• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Så jag kanske ska uppskatta att min pappa är på behörigt avstånd från maken dvs inga konflikter. Nej, skämt å sido så tror jag ingen kan tycka illa om min pappa. Han är världens snällaste ... så det är i princip det som jag och mamma blir upprörd över (han är dumt snäll och konflikträdd!).

• Fru E

Kan vara jobbigt det med att personen inte säger ifrån eller går med på allt

• Fru E

*hopper upp och ner* förresten totalt OT
    Imorgon kommer min nya MC-hjälm som blir pricken över i-et i utstyrseln nu fattas bara eget körkort och mc

• Lapinette

EA - så du har redan mc? Min bror köpte en i somras och håller på och tar körkort just nu. Jag säger bara 50-års kris (han fyller i vinter).

• Lapinette

Sorry, läste visst inte det sista ordet.

• Fru E

Lappis-nej har inte mc än men funderar starkt på att ta om jag inte är på smällen i vår *vilket jag inte lär vara i det här tempot*
    Maken kollar redan nu på vilken jag ska ha

• Lapinette

EA - trevligt att ha lite mål som inte enbart är barnrelaterade. Det tror jag är sunt! Vi har ju våra resor men maken som påbörjade ett mc-kort i Frankrike blir sugen på mc varje sommar.

• Fru E

Lappis-ja något ska jag ju lägga pengarna på nä skämt och sido är det helt underbart att åka mc nu när man kommit in i det. Frihet i en ask när det inte regnar då

• _koko_

Jag har inte mitt vanliga nummer men står vid svampen 12.30. Hör av er till cicci som har mitt tillfälliga nummer (jag kan det inte i huvudet o hinner inte leta fram det nu) om ni ändrar något!

• _koko_

Just det, omman ringer mig säger jag jumitt nya nummer på telefonsvararen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor