• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Jag har läst att chanserna att bli gravid även om man inte väljer att adoptera är densamma dvs ingen skillnad bara det att man hela tiden får höra om de som "helt plötsligt" lyckade bara för att de ställde sig i adoptionskön.

• fru AM

Apropå adoptions/graviditetsmyten: det kändes skönt att vara tydlig mot min bordsgranne på festen - slå hål på myten lite grann. Synd att jag inte mindes det där med 8%. Siffror är bra att understryka argument med!

• Lapinette

Minns när jag var på en 60-tals fest i vintras och min bordsgranne undrade varför vi inte hade barn. Det var flera den kvällen som var ganska "klumpiga" i sina uttalanden även om jag normalt sett inte har något problem att prata om det eller komma med svar på tal. Detta var dessutom på en tillställning där jag endast kände några få (makens kollegor) ganska så ytligt ... och de vet inte om hur vi har försökt.

• fru AM

Ja, jag skulle aldrig komma på tanken att fråga någon ny bekant om varför de inte hade barn. JAg menar varför frågar folk så? Antagligen för att de blir nervösa att någon frångår "normen" - oavsett om det är frivilligt ofrivilligt. Tänk om de själva skulle få frågan varför de HAR BARN ... Det är ju helt otänkbart men den frågan är ju inte mer provokativ än frågan om varför man INTE har barn ...

Lapinette skrev 2009-08-17 16:10:26 följande:
    Minns när jag var på en 60-tals fest i vintras och min bordsgranne undrade varför vi inte hade barn. Det var flera den kvällen som var ganska "klumpiga" i sina uttalanden även om jag normalt sett inte har något problem att prata om det eller komma med svar på tal. Detta var dessutom på en tillställning där jag endast kände några få (makens kollegor) ganska så ytligt ... och de vet inte om hur vi har försökt.
  • fru AM

Jag önskar jag kunde haka på lunchen imorgon man jag ska till frisören då. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig - jag ska nämligen försöka tigga till mig en lugg ...

• Lapinette

AM - kan jag klippa mig kort så vågar du att klippa lugg. Ska vi ta lunch i nästa vecka istället? Så får ni se både min och AMs nya frisyrer?

• fru AM

Det är inte mitt mod det handlar om det handlar om att jag har en extremt självsäker och envis frisör som hittills har vägrat. Nu tänker jag kräva min rätt som konsument och trycka upp en bild på en snygg lugg i fejjan på honom och så får han bara klippa! BASTA! (undrar om jag är så tuff när det väl kommer till kritan)

Dessutom har jag färgat håret sedan sist - det blev alldeles för mörkt men vad ska man göra det är ju försent nu! JAg såg autentisk ut som indian i alla fall

Lapinette skrev 2009-08-17 16:27:14 följande:
    AM - kan jag klippa mig kort så vågar du att klippa lugg. Ska vi ta lunch i nästa vecka istället? Så får ni se både min och AMs nya frisyrer?
  • Lapinette

AM - och jag gjorde äntligen min frissa äntligen till viljes. Hon var så lycklig när hon fick klippa mig och visade glatt upp mig på salongen och talade om hur modig jag var .

Jag kan tänka mig att ta lunchen i nästa vecka istället om det funkar för övriga gänget.

• fru AM

Lappis: hur kort har du nu då? Nyfiken!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor