• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

BS - 2,5 år istället för 2 år ... vad gör det för skillnad? Som sagt, leka tillsammans är ju skoj men det kan man ju även göra med kompisar.

• _koko_

HAHAHA, jag har gått och varit sugen på kladdkaka i flera dagar, inte mer än rätt att ni delar längtan med mig.

AM - Tack, vill ju gärna beställa från nåt ställe som andra är nöjda med, så filur blir det (ska bara bekräfta beställningen)!
    Och ja, det var first wheels som fick nobben.

Liten - Tyckte det såg toppen ut, privat tomt och fräscht inne. Håller tummarna och förstår att det är nervöst!

muggles - Vår dator krånglade igår när jag skulle kolla på lampan och nu orkar jag inte leta reda på länken, kan du inte inboxa den till mig? Nyfiken!

AM - Stora lampor är ju jättesvårt! Fanns en väldigt häftigt i elbutiken på sveavägen vid t-rådmansgatan förut, fast den skulle nog inte passa i er matsal (den var i plast och glas). och sen kostade den 50 laxar också.

Nu är det lunchdags!

• _koko_

Ang syskon tror jag förresten också att det har mer med personlighet än åldersskillnad att göra.

• Mrs  B

BS
    Sist jag vägde Max vägde han 23kg......
    Den stolen som Malte sitter i nu får man sitta i tills man väger 25kg eller upp till 4 år, både framåt och bakåt.

Har ni förresten smakat VIT kladdkaka???????
    Gudomligt gott säger jag bara....

• Mrs  B

Max och Malte busar för fullt ihop och det funkar bara bättre och bättre nu när Malte börjar bli lite äldre. Kanon tycker jag...

3 år i verkligheten och 4 år på pappret.

• fru AM

Mrs B skrev 2009-08-20 12:30:11 följande:

Har ni förresten smakat VIT kladdkaka???????Gudomligt gott säger jag bara....
    RECEPT!!!!!???
  • Ore

Åh, låter mumsigt värre med vit kladdkaka... Recept vill jag också gärna ha!

• Ore

Koko: Länken till muggles lampa finns på sidan 219, inlägg 2181

• _koko_

Åh, tack snälla ore!
    Men länken funkar inte hos mig, inte ens när jag klippte ut hela från htmlkoden... Jag kommer bara till deras startsida (och en 404-hänvisning, som vi nördar vet betyder att sidan inte kunde hittas )...
    Jaja, vad är väl en bal på slottet?

Har nu lagt ett lager färg efter grundfärgen på vaggan (en ärvd norrlandsvagga i furu, det var meningen att den skulle målas vit redan till conny, men det blev aldrig av), och insett att det kanske behövs två lager till innan det ser riktigt bra ut...

Hmm, vit kladdkaka, tror jag hört talas om det förut men inte smakat. Gissar dock att jag skulle tycka att det blir lite för sött? Vill dock gärna ha receptet jag med, man vet ju aldrig.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor