• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-08-20 11:39:16 följande:
    AM - Stora lampor är ju jättesvårt! Fanns en väldigt häftigt i elbutiken på sveavägen vid t-rådmansgatan förut, fast den skulle nog inte passa i er matsal (den var i plast och glas).
    Var det den som såg ut som en rymdblomma och fanns i vitt, orange eller svart? I s f var jag sugen på den!
  • Mrs  B

Fick vit kladdkaka av en kompis i somras och det var helt underbart gott!!!

Ska försöka jaga rätt på det receptet, annars kanske man kan googla på andra recept på nätet, men just de har jag ju inte då provat.

Återkommer.......

• viktualia

Pip!

Ore - låter jobbigt det där med maken och föräldrarutbildningen. Själv är jag råskeptiskt inställd till det mesta av info från BM.. särskilt på grund av de puckade tidpunkterna... (tidig em, vilket för mig som pendlar betyder väldigt lite jobb den dagen...). Min lustiga makes inställning är närmast den motsatta.. han anser att om "landstinget rekommenderar den här infon så ska man gå dit"... ehum... jaaaa

Ego - SKITmorgon.. åt frukost tre gånger med tömning emellan. Körde bil till jobbet eftersom buss kändes skrämmande. Inser att det delvis beror på att jag gick och la mig lite försent igår. Om jag ska ringa BM och tjata om medicin? mjaaa.. inspirationen till det är väl inte 100%...

• _koko_

ore - Ja, den funkade mycket bättre, tack! Grymt läcker lampa! Fast jag kan inte låta bli att störa mig på elsladden, den stör mitt ordningssinne.

AM - Precis den! Jag var också sugen, men som tur är bor vi ju inte så att vi kan ha en sån lampa, så jag behövde inte försöka motivera kostnaden (inser ju att jag inte hade klarat det...).

Conny somnar, sambon packar inför svensexn i morgon och jag, ja, jag sitter här och slappar. Funderar på om jag inte behöver äta något gott, men konstigt nog är jag inte godissugen...

• _koko_

Vickan - Hemskt att inte ditt illamående lägger sig, men hur är det nu, har du ens testat de tabletter som det tipsats om i tråden? Du vet ju inte hur just du reagerar på dem förrän du provat.

• viktualia

Koko - de receptfria har jag testat och jag blir som en zombie. Och några receptbelagda tyckte inte bm att jag behövde.... har en lång startsträcka innan jag ids ringa och tjafsa om det...

• Liten med Mindre

Nej, nu kommer vi släppa huset. Om vi inte kommer på andra tankar över natten. Kanske känns det ändå ok eftersom det var det första hus vi kikade på i denna omgång, och att vi egentligen inte hade tänkt se det alls.

Det hade varit lite som att bli med barn på första försöket... oops, oj! Skönt att slippa jobba men lite för snabbt för att känna segerns sötma.

Ska fundera över vad jag kan tänkas vilja äta ikväll istället. Kladdkaka blir det ju inte. Chokladpudding o vispgrädde månne...

Koko - mysigt att boa för bebben.

• _koko_

vickan - Ah, det var så det var. Förstår att man kanske inte orkar tjata på avig bm. Jag märker att jag mår illa när jag inte äter tillräckligt ofta, men har ju inga problem på mornarna som tur är.

Liten - Trist om det inte blir något, men det låter ju som att det kanske inte var ert hus ändå (dvs att ni inte vill ha det tillräckligt mycket).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor