• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

AM, vilken sort har du o hur gammal är H? Jag har en massa paket här hemma så kan kolla åt dig

• fru AM

De sju små dvärgarna: Prosit, Toker, Glader ... och vilka det nu var mer!!!

• fru AM
    kängu skrev 2009-08-17 19:23:53 följande:
    AM, vilken sort har du o hur gammal är H? Jag har en massa paket här hemma så kan kolla åt dig
    Snällt! Hektor är 3,5 månad och jag köpte drickfärdig BabySemp1 (har även Nan1)
  • kängu

NAN: Ca 160-200 ml
    Babysemp: 140- 200 ml
    (om jag nu har rätt på Hektors ålder!)

• fru AM

oj! han blev stoppmätt och slocknade på 80ml. har kanske inte så mkt mjölk i tuttarna i a f!
    tack kängu!

• viktualia

Mugglan.. finns inga ord.... *kramar om så länge du behöver det*

Ego - fick årets chock när jag kom till jobbet. Slutsatsen är att det är synd om min chef. Två graviditeter som går i mål samtidigt och en cancersjukdom = risk för REJÄLT manfall samtidigt som stället ska spara pengar... återstår gör två kollegor som inte är i farozonen för det ena eller andra (vad vi vet just nu). De går omkring med nåt halvt desperat i blicken...

.. och själv är jag nöjd över att jag var först av oss tre med att släppa min bomb... chefen var fortfarande på strålande humör då...

• kängu

AM- de äter ju oftast färre mål på ersättning, tror att det är räknat på 5-6 måltider per dygn.

• Telis

Frejis, vad kul, då ses vi på lunch imorgon! Du kan väl sms:a om du blir sen? Har du kvar mitt nummer?

Snaily, skönt att spolningen gick bra!

AM, onsdag runt lunch kanske, passar det?

• fru AM

Onsdag runt lunch låter bra! Jag gör iordning provrummet (undrar just vilket rum jag ska ta?)!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor