• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru FruLLan

hej tjejer
    Mugglan: urs har fortfarande inte accepterat att livet varit så grymt mot er. Hoppas verkligen att pillrena räcker så att du slipper skrapning .Känns som det är en tillräckligt jobbig grej utan mer lidande. Stor kram och vilken tur att du har toppenmaken som stöd.

jag vet att det skrivits om detta flera gånger tidigare i tråden. Men jag är vel trög... för jag har fortfarande inte snappat vad MA och MF verkligen står för. HJälp någon?

AM-. Hoppas att jagb får se luggen eller... inte luggen nästa vecka. Vore kul. Grattis till hectos rullning! och shit!!!!!! kryopning redan!!! sanslöst!

Lät som entrevlig lunch idag. Trista att jag missade den.

Lappis. Åhhhh adoptionsplanerna rullar på vad spännande! Hur lång tid ungefär handloar det om? vilket land är aktuellt? Inga mer försök planerade typ ivf elelr så?
    och vad jätte kul att din pappa kommer!!!! Har ju vart lite strul med honom och din kontakt så det är verkligen super kul att höra!

Vickan: Härligt med en spyfri dag!!!! super grattis gumman!

hej liten! hur mår din mage?

BS: va???? fattade inte alls storyn med din arbetskamrat. Men tabletter och psyket... kan inte vara nåt trevligt

• Fru FruLLan

Var massa mer jahg skulle kommentera men det får bli i morgon. Puss på er allihopppppppa

• kängu

Goder morgon! Jag var uppe med tuppen idag- kl 5 tyckte Ru att det var dags att gå upp! Nu sover han sött igen men jag tyckte det var lika bra att stanna uppe och avnjuta en frukost i lugn och ro.

Liten, fy vad läskigt med bettet! Låter som att ni haft en trevlig semester!

Frullan, kul att se dig här inne! Jag är så nyfiken på vad din son heter, kan inte du inboxa mig? Hur mår du i övrigt? Har tänkt på dig!!

• Telis

Gomorron!

Muggles, jag hoppas verkligen att tabletterna gör det dom ska nu så fort och smärtfritt som möjligt så att du får det här överstökat. Stora kramar!

Frullan, MF betyder missfall och MA betyder missed abortion, det är när fostret slutar utvecklas och dör men inte kommer ut som i ett "vanligt" missfall.

Liten, vad roligt att du dök upp igen, jag har saknat dig och undrat hur du mår! Trist att du fortfarande mår illa. När gick det över med Mindre? Kan du hoppas på att det blir bättre snart?

BS, jättelycka till idag på UL:et!! Hoppas att den lilla ligger där inne och skrevar rejält med benen så att ni får se vad det är för något!

Nu är det bara TREEEEE dagar kvar till semestern. Yiiiiiihhaaaa!!! Eller egentligen bara 2,5 för på fredag går jag hem tidigt eftersom vi ska på UL på eftermiddagen.

• Lapinette

Sweet - *asgarv* ?men i ditt fall spelar ju inte det ngn större roll ändå eftersom du uppenbarligen redan är hjärndöd!"

Kängu ? kan vi få låna dig som referens när denna diskussion (språket) kommer upp i o m vår adoption?

Ego men för en gångs skull inte OT för vi hänger väl på Bröllopstorget?! Ska lära min busskompis + blivande man dansa wienervals på måndag. Var tvungen att tjuvträna lite igår i väntan på att maskinen skulle bli klar i tvättstugan. Kul med bröllop!

• Lapinette

Vinkar till Liten! Lycka till med husletandet. Det påminner mig om att jag måste in och kolla på budgivningen på "vårt senaste hus" .

• BrudSommar2006

Liten, vilken vecka är du i nu? För mig håller det värsta illamåendet precis på att släppa nu, vilket jag är otroligt tacksam för.

Det är med Missed Abortion som jag läst på om nu, jag förstår det som att fostret dör men att kroppen inte märker det utan fortsätter att utveckla graviditeten ett tag. Fast sedan, när kroppen väl märker det, då borde det väl komma ut som ett vanligt MF? Eller måste man alltid få hjälp att få ut det sista? Någon som vet? Om man nu ska bli expert menar jag.

Lapinette, vi gick både en wienervalskurs och en engelsk valskurs inför vårt bröllop men bestämde oss för att wienervalsen skulle bli för krångligt eftersom det krävde så mycket mer plats att ta sig runt golvet på och vi visste inte riktigt hur mycket plats vi skulle ha. Plus att det var svårare att hitta fin musik i det snabba tempot.

Jäkla katt förresten. Elsa går på lådan och sedan hoppar hon ur och krafsar på golvet. En mysig doft av kattbajs sprider sig snabbt över hela huset när hon inte täckt över det. OK om man är hemma och kan springa dit och göra rent lådan, inte så mysigt när man kommer hem från jobbet. Inte så mysigt när man sitter och äter middag heller och måste rusa upp och göra rent lådan. Har aldrig haft en katt som inte krafsat över efter sig ordentligt och Oskar är jätteduktig på det. Doften liksom sprider sig i hela huset på rekordtid.

• BrudSommar2006

Någon som har bra exempel på gamla hederliga torparblommor som man kan gräva stor rabatt åt och sätta till våren och som man sedan kan ha och plocka av att sätta i vas? Tänkte fixa en rabatt där Iris kan plocka blommor.

• BrudSommar2006

Telis, tack! Måtte det gå att se vad det är och måtte navelsträngen befinna sig någon helt annanstans än mellan benen på den lille så att det går att se ordentligt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor