• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Äsch, blev indragen i ett möte just när jag som bäst höll på och kommenterade och läste ikapp i eftermiddags. Ville ju säga grattis på bröllopsdagen till Cicci, hoppas att ni får en trevlig kväll! Fast nu blir det väl i efterskott istället innan du läser det här.

Lapinette, jaså, har det blivit en sån otrolig budgivning på huset, jag minns inte vad utrop var, du får berätta hur mycket den gått upp när det är klart. Minns när ni fixade spottar i vardagsrummet, det skulle vara fint här också men vi har liksom ingen renoveringsgnista kvar just nu, inte ens för att ta hit hantverkare!

• BrudSommar2006

AM, hm, vi funderar på att vända Iris framåt tills januari, vi ser ingen annan lösning på hur vi ska få plats i bilen nämligen, Iris sitter i framsätet nu men hon måste flytta bak innan bebisen kommer och hon kan ju inte sitta bakåtvänd själv i baksätet, då blir hon ledsen.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-19 19:13:43 följande:
    AM, hm, vi funderar på att vända Iris framåt tills januari, vi ser ingen annan lösning på hur vi ska få plats i bilen nämligen, Iris sitter i framsätet nu men hon måste flytta bak innan bebisen kommer och hon kan ju inte sitta bakåtvänd själv i baksätet, då blir hon ledsen.
    Det är ju en helt annan sak att ni gemensamt funderar på/diskuterar det - än att min man självsvåldigt bestämmer att det plötsligt är ok. Känner mig lite överkörd av honom och som sagt trött på att vara den som håler ordning på torpet s a s ...
  • BrudSommar2006

Men det är ju som förgjort, nu var det Iris som kom och skulle ha uppmärksamhet!

AM igen, vi hade ju helst velat vänta, men som sagt, ser ingen annan lösning för jag använder bilen rätt mycket när jag är hemma själv med barnen.

Ore, förstår inte hur du får tid och energi till att bli irriterad på andra trådar, jag läser aldrig ens andra trådar än den här!

• BrudSommar2006

AM, jag håller helt med, det är en helt annan sak! Iris skulle förresten aldrig klara att leka med någon efter dagis så trött som hon är! Fast den tiden kommer väl snart kanske.

• fru AM

Livia har varit rätt trött hon också - men numera måste hon ju gå hem kl 15 så då är hon lite piggare ... Ska bli intressant att se hur den där play-daten avlöper (kommer Livia ungå att kräkas i bilen? Kommer de klara bilresan utan att krocka? Kommer Liva och kompisen hålla sams i 2,5 timmar?). JAg har nu bestämt mig för att maken får ta alla bollar vad gäller det där. Det var han som bokade in det utan att involvera mig ö h t ...

• BrudSommar2006

AM, bra beslut, han får skicka med ett ombyte! Jaså får Livia vara på dagis till klockan tre, Iris kommer att bli tvungen att gå hem klockan två och inte vara på dagis på fredagar alls.

• Ore

BS: Jag stjäl tid (särskilt när jag är uttråkad...) Rent krasst så roar det mig litet, ibland iaf... Fast jag fattar ju att det är för döva öron jag pratar, för brudöverlämning 'är ju verkligen bara gulligt, varför ska inte pappsen få vara med, man tycker ju så mycket om sin pappa och förresten är det min dag och jag borde absolut få göra precis som jag vill, så det så'. Nä, har nog diskuterat klart där för den här omgången. Hoppas jag...

AM: Hade också varit arg om min man satt mig i positionen att jag ska behöva vara ordningspolis...! Just nu är jag iofs ändå arg på honom, för att han verkligen inte vill följa med på föräldrakurs men inte ens kan förklara varför han inte vill... Jaja, har några veckor på mig.

Apropå hantverkare, så har vi försökt få tag på någon som kan lägga puts utvändigt på huset. Förgäves verkar det som... Ingen tycks ha tid förrän i vår, vilket antagligen innebär att vi får fixa någon slags grundputs på huset själva, vilket skjuter upp innearbetet ett tag, och även inflyttningen då... Ska nog leta skötbord, för jag lär nog hinna använda det innan vi kommer in i huset och jag har hela tvättstugebänken som skötbord

Och på bakslagssidan så tyckte inte min pappa att klämmorna som min make hittat skulle funka, han tycker man ska ha synliga spikhuvuden i köket... Suck. Och maken verkar väldigt inställd på att allt utom spikhuvuden är ok. Ännu mer suck. Snart bryr jag mig inte, men om jag åtminstonde inte förklarar och slätar över har jag antingen en arg pappa eller en arg make...

• fru AM

Ore: allvarligt - vad kan han ha för argument för att inte gå på föräldrakurs!? De kan vara riktigt givande såna kurser - allvarligt tror jag inte att Livias förlossning hade gått så bra som den gjorde om inte jag OCH min man hade gått på föräldrautbildningen. Eller VET HAN REDAN exakt vad som händer under en förlossning, värkar, de olika stadierna/skedena, vad han förväntas göra ...? Nä - eller hur!?
    Oj - nu är det jag som eldar upp mig ... Sorry

• _koko_

Muggles - KRAM igen! Är även jag jätteglad att du tittade in till oss så snart, hade förstått om du inte orkat på ett tag. Låter bra (om du förstår vad jag menar) att du fått gråta ut ordentligt, man behöver det för att bearbeta sorger.

Ore - Tycker du ska sätta ner foten mot båda och tala om att de får skärpa sig, framför allt ska du inte behöva medla mellan dem!!!!! Herregud, de beter sig som småbarn (kan jag säga som antagligen inte har hela bilden )!

BS - Måste du ha bebisen i framsätet? Conny har aldrig suttit fram, vi köpte spegel i stället för att hålla koll på honom. Behöver man fixa med något är det ju egentligen ändå bättre att stanna till och göra det. Tycker det låter läskigt att vända en 2½-åring även om hon är mycket stor för sin ålder.

AM - Förstår precis vad du menar...

Tack för mysig lunch härifrån också! Jag hann aldrig förbi sjal/sele-butiken efteråt, fick skynda mig hem för att möta sambon som skulle iväg och hämta bilen... Apropå det har vi lagt handpenning på nya bilen nu, så det ser ut som att vi blir riktiga Svenssons nästa vecka!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor