hålla tummarna

Kängu: Vilken färg blev det på Teutonian (du kanske har skrivit det men jag missade det isf)

• fru AM

När jag lämnade Livia på dagis i morse var hela dagisgården täckt av nerblåsta grenar - t o m ett 1/3 träd hade knäckts i blåsten i helgen och landat över sandlådan. Tänka om det hade hänt en vardag när gården var full av barn ... *ryser* Ibland har man änglavakt.

Livias kommentar när hon kom in på dagisgården och såg förödelsen var (ersätt alla L med R): "Helleguuud! Så fål det inte vala!"
    sedan
    "Val äl mina kompisal?"

• nennesjuttioåtta

med gigantisk klump i halsen och på darriga ben loggar jag in (såna här gånger måste jag frångå mitt löfte om inloggning på arbetstid)...
    Finns inte ord... Mugglan!!!! Älskade vän! kramar i massor och alla tankar på dig och din familj. Fy satan vad ledsamt och ... nej, inte ens fula ord passar tillräckligt.

• nennesjuttioåtta

*loggar ut igen*

PUSS på er raringar!!!

• Mrs  B

Izzie
    Pizzabullar = bröd som bakas som kanelbullar men med ?pizzaingredienser? som fyllning.
    Jag hade till de vanliga bullarna ketchup, skinka, svamp, ost och oregano och till Maltes skinka och ketchup.

AM
    Malte sov också väldigt mycket i perioder innan han blev 6 månader och vi fick de andra problemen.
    Livia =

Såg på friidrotten hela kvällen igår och lagom till 100-meters finalen kom maken hem. Vilket lopp!!!!!! Och snygg är han också.

Skickar många och långa kramar till Muggles med familj!!!!!
    Vet inte mer vad jag ska skriva men vet hur det känns.

• BrudSommar2006

Det känns nästan inte rätt att prata om annat en dag som denna men jag har några små frågor jag undrar om någon vet svaret på, det gäller dagis och föräldraledighet. Visserligen gäller lite olika regler om hur mycket de får vara på dagis när en förälder är hemma med syskon men på Iris dagis får hon vara där 20 timmar, 9 - 14 måndag till torsdag. Kan två föräldrar vara hemma föräldralediga med varsitt barn? Jag har för mig att man kan det nämligen. Inte borde hennes timmar ändras i så fall om maken skulle vara föräldraledig med Iris på fredagar när hon ändå inte får vara på dagis?

• fru AM

BS: jag vet inte - du får kanske lägga aluminiumfolie på telefonluren och ringa ett anonymt samtal till försäkringskassan och fråga ...

JA - det är så tråkigt för Muggles med familj. HAr inte varit med om MF själv men alltid varit så rädd för det. Jag önskar att man kunde göra något för henne för att trösta ...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor