• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Snorkfröken - jag har faktiskt haft semester så länge att jag inser att om jag fortsatte gå hemma och må halvilla så skulle jag bli uttråkad.... den här sista veckan då maken jobbat och jag varit ledig har varit nyttig på det sättet...

• start september

Oj Frejis, det händer mycket där. Vad lugn du är! Vad skönt om havandeskapsförgiftandet stannade upp - jag gissar att du blir extrakollad ännu mer nu. Sammandragningar men inget Bricanyl - då menar doktorn att hon får komma när som helst? Spännande!

PB, håller tummar och hoppas så att det kan finnas något där. Jag hittade ditt nuvarande hus - jättefint läge!

Snorkfröken "viskar" håller hårda tummar för att inget händer i natt.

Muggles, hoppas dubbelläggning gick bra. Trist med huset, men klokt att titta runt. Man lär sig mycket av den processen. Vi är nu inne på vårt andra hus och det har varit jättenyttigt både att leta men också att bo i det första som vi köpte utan att leta så mycket. Andra gången hade vi en helt annan kravspec kan jag säga (beror väl också på att såväl familjesituation som ekonomiska möjligheter ändrats något).

Hörde just talas om en trillinggraviditet (bekantas bekanta) på helt naturlig väg. Tre sådana sker i Sverige varje år. Huga. Hoppas så det går vägen.

• start september

Vickan - då har du haft tillräcklig semester! Grattis! Jag tycker du ska bråka till dig Lergigan om du fortfarande spyr mycket - det kan inte vara lätt att pendla och jobba när man mår så.

• start september

Tack för feedback om hur man ska räkna med korta cykler. Den här tråden är ett under av visdom. Jag har varit så bortskämd tidgare med 28-dagarscykler att jag inte riktigt funderat så mycket på lutealfasen. Men det låter ju rimligt att den är ca 14 dagar och att det är ÄL som kommer tidigt när man har en kort cykel. Vi ska fundera igenom om vi försöker nu eller väntar några månader till, vi är lite veliga båda två just nu tror jag.

• start september

Tråden är bra till mycket. Maken började fråga om progesteron och barnalbyl och hur det var vi gjorde när det tog och jag insåg att jag inte mindes. Då letade jag upp en gammal tråd för det datum när det tog och titta, där fanns det noga beskrivet. Vem behöver dagböcker när man rapporterar här!

• BrudSommar2006

Snorkfröken, njae, vi har en med runda vita blommor och någon sådan hittade jag inte där. Tack i alla fall.

Nu börjar jag få riktigt torra händer igen, samma som förra graviditeten. Kör med apotekets Repair men det hjälpte inget vidare förra gången. På plussidan börjar mina naglar bli så där starka och fina som de var sist.

• viktualia

September - jag är i alla fall färdig med semester av typen gå hemma och lalla....

Brudsommar - Bodyshops kroppssmör kanske kan funka?

• passionsblomman

Bästa handcremen EVER är The Garderners Handtherapy från Crabbtree and Evelyn. Kolla återförsäljare där du bor! Den är HELT suverän. Tro mig, den här floristen har testat en del...

Annars har Body shop en ok handcreme också, men den första är strået vassare.

• BrudSommar2006

September, min lutealfas har ju aldrig varit så lång som 14 dagar men det har ju på sätt och vis varit bra att ha kort cykel så vi kunnat ge oss på nästa försök lite snabbare eftersom det tog hyfsat många försök den här gången jämfört med första.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor