• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

EA - min busskompis satt bak på hojen i somras i hällande regn Stockholm - Öland - Stockholm. När hon kom hem tappade hon upp ett varmt bad! Själv tycker jag det är superhärligt att sitta bak men min erfarenhet innefattar shorts, t-shirt eller en festklänning på natten och utan hjälm. Så fort den där hjälmen kommer på så tycker jag att frihetskänslan försvinner (min fd pojkvän i Palermo hade en Kawasaki).

• Lapinette

kokisen - har inte Cissis nummer men väl Telis ... för hon ska väl också komma. Jag är antingen där för tidigt eller för sent ... min buss går bara var 15:e minut. Och så har jag laddat med en yoghurt för jag är superhungrig.

• Fru E

Lappis-pka utan skydd är ett stort no no!!! *bannar* vi åker alltid med hela utstyrseln oavsett hur varmt det är.

Nu väntar lunch med Mrs B och sedan aku!

Kram och

• fru AM

Ha en trevlig trådlunch! Här är det snart luggdags ...?

• Lapinette

EA - på Sicilien far man utan ... möjligtvis hjälm.

AM - lycka till med luggen!

• Ore

Lycka till med luggklippningen, hoppas du lyckas vara så bestämd att du får igenom det (Och att du inte ångrar dig efteråt..!)

Haha, hade det varit whiskeydrickarkrav så hade maken inte lyckats... Han är inte alls förtjust i starksprit, så whiskeydrickandet står jag för av oss två

Min pappa är på sätt och vis också speciell, och det är maken också... De brukar inte ha så stora problem att träffas, men just nu verkar det vara kollisionskurs. Ocj mina öron börjar redan på förhand känna sig skavda, för pappa har den jobbiga ovanan att ÄLTA saker. (Jag lovar, han är värre än vilken kvinna som helst i ältande, när han hakat upp sig på något...) Nåja, han har sina fördelar också, även om jag inte minns dem just nu

• Ore

EA: Angående att hitta på något annat, så skulle vi haft uppehåll i bebistillverkningsförsök en månad för att undvika decemberbebis (=samtidigt som kusinen dessutom), så jag planerade detoxkur och "modell för en dag"-fotografering istället. Tji fick jag, så det funkade ju (Måste dock säga att jag fortfarande är mer nöjd med blivande bebisen, även om jag ibland får en chock när jag ser mig själv i spegeln...)

• Snorkfröken77

God lunch tråden!

Här är det deppigt värre, bilen inlämnad för fel på en broms och igår fick vi veta att vi har en vattenläcka i stora badrummet. Inte kul..Blöder fortfarande bara klarrött lite blod, ska köpa ett test och ta när det slutat för att kolla så det inte är nåt knas.

Ore - tröttsamt med kolliderande man och pappa. Här fick jag just ett utbrott över svärisarna som stackars maken fick ta emot, de kunde inte låna ut en bil till oss (de har två) för att de skulle tvätta ena bilen *morr*

PB - Vilken drömläge för en grabb

AM - Håller tummarna för att du "får" klippa lugg

Apropå MC, är det samma sak här som hos EA, vi åker inte en meter utan full utrustning, ryggskyddet ska på även om man bara ska åka en liten vända.

• BrudSommar2006

Vad trevligt med lunch, själv har jag lunchat med en före detta kollega, också jättetrevligt.

Lapinette, jag har helt missat att din pappa ska komma på besök, vad trevligt, hoppas att han inte ändrar sig, ska han bo hos er?

Snorkfröken, vad trist med vattenläcka! Hoppas att det inte är något knas med cykeln men det kan ju vara bra att testa i alla fall så slipper du oroa dig.

Ore, jobbigt att maken och din pappa inte kan hålla sams! Har i perioder haft samma problem men just nu är det lugnt tack och lov.

AM, lycka till med luggen, ser fram emot att höra om det blev någon eller inte!

• fru AM

Rapport: Frisören utropade "Du kommer bli skitsnygg i lugg!" och började klippa. Så här efteråt kan jag säga att luggen blev väldigt lång för att vara lugg men det blev ganska bra ändå ...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor