• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

passionblomman ? konstig mens och ändå negativt?! Har den kommit igång eller ska du testa igen?

AM ? kan tänka mig att du var urläcker som indian. Låter trevligt att få dansa och hångla med maken.

Frejis - låter otäckt med havandeskapsförgiftning men skönt att det har stannat upp. Verkar som det snart är dags ? SPÄNNANDE!

muggles ? nej, blöder du igen. Tror inte det är någon fara så länge det inte kommer ut mängder och gör ont. Håller tummarna! Skulle det vara x så hade du vid det här laget haft så ont att du inte tvekat om du ska åka till akuten eller ej så det tror jag gudskelov att du slipper.

snaily ? tid för spolning imorgon, snabba ryck! Själv tyckte jag att det var superotrevligt med spolningen medan jag vet andra som inte kände något alls. Det jag kan trösta dig med är att det går snabbt. Jag tog inga piller.

ego - har varit på landet och ätit kräftor och druckit massor med vitt vin. Jag och maken somnade sedan i soffan kl 22.00!!! Snacka om att börja bli gamla och trötta :-O. Är nu hemma i stan igen och storstädar för att snart gå ut i parken och träffa kompisar för picnic.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-08-16 17:08:22 följande:
    AM ? kan tänka mig att du var urläcker som indian. Låter trevligt att få dansa och hångla med maken.
    Ja, det var verkligen kul och så skönt att jag nuförtiden bara vill hångla med min egen make!
  • fru AM

Börjar bli lite orolig för Hektor ... Han sov hela festen igår (från att vi satte oss och åt och fram till att vi packade in honom i taxin). Sedan sov han till kl 7. Sedan från 8 till 11.30. Sedan fr 12.30-13 och sedan från 14 och sover fortfarande ... Alltså ca tre vakna timmar på hela dagen. Antingen är han på väg att bli sjuk eller så blev han på ngt konstigt sätt extremt trött av att vara på fest (och sova) eller så växer han ...?

• Frejis

Muggles - otäckt med blödningen. Väntar otåligt på en rapport från gynakuten; min erfarenhet är iaf att de alltid gör UL om det rör sig om en blödning. Håller tummarna att allt är bra.

Izzie - lilla fröken ska titta ut i slutet av september (snitt), men är hon så här otålig blir det tidigare. Vi får väl se vad hon hittar på.
    Så du hade också begynnande havandeskapsförgiftning? Vilken vecka var du i då?

A M - det låter som en härlig fest!

Snaily - bra jobbat av din gyn, riktigt snabbt Jag tyckte att själva spolningen kändes obehaglig och gjorde ont, men det gick ju över jättefort. Och så får man reda på resultatet direkt, det är bra.

Passionsblomman - tack för bilderna som min dator vägrar att öppna... riktigt irriterande! Ska försöka hitta ett program på nätet lite senare.

Dags att hjälpa till maken med middag. Kan säga att mina arbetsuppgifter nu för tiden inskränker sig till dukning

• Frejis

A M - har inte Hektor alltid varit ganska duktig på att sova? Kan ingenting om barn, men det handlar kanske om en utvecklingsperiod?

• snaily
    Frejis skrev 2009-08-16 17:52:48 följande:
    A M - har inte Hektor alltid varit ganska duktig på att sova? Kan ingenting om barn, men det handlar kanske om en utvecklingsperiod?
    Frejis, snart kan du massor!

Känner mig extremt lat som knappt hjälpt maken nånting med middagen, sitter bara och surfar medan han lagar mat... jag är nog en dålig hustru!
  • Frejis

Snaily - dålig hustru, ska vi bilda en klubb?

• snaily

Frejis - ja, fast jag har ju inga läkarorder att ta det lugnt att skylla på! (Tur att min man gillar att laga mat så mycket!)

• Frejis

Tja, det är ju inte så att jag inte klarar av att skala potatis eller göra någonting annat sittande Fast min make också gillar att laga mat, själv har jag svårt just för vardagsmaten eftersom jag i regel blir så hungrig på kvällen att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Och då har han oftast hunnit laga någonting gott

Men helgmat, då man har tid, gillar jag att laga. Särskilt mörka höstkvällar som nu är på väg.

• viktualia

hm... måste få höga "bra hustru"-poäng idag då...

har just serverat en trerätters
    - ädelostsvängda champinjoner på toast
    - ugnsbakad potatis och rödbeta med lövbiff och Årets kocks smaksättning på creme fraiche (äpple och pepparrot)
    - nykokt lingonsylt och glass...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor