• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

hej på er,

hoppar in lite snabbt & säger hej!

Muggles - jag bryr mig inte om att skriva ngt här om ditt MA - vi har ju redan pratat en massa utanför tråden - men vad skönt att det kommit ut en massa nu. Hoppas verkligen att allt kommer ut! Hoppas att du piggar på dig lagom till lördag kväll

Cicci - det finns alltid anledningar att fira - bra att du tog tag i restaurant-bokandet! 890 sopänn för BÅDE klipp & slong, det måste vara snorbilligt. Sist jag klippte mig kostade det nog runt 650 spänn & då var det ju bara klipp

På tal om klipp - vi som inte lunchar med Lappis & AM - bilder till galleriet, tack!! Kan inte ngn ta bild med sin mobil nästa vecka när ni ses?!
    Muggles - hur ser en Tityo-lugg ut? *obildad*

Telis - UNDERBART att semestern snart böjar för er! ÄNTLIGEN!

Frullan - vad kul att du kikar in!

Cicci igen - Moppy, det var ju hennes namn jag sökte när jag för ett tag sen funderade på folk som försvunnit! Hon fick ju barn i precis samma veva som jag, minns jag!

Kängu - våra lunchplaner nästa vecka ligger väl fast?! Har skrivit in onsdag! Full förståelse om du får panik på att vara ensam med Ru hela dagarna utan ngn vuxenstimulans - jag hade klättrat på väggarna precis som du! Hoppas, hoppas att det snart ger med sig med öppna förskolan osv.

Kängu igen - kommenterade aldrig förra veckan - men vad fina de där Beko Butterfly var! Massor av coola & fina mönster som man blir glad av!! Skulle vara sugen på att köpa flera om jag hade haft behovet

Muggles igen - cool lampa! Själv såg jag en superfin lampa på en affär i stan häromveckan, som skulle passa kanon hemma i vår hall - måste ta mig dit igen & fråga var den är inköpt ngnstans!

BS - vad skönt att sonen till kollegan kommit till rätta.

Frejis - usch & blä vad du åker på mkt elände under din graviditet Men du verkar ta det så himla lugnt hela tiden & inte stressa upp dig - hatten av för dig!

AM - hånglandet på indianfesten i helgen lät himla livat & kul Mer hångel åt folket!

Lappis - ska bli spännande att följa er i adoptionsprocessen. Känns som om det kan komma många"intressanat" frågor från soc under den kommande resan

PB - vilket ärkepucko du stötte på häromdagen Kan bara instämma i Sweets haranger!

• Piggelin1

Jeeesus - jag stavar verkligen som en kratta! Fort & fel mest hela tiden. Jaja...

Nu ska jag snart logga av & hämta dottern hos dagmamman. Inskolningen har gått kanon, hon gick redan igår upp till "fulltid". Mannen är lite on-hold även denna veckan om ngt skulle hända, men nu kände jag för att hämta henne idag, mysigt!

Ha det!

• Lapinette

Piggelin - kanske blir det något foto på mig i helgen när det är baluns nere i Frankrike och om jag godkänner något av dem så lovar jag att lägga upp nya frisyren på FB. AM har ju redan varit modig, såg jag.

• fru AM

Haha - och visst är det inte mycket till lugg!???

Lapinette skrev 2009-08-19 15:28:03 följande:
    Piggelin - kanske blir det något foto på mig i helgen när det är baluns nere i Frankrike och om jag godkänner något av dem så lovar jag att lägga upp nya frisyren på FB. AM har ju redan varit modig, såg jag.
  • Lapinette

Njaaeee, lite mer som lugg på utväxt. Fast jag måste nog se dig live för att se resultatet.

• fru AM

Det är precis så det ser ut: lugg på utväxt! Djäkla frisörelände! Och det skulle människan ha 700 för.

• kängu

Piggis, självklart! Jag ser fram emot lunchen på onsdag!

• Ore

Hmm, är visst rejält uttråkad idag, för nu har jag gjort en del skarpa inlägg som säkert irriterar folk i en brudöverlämningstråd... Igen... Vad är det med mig?

Jaja, är jag avstängd imorgon så behöver ni ju inte undra

Nu hemdags, lyckades missa att boka en akut transport av material till "min" avdelning innan folk gick hem vid 16 eftersom jag blev bollad runt i växelsystemet, så humöret är inte på topp (därav irritationen som jag tog ut på överlämningsbrudarna...)

• fru AM

Och jag är sur på min man som bestämt med en familj på dagis att Livia och deras dotter ska leka efter dagis en dag - hemma hos dem. Mamman ska hämta barnen med bil och min man glömde både att upplysa om Livias svåra bilsjuka samt lyckades dessutom samtycka till att Livia åker framåtvänd.

JAg är så förb-nnat trött på att vara ordningspolis i den här familjen! Och nu undrar han varför jag är sur ... :- [

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor