• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

BS, åh, det är ju bara en timme kvar, spännande!

• Mrs  B

AM
    Kollar på Tomarps gård just nu och det ser intressant ut, ska nog ringa dit.
    Vi hade tänkt ha vår första bröllopsnatt när när vi gifte oss där men det var lite långt att åka på natten efter bröllopet så vi skippade det då. Men nu kanske.....

Telis
    Vi var i Ystad förra året på vår första bröllopsdag och det var fantastiskt.
    Spa, god mat, havet osv

BS
    Jag tyckte det var väldigt PRAKTISKT att vi fick en pojke till och att det var samma årstid, men var allt lite besviken ändå eftersom jag så gärna vill ha en flicka. MEN det gick ju såklart över när jag såg Malte, gullunge som han är.

• muggles
    Lapinette skrev 2009-08-18 17:21:53 följande:
    mugglan - faktum är att både jag och flera andra inte kände för att skriva något här på tråden igår ... allt annat kändes så fjuttigt efter vi hade fått veta vad som hänt. Stor kram igen ... för som sagt jag finner inga tillräckligt tröstande ord.
    Men hörrni - känn inte så. Jag tycker det är uppfriskande att läsa om allt annat som pågår.
  • Frejis

Tack för en trevlig lunch igår, det var riktigt roligt att se alla igen

Lappis, vad bra att adoptionstanten hörde av sig och att ni redan haft ett slags inledande samtal per telefon. Tycker dock att hennes tankar kring trespråkighet låter så... soc. Inskränkt på något sätt, med utgångspunkt från den så kallade normen och sig själv. Rätta mig om jag har fel... Jag tror nog att det bästa är att leverera de svar som hon vill höra, att ha avsikter att bo i Sverige etc. Sedan är det nog bra om maken och du är har ung samma tankar, tänker då på de individuella intervjuerna som ska göras.
    Jag har redan börjat hålla tummarna för er och att adoptionsprocessen ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Telis, det låter härligt med så få dagar kvar på jobbet (tillsammans med kollegan ) och en lååång semester.

Brudsommar, var ska ni göra UL? Håller tummarna att allt är bra och att det går att se könet på bebisen. Kan dock inte gissa vad det är för kön så jag låter det vara osagt...

Sweet, grattis till dotterns första steg. Underbart, snart är tjejen stor och självständig

Koko, hur gick det igår med sjalar? *nyfiken*

• fru AM

Puss på Muggles!

MrsB: Jag var en hel vecka på Tomarps gårdshotell en gång - helt underbart ställe tycker jag!

• Frejis

Och så passar jag på att skicka extra stora stödkramar till Muggles!

• fru AM

MrsB: ska barnen med eller ska de vara hemma? JAg hade storsonen med på Tomarp (han var då 4,5) och han kunde springa och lägga sig själv medan vi satt i matsalen osv

• muggles
    Lapinette skrev 2009-08-18 17:36:06 följande:
    mugglan - hur mår du???!!!
    Rätt ok. Fick kraftig mensvärk igår vid 18-tiden (fick deja-vu att det var såhär det kändes när förlossningen började). Och i natt vaknade jag av att det började rinna blod (bra att man fick sådana extremstora bindor/blöjor från sjukhuset igår!) och när jag rusade till toa så kom det en blodig klump. Imorse kom det mer - en bautaklump (hur kan det hinna växa till sig så mkt på en vecka bara?!). Jag fick lite blodtrycksfall så jag fick rusa tillbaka till sängen. Mamma som är här och "vaktar mig" sa att jag var helt vit i ansiktet. Men det gör inte det minsta ont längre. Och jag tyckte aldrig att smärtan var speciellt stark. Jag fick ju smärtstillande tabletter med mig men jag har inte ens behövt ta alla.

Tydligen har fostret dött redan i v5 (det ser de på storleken) så jag har varit skengravid hela sommaren Min kropp har ju trott att den varit gravid för jag har haft diverse gravidsymptom tom v8-9. Sedan avtog de men ända till slutet var jag väldigt hård i magen så hormonerna måste ha varit kvar. Det är inte förrän för 2v sedan som magen blev platt och jag började misstänka att ngt var fel.
  • Mrs  B

AM
    Barnen får stanna hemma så vi kan få roa oss lite.
    Ser väldigt mysigt ut och jag har precis ringt dit, men de var upptagna så de ska ringa tillbaka igen.

Muggles
    Många kramar till dig idag!!!!

• FruCicci

Halloj!!!!!!!!!

I dag har Cicci 3 årig bröllopsdag!
    Oj vad tiden går fort!
    Min man hade inte tänkt ut något till idag alls när jag frågade honom, han tyckte vi kunde äta hemma... Ja ha sa jag ska jag stå o laga mat hemma som vanligt, det var ju skitkul.
    Då sa han att man inte behöver göra saker o ting så märkvärdigt, i och för sig sant, men för fan det är vår bröllopsdag!
    Ok jag kan laga mat då¨, säger han....mmmm eller hur, då går han till Östermalmshallen och köper färdigt och värmer i ugnen, mycket kärlek i det
    Karlar!
    Jag ska boka bord på en restaurang själv idag, ha ha ha, kan ju faktiskt jag göra som kvinna med och inte ha en massa förväntningar på att han ska göra det. Så det blir nog en tidig middag med barnen med
    Intresssant va?

Spännande med UL BS, jag vet inte vad jag tror, men hoppas tjej, så att man kan lite på de där testen som du tog innan lite mer...
    Jäkla katt sen då, jag förstår att du tycker det är jobbigt när det luktar. Jag hade en kille i min klass som hade katt när jag var liten o han stank kattlåda hela han, jag klarar inte den lukten sen dess.

Trevlig lunch igår!
    Som alltid!
    Ser fram emot onsdag redan!

Lugg på AM, spännande att se dig snart då, även fast det var lite längre än du igentligen tänkt dig!
    Själv blev jag väldigt fin med mina nya slingor. Gjorde nyligen slingor som mer blev guldiga i färgen, nu fick jag göra om och det blev mycket fräschare, sommar blekta slingor liksom. Ser riktigt äkta ut
    Kan rekommendera, klippning och slingning för 890 kronor, på salong Hair and Face i PK huset i stockholm, brukar inte gå dig men testade ngt nytt, kanon!

Lappis, du var skitsnygg i håret. Min mamma skulle älska att jag klippte mig så, det är hennes favvo frisyr och det passade dig sååååå bra!
    Jag har ju väldigt brett ansikte, så jag kan inte ha det då jag skulle se ut som en fotboll.

Liten vad roligt att se dig här. Tänkte på sig i går, för jag såg Moppy i parkleken! Hon har ju inte varit här på hundra år, men det sloig mig att du och jag promennerade med henne för 1,5 år sedan snart, på skeppsholmen. Tänk vad liten din lilla tjej var då...

I dag ska jag handla inbjudningar till dopet. Har som mål att få iväg dem denna veckan!
    Vet ni vad Victor har lärt sig??
    LÅSA dörren, men inte låsa upp.
    När vi skulle till dagis så hade jag just ammat lilla, tänkte, jag springer ut i trapphuset o lägger henne i vangen så kan jag koncentrera mig på Victor sen och klä på honom och mig... sagt o gjort gör jag det, men den lille rackaren LÅSER dörren. Där står jag och kommer inte in och han kan inte låsa upp!!
    Till slut fick jag honom att hämta telefonen och pilla ut den genom brevlådan och så fick jag ringa maken
    Sen efter 10 minuter en kvart så kom jag på att han kanske kunde pilla ut nyckelknippan med...
    Nu måste vi gömma nycklar i rabatten på terassen eller ngt, för att inte detta ska hända igen.

Nåväl. Mugglan med, jag hoppas du får ut allt. Skrapning är inget jobbigt, det går rätt fort, men det är jobbigt att bli nersövd o åka till sjukan o hela baletten.
    Ger dig styrkekarmar!
    Kom igen nu bara!!!

Koko hittade du ngn sjal igår? Hann du dit?

Jag gick in på Zara senare på eftermiddagen, efter att vi varit i parken, och oj oj vilka tuffa kläder de har där.

Nu måste jag dra, vinkar till Snaily, Or, Ea, PB och alla andra PUSS på der.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor