• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Lappis: är det detta brorsbarn som heter Hector eller var det makens syskonbarn?
    KUL om pappa kommer! Fantastiskt att ses efter 5 år! Spännande!

Ore: vilka "drama kings" du omger dig med. Säg åt dem att du inte kan hålla på och medla om småsaker (och småspik)! Du är faktiskt gravid!

• Lapinette

EA - jag känner honom ... om man nu kan känna honom riktig väl (småknepig Japan som han är). Han har trots allt bott i Stockholm i 30 år och då umgicks vi lite då och då.

• fru AM

Lappis förresten: Leksaksaffären på Östermalmstorg är superbra! Leksaksborgen heter den (ligger brevid videobutiken). Trevlig personal, bra utbud och fina påsar De har fina barnbijouterier, jättefina plastdjur och dito riddare (förresten bra present till 3-åringen: riddare)

• Lapinette

AM - det är makens brorsbarn som är snart 3 år (köpte ett tåg till honom igår) som heter Hector ... tänk dig uttal på franska .

Maken har aldrig träffat min pappa. Senast han var här i Sverige så har jag för mig att maken bodde nere i Österrike. Pappas stora bekymmer var vad han skulle köpa med sig till oss från Japan. Satt länge och klurade tills jag kom på - knivar! Superidé tyckte pappa som alltid hade knivar i bagaget med till de anställda när han jobbade för SAAB.

• Ore

AM: Jag vet, de skapar onödigt drama och jag VILL inte ens behöva medla... Samtidigt så har jag väl ståndpunkten att om min pappa fixar innertaket så kan maken göra något annat, vilket gör att allt blir klart snabbare. Så viktigt är det inte om det blir uppspikat med spikpistol eller inte enligt mig, men maken är grymt envis och tycker att det är snyggare med spikpistolen eftersom spikhuvudena blir mindre, och alltså syns mindre...

• Lapinette

AM - tack, har fortfarande presenten till tjejen på 6 år kvar. Köpte lite roliga pennor, klämmor, klistermärken igår men hon ska även få en "rejäl" present eftersom hon fyllde år i juli.

• snaily

Lappis, kul att din pappa kommer - bättre sen än aldrig! (?)

Tack för alla hejarop!

Ore - jobbigt med make/pappa-konflikten! Har liknande bekymmer själv med en make och en pappa som inte går ihop till 100%, men det är ingen öppen konflikt utan går mest via mig som hamnar i kläm ibland Pappa tycker också att jag inte värdesätter hans goda råd längre. Men så tror ju han att jag fortfarande är 5 år också! Och om jag beter mig lite kort mot honom så blir han ledsen och trotsig som en liten unge och börjar gråta... suck. Min pappa är lite speciell kan man säga.

• fru AM

LAppis: en cool handväska kanske? Eller ett fint klädesplagg? Kiddies på Kommendörsgatan/Nybrogatan har ev fortfarande sommarrea med jättefina kläder

Ang. namnet Hektor/Hector ... Vi brukar tilltala honom med den italienska varianten på samma namn: Ettore

• fru AM

HAr så svårt att relatera till make/svärfars-problem ... Min pappa gillade i princip alla människor han träffade (inkl mina tidigare män) så länge de kunde svepa en stor whisky utan att trilla baklänges.

• Fru E

Hehe min mobror som "godkänner" alla kusiners respektive har ungefär samma motto

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor