• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Nä nu vill jag "snick-snacka" om annat! Vi köpte en über-cool lampa till vardagsrummet på semestern och den har kommit nu, maken passade på att sätta upp den igår när han ändå var hemma pga mig. Den ser ut såhär: www.keslighting.com/browse/ceiling-lights/pendants/massive-lunar-black-glass-pendant-41750-30-10 (fast den är coolare IRL än på bild)

Liten: kan man få en inboxning till huset ni budar på? *nyfiken*

• fru AM

Fin lampa Muggles! JAg kan tänka mig hur cool den ser ut hemma hos er! Vi är på lampjakt - behöver både till hallen och till matsalen. Vårt "problem" med matsalen är att den är så dj-kla stor att vi måste hitta en monsterlampa och det är inte så lätt.

• BrudSommar2006

Oj vad ni har hunnit skriva medan jag har varit borta, ska se om jag kan läsa ikapp strax.

I alla fall, nix, det gick så klart inte att se vad det blir. Vi verkar vara begåvade med ovanligt motsträviga avkommor och den här låg med benen i skräddarställning och fötterna i vägen. Jag har hoppat jämfota, druckit flera glas vatten och den har knuffats hit och dit i magen, men icke.

• Ore

Läser ikapp...

BS: Det finns även en form av MA, där barnet "tillbakavecklas" men kroppen inte fattar det. Min mamma hade en sådan graviditet, efter att jag fötts. Hon var gravid, men det upphörde, och utan att något kommit ut så fortsatte symptomen men på UL i v. 17-18 någonting så fanns det ingenting, inte ens ett dött foster...?

• fru AM

Nej men BS, vilken otur! Då blir det privat UL nu då?

• Telis

Muggles, skitfin lampa! En sån vill jag ha. Finns dom i rött?

Men BS, vilken förgrymmad liten onge och vägra visa upp sig på det sättet! Såg allt bra ut i övrigt? Fick du Behålla BF?

• BrudSommar2006

Japp, nu blir det privat UL, men nu får jag väl vänta ett tag för att vara säker på att se, tror jag satsar på vecka 28 som vi gjorde sist med Iris. Då kan de också mäta fostret så att man får en uppfattning om hur stort det kan tänkas bli inför förlossningen, kan ju vara bra för oss som verkar ha en tendens att få stora barn. Å andra sidan kanske jag inte vill veta i fall att den tänker bli ännu större än Iris var!

Vem var det förresten som frågade var jag var någonstans, läkarhuset vid Odenplan var det i alla fall.

Muggles, vilken himla snygg lampa! Vi har inte orkat ta tag i belysningen i vardagsrummet för när vi skruvade ner lampan som satt där när vi flyttade in så visade det sig att den satt kvar för att de skruvat upp den direkt i taket så tar vi ner den blir det ju jättefula märken och vi måste måla om hela taket. Den energin har vi inte riktigt.

• BrudSommar2006

Telis, allt såg bra ut men BF blev så klart flyttat från 16/1 till 18/1. Tycker att det kunde flyttats åt andra hållet istället, suck. Som det är nu är det ju inte ens säkert att det blir i januari ifall att jag går två veckor över, bläh.

• BrudSommar2006

Fast det klart att jag är glad att allt såg bra ut i övrigt, det är ju det viktigaste!!!

• Lapinette

BS - det var en envis liten rackare!

Liten - vill också se huset! Sitter och följer två budgivningar just nu. Den ena är kompisens lägenhet i Solna och den andra är förra veckans hus i Älvsjö (som nu är upp i över 5 msek).

muggles - fin lampa! Vår lösning för lampa/or i vardagsrummet blev att sätt in spots istället och vi är jättenöjda. Vårt senaste projekt hemma är att fixa i hallen men det tog stopp i somras då vi väntar på hatt- och skohylla som det var 8 veckors leveranstid på!!! Det blir att fixa och dona i höst istället, först hallen och sen köket (riva ned tapet, måla om). Sen har vi ta mig sjutton varit i vartenda rum och fixat.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor