• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Koko: den vagnen som ni funderade på och som din sambo dissade var det First Wheels syskonvagn?

• BrudSommar2006

Liten, tack för länken! Vårt hade ungefär samma utrop om jag minns rätt, vi fick det för 4 350 000, hoppas att det inte är samma budhysteri nu, borde ju inte vara det.

• Lapinette

Tror det där med om man har kul ihop eller inte mer beror på personlighet än ålder ... eller? Vad vet jag som avgudade min storebror som är 10,5 år äldre än mig. Visst vi lekte aldrig som barn men numera umgås vi frekvent och har det jättetrevligt ihop. Tycker jag och min bror har en närmare kontakt än vad maken och hans bror har (och det är bara 10 månader mellan dem). Fast visst de lekte nog mer tillsammans än vad vi har gjort ... så det beror nog lite på vad man vill ha ut av syskonförhållandet. Själv har jag aldrig saknat eller mått dåligt av att leka själv.

• Lapinette

Svamlar en massa idag ! Snacka om låg arbetsmotivation när man snart ska bege sig iväg. Måste även packa!

BS - hur långt blir det mellan Iris och busfröt i magen?

• BrudSommar2006

Lapinette, du har helt rätt, jag borde sluta hänga upp mig på det där med en gång, för man vet aldrig hur det blir i alla fall!

• BrudSommar2006

Iris är två och ett halvt när lilltrollet kommer så det blir tre år i årtal. Alltså, Iris är född 2007 och nästa blir 2010.

• BrudSommar2006

Meeeeen! Jag kan inte sluta tänka på kladdkaka med vispgrädde!

• kängu

Jag har fem år mellan mig och bägge mina systrar, och vi är otroligt tighta och umgås väldigt mycket. Tror kanske inte vi lekte så mycket ihop som barn, men som sagt nu trivs vi väldigt bra med varandra

• kängu

BS- Jag är också sugen på kladdakaka, det är Kokos fel!! *hytter med näven*

• BrudSommar2006

Kängu, alltihop är Kokos fel!!!

Min bror och jag umgås fortfarande inte speciellt mycket så det hade säkert inget med åldern att göra!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor