• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Jag är på en annan kontinent nästa vecka men luncha ni då om det passar bättre!

• fru AM

Men Telis du får ju skjuta upp resan m du vill se min svarta lugg färsk!

• fru AM

Telis - när vill du komma och prova mammakläder i AMs Vintagegarderob? Onsdag närsomhelst eller torsdag lunch eller eftermiddag funkar för mig.

• fru AM

Ni kan väl luncha imorgon OCH vi nästa vecka!? Lunch måste man ju äta varje dag! More is more!

• fru AM

Nu måste jag jobba lite mer ... håller på och skriver copytexter för ett visst upplevelseförtag ...

• Frejis

Hoppas att du inte jobbar gratis A M!

Jag kommer gärna och lunchar med er imorgon. Tycker också att lunch är en viktig fråga här i livet

Ska ni ses 12.30 någonstans vid Stureplan? Jag är osäker om jag hinner tills dess, kan bli lite sen eftersom jag har tid på DS kl. 10.00.

Måste absolut se AMs svarta lugg, Lappis snygga frisyr och vinka av Telis

• snaily

Skulle också vilja luncha och se lugg, men det är ju lite långt att åka... Ska själv - kanske! - klippa lugg på fredag... spännande!

Ego:
    Gynbesöket gick bra! Kontrastundersökning av livmoder/äggledare gjordes, allt såg tiptop ut och det gjorde nästan inte ont alls, lite lätt molvärk efteråt bara. En mindre bra sak var att jag frågade läkaren om inte progesteron kunde vara något för mig med tanke på spottings, tunn slemhinna, kort lutealfas osv, men det tyckte han inte. (Och jag som tycker progget verkar ha funkat så bra senaste cykeln, bortsett från uteblivet plus förstås, men kunde inte riktigt med att berätta för honom att jag tagit det på eget bevåg.) Däremot skrev han ut Ovitrelle (spruta) som KANSKE ska tas vid nästa besök om två veckor - då ska vi dit på "efter-samlags-test" - lustigt namn på ett test... Ska dessutom fortsätta med Pergo i den låga dosen. Fortfarande har inget spermaprov tagits men det tyckte han vi kunde vänta med tills efter nästa besök, beroende på resultatet av det där testet. Måste vara att han tycker min make ser frisk och viril ut

Så, planen är att prova lite till med Pergo (ev + Ovitrelle) men om vi vill kan vi börja planera för IVF ganska snart tyckte doktorn. Känns läskigt! Glömde fråga om kön, tror inte den är så lång, tror det görs i Falun (= lååååååångt att åka...).

Blev en lång dag i stan, nu dags att fixa middag.

• fru AM

Frejis: Jobbar INTE gratis (längre)! JAg kommer inte på lunchen morgon - jag ska ju klippa lugg då. Luggen finns att beskåda nästa vecka (hoppas jag i alla fall - om jag törs sätta ner foten hos frisören imorgon).

Vi testade just ersättning/tillägg på Hektor. Om man ska beskriva det med ljud så blev det så här: Sluuurrrp. Znarrrk!
    Succé med andra ord.

(vill få honom inkörd på tillägg/ersättning om det skulle vara så att jag inte finns tillhands på måndagar när maken tar hand om honom. Och inför min operation i september)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor