• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Telis: tror tyvärr inte den fanns i rött, tror bara det var svart och vitt (men kommer inte ihåg då jag fastnade för den svarta direkt). Lampan passar som en smäck i vårt vardagsrum tillsammans med Marimekko-tyget som vi har som gardin (mamma påpekade att de svarta ovalerna på tyget var samma som i lampan - kul att hon som inte är så inredningsintresserad noterade det ).

• muggles

Koko: ja jag trodde väl att jag hade kommit över det här psykiskt men samtidigt misstänkte jag att det skulle komma en (el flera) efterläng(ar).

• muggles

Frågade maken om han var deppig men han känner inget särskilt då han knappt hade förstått att jag varit gravid (pga jag knappt hade grav-känningar så glömde vi båda nästan bort emellanåt att jag var gravid). Och han menar att för killar blir det verkligt först på BB, kanske när man kan känna sparkar. Det känns lite jobbigt också att det bara är jag som är deppig... Vi kan inte riktigt dela det

• Telis

Åh, Muggles, så många stora kramar att du tappar andan kommer här: grrrrrrrrooooouuuummmmmpfffff! Inte alls konstigt om det går i vågor och du har bättre och sämre dagar!

• kängu

Mugglan, stoooora kramar till dig! Skickar över en god drink, choklad och en cheezy romantisk film att ha under deppmanteln. Har tänkt på dig så mycket hela veckan, förstår att du mår skit

• Frejis

Stora kramar till Muggles och en extra stor champagneflaska som läggs under deppmanteln. Vad jobbigt att du mår så dåligt, jag tror tyvärr att man känner så rätt ofta när verkligheten så att säga hinner ikapp. Kram igen!

Ore - men att maken fortfarande inte vill följa med Är det någon form av machogrej eller...? Tycker definitivt att du ska låna Korvens nya fina koppel av Snaily

Liten - hur går det med budgivningen? Jag vill också gärna se huset, kan du inboxa mig?

Brudsommar - tänk om du får världens lugnaste bebis den här gången Och att h*n var så envis så att ni inte fick se vad det är för sort, otroligt. Å andra sidan, finns en del av spänningen kvar.

Cicci - grattis på bröllopsdagen i efterskott, hoppas att ni haft en trevlig middag och att barnen höll sig lugna!

Piggis - när det gäller olika åkommor är jag nog inte så lugn som jag verkar men jag har å andra sidan minst två personer i min närhet (maken och min mamma) som oroar sig så att det räcker och blir över. Sedan har jag fått superbra hjälp från sjukhuset och barnmorskan, det känns rätt så bra. Men vad som är oundvikligt är ju det faktum att bebisen måste ut och den dagen närmar sig, vilket jag tycker är ganska skrämmande

Lappis - jag tror stenhårt på den här drömmen!

• kängu

Skönt att du har mamsen där som kan pyssla om dig. Som Kokosen säger, ta dig tid att få vara ledsen över detta. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att livet är jävligt orättvist ibland

• muggles

Tack för kramar! Jag sparar bubblet till senare och väntar ivrigt på Kokos kladdkaka!

Liten: fint ljust hus, ser välhållet ut! Fint kök. 5000 mer kan vara ett seriöst bud men att de börjar närma sig sin smärtgräns. Har ni inte nått er så skulle jag lägga 10 000 mer som en markering att "lägg ner" Var ju inte speciellt dyrt i utg.pris - vad ligger det på nu?

• kängu

Frejan, tror säkert att det kommer gå bra att få ut lilltjejen (eller stortjejen ), men det är klart att det är nervöst!!

Ore, blir så irriterad när jag hör om din make Ska inte säga något dumt så därför håller jag "munnen" stängd.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor